Friday, April 17, 2009

Jeanne `d Arc Livnings vackra inredning!

Hejsan Hoppsan! Då var det fredag i dag igen och redan helg, men jösses att det går undan när man har lite pressat schema. Skönt med en kort dag på universitetet ( men med tanke på läraren så blir den nog väldigt intensiv, ler). Nog om min studier som säkerligen inte intresserar er alla. Jag har inte hunnit med att ta några bilder här hemma så att jag kan visa er något, och det ska ni nog bara vara väldigt tacksamma för. Japp, det ser ut som en mindre tornado skulle ha dragit igenom här hemma.... Det får bli så ibland (men jag kan ju säga att det är besöksförbud här hemma hihihi).
Till helgen ska jag faktiskt göra ett litet röj och så ska jag även ta mig en tur till någon av stadens blomsterhandlare för att se om jag kan finna lite vackra vårblommor. Har ni sett vilka vackra saker jean darc bjuder på!! Dock, brukar de kosta därefter med det kan det vara värt med deras skatter. Det finns en mängd återförsäljarer av dem i hela sverige men om du letar efter någon återförsäljare klicka här!!
Nu ska vi titta på Dora och sedan bär det av till dagis, jobb, universitet och allt vad dagen har bestämt för oss. KRAM på ER Godingar!! /Petra
Ps Nedan följer lite länkar till vackra låtar som är värda att höras åtminstonde engång eller som passar på bröllop om du planerar något! Ds
och så en av de låtar som jag och min make hade vid vårat bröllop för snart sju år sedan,
Öppna din dörr. Och sist men absolut inte mins så bör jag väl nämna någon Fredrikssons låt när jag ändå är lite inne på bröllops toner, kanske Ännu doftar Kärlek, den är ju vackert.
Ds2

20 comments:

  1. Ville bara kika in och önska dej en trevlig helg!

    Kram E-K/noll54

    ReplyDelete
  2. Jeanne d arc, såna ljuvliga arrangemang, bilder och rum de har jämt men sovrumsbilden fr dig är långt ifrån fel den heller....

    Tack för musiktips och trevlig helg!

    ReplyDelete
  3. Jeanne d arc är helt underbar.Ha en trevlig helg kramiz ~~~~RITA~~~~.

    ReplyDelete
  4. Det var fina bilder, så skulle man ha det. I någon vrå vore kul!
    Ha en bra helg
    Kram till dig
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  5. Vackra bilder!!!

    Visst finns det många fina sånger! Halleluja med Molly Sandén går varm här hemma...6-åriga dottern älskar den efter att vi hörde den på Diggiloo i somras! Bröllopssånger har det avverkats otaliga genom åren, själv är jag ogift, men mannen sjunger/spelar på bröllop sedan nära 15 år tillbaka så jag får alltid höra dem övas om och om igen...Kärleken förde oss samman har tappat sin tjusning för mig, den är oftast önskad så jag har hört den sååå många gånger....:)
    Ha en skön helg! Kram!

    ReplyDelete
  6. Lycka till med din dag.
    Men blir helt matt av bilderna du visar.
    De är så fina...!
    Kram Carolina

    ReplyDelete
  7. Vackrare bilder får man leta efter!
    Jeanne d´arcs produkter är
    "vill ha" allihop!:)

    "Ännu doftar kärlek" var en av låtarna på vårt bröllop.
    Så tack så mycket för nostalgitrippen så här på morgonkvisten!:)

    Kram Camilla

    ReplyDelete
  8. hej
    jag ÄR intresserad av hur dina studier går..det är intressanta saker...skulle man köpa allt man ville ha då skulle man vara fattig :)

    ReplyDelete
  9. Så mye fint det var i din blogg!
    Hilsen Ljo

    ReplyDelete
  10. Ahh en till som har det lika dannt som mig hemma. Skall röja jag med bara jag får var ensammen eller i fred. Trevlig helg

    ReplyDelete
  11. Dom har verkligen så otroligt mycket vackert!!!
    Mindre tornado?? du, häv besöksförbudet...här har en JÄTTE tornado dragit fram och jag tycker det kommer & går folk hela tiden..ingen har ens svimmat än!

    Önskar dig en trevlig hhelg!
    Kramar Camilla

    ReplyDelete
  12. Tusinde tak for din søde hilsen. den sætter jeg stor pris på.!!
    Og du kan tro
    jeg kender godt det med at huset liger noget en tornado har været forbi. Sådan ser der ud hjemme hos mig lige nu også. ;o)
    Lykke til med dagen
    Stort kram
    Birgitte

    ReplyDelete
  13. Vad roligt hörru du! Håller precis på att packa upp varor från Jeanne d´Arc living och ska ställa ut i butiken, men så tjuvade jag mig lite bloggtid - och vad är det du visar då........
    Ja, önskar dig en toppenfin helg - och att du får lite vila från pluggandet kanske?
    Kram Mia

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Härligt med fredag & hela helgen framför oss. Blomsterhandel under helgen lät inte helt fel skulle själv behöva införskaffa lite doftande underbara blomster men än så länge blir det till hemmet inne för ute är det minusgrader oxå har vi massor av snö kvar...
    Önskar Dig en härlig helg
    Kramis
    //Siv

    ReplyDelete
  16. Visst har du bytt bild längst upp på sidan?! Vackert sovrum, där sover man nog gott!
    Underbara JDA-bilder, man vill ha allt!!!
    Fina låtval oxå, riktiga myslåtar!
    Ha en mysig helg!
    Kram Cilla

    ReplyDelete
  17. Jeanne d'Arc living er bare helt fantastiske, elsker tingene og møblene deres:) Gleder meg til boken din/deres kommer i juni, ser ut til å være så mange lekkre hjem:) God helg!

    ReplyDelete
  18. Ja de kan de...
    ahhh så ljuvligt!
    Trevlig helg!
    Kram Annica på Home No.1

    ReplyDelete
  19. Heihei og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg:)

    Nydelige bilder du viser her. Du har en vakker og inspirerende blogg! Jeg kommer snart innom igjen;)

    Ha en trivelig helg:)

    ReplyDelete
  20. Vackra bilder och vacker sång! Önskar dig en skön helg med vackert väder hos dig! Kram Linda

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge