Monday, December 14, 2009

Orättvist

Jag har alltid tänkt att det finns en mening med allt, men visst kan det väl vara otroligt svårt att se iband!!
Förra helgen var vi hos min mans barndomsvän och firade honom för han fyllde trettio år.
Han har en underbar familj,
med tre underbara barn. Den minsta är 3 månader.
Tänk som man tar livet för givet.
I lördags ändrades allt.
Ett telefon samtal, och inget var som förr igen.
Vår vän hade lagt sig på soffan för att vila,
han vaknade aldrig mer.
En frisk, nybliven trebarns pappa....
Vad är meningen med det?
Mina tankar finns därför nu hos dem som han har lämnat,
bloggpause.
Ta hand om varandra och visa för varandra vad mycket ni tycker om varandra, man är aldelles för dålig på det.
Kram Petra

44 comments:

  1. Det är så sorgligt så det finns inte :-(
    Det är en sån grej som får en att verkligen hajja till att livet är som att gå på lina mellan två skyskrapor , de är så nära hela tiden .
    All min sympati !
    Varma lite snöiga kramar/Loppan

    ReplyDelete
  2. Näjmen vad otäckt! Vad hände? Nu innan jul åxå.....Tänk vad det kan vända fort. Jag tänker precis som du att allt har en mening men i bland så undrar man vad vissa saker har för mening......Men jag tror ändå allt har en mening men den är svår att se direkt tror jag....

    Ha en bra dag


    Kraaaaaam

    ReplyDelete
  3. Väldigt ledsamt! Ja vi ska alla försöka ta vara på tiden vi har och vara snälla mot varandra. Sköt om dig och de dina!

    ReplyDelete
  4. Ja det är så sorgligt när sånt händer, vet en underbar familj där pappan somnade in i november förra året och ingen vet varför, obduktionen visar inget fel alls, barn och unga människor ska inte dö, det är bara så fel.....
    Kramis/LenaS

    ReplyDelete
  5. Men Petra, så tråkigt! Ja, ibland kommer livet brutalt ikapp...... Man förstår än mer vidden av att leva i nuet och verkligen njuta.
    Vet att det inte finns så mycket mer att säga än att jag tänker på dig!
    En stor, varm kram till dig!
    Mia

    ReplyDelete
  6. Jag tappar andan när jag läser ditt inlägg...

    Fy, så grymt och ledsamt. Finns det en Gud skulle jag vilja ha en förklaring till detta...

    Många varma kramar!

    ReplyDelete
  7. En sån gång undrar man bara varför???
    Såå orättvist och hemskt framförallt för hans familj men också alla runt om.
    Ännu en väckarklocka om vad som är viktigt i livet!
    Stor kram Cilla

    ReplyDelete
  8. Hei Petra.
    Så trist å høre, det fins ikke rettferdighet i livet. Du har helt rett, vi må huske å ta vare på hverandre og leve når vi kan. Mine tanker går til hans kone og barn, stakkars, dette blir ingen koselig jul for de. Ta godt vare på de og vær der for dem..
    Klem Kristin

    ReplyDelete
  9. Hei Petra..

    Så ufattelig trist og leit... så tungt det må være for familien..

    Jeg fikk også en trist beskjed ,, der ei jeg kjenner godt at har fått uhelbredelig kreft..

    Tankene mine er hos de som står nærmest og må bære dette tapet hver dag , hvert minutt...

    Ta godt vare på deg og de som er rundt deg..

    varme klemmer Kerstin

    ReplyDelete
  10. Jag skickar en tanke till dem som mist sin pappa, livskamrat, vän, kompis, son! Fy så hemskt, vad fort livet kan vända! På bara en enda kort sekund! Så tragiskt, så orättvist för alla inblandade! Ja, vi borde vara mer medvetna om livet skörhet, och tala om för dem vi älskar ATT vi älskar dem!

    Kram på dig!
    Mona

    ReplyDelete
  11. Nämen FY så hemskt! Så fruktansvärt, vilken tradgedi........
    Jag sitter här och ryser med en stor klump i halsen och tänker på att varje dag faktiskt är en gåva.
    Mina varmaste tankar till hans kära.

    Kram

    Flisan

    ReplyDelete
  12. Jo det gäller att leva som om varje dag var den sista!! man vet aldrig...
    det är mycket orättvist i bland :(
    Sköt om dig och de dina!
    kristina

    ReplyDelete
  13. kjære Petra.
    dette var utrolig trist,ord blir fattige,
    ja viktig å ta vare på hverandre hver dag,ingen vet dagen i morra.
    sender dere gode tanker vennen..
    stor holde rundt deg klem fra sylvia

    ReplyDelete
  14. Ja livet är orättvist ibland..
    Har en vän vars fd man och pappa till hennes två tonårssöner gick bort hastigt i helgen..

    En STOR kram och tankar till er som mist en vän och till hans anhöriga..

    Mia

    ReplyDelete
  15. Det finns inte ord...Så otroligt sorgligt..Här stressar vi omkring med julbestyr och för dom har livet stannat...Det ÄR orättvist!!!!
    Kram Kram Malin

    ReplyDelete
  16. Så hemskt sorgligt.
    Ja livet skall man nog inte ta så förgivet,
    man skall njuta av varje dag och visa att man älskar sina nära och kära.
    Ta det med ro i julstöket och stanna upp,
    det blir för mycket stress och hysteri ibland.
    Tänker så på familjen som drabbades av det
    som hänt.
    Haregott!

    ReplyDelete
  17. Hej Petra!

    Åh, så fruktanvärt. Jag blir förtvivlat ledsen när jag läser det du skriver. Stackars familj, vilken fruktansvärd tragedi för dem alla och otroligt orättvist! Nä, ibland finns det inte någon mening i saker som sker. Förstår att du tar en paus. Sänder mina innersta hälsningar till familjen och till dig. Var rädd om varandra!

    Kramar Anna-Lena

    ReplyDelete
  18. Ohhh ... that's very sad! We should enjoy every day because before we know it is over!!

    Kram Ingrid

    ReplyDelete
  19. Vilken tragedi..fäller en tår

    annbritt

    ReplyDelete
  20. Inget jag kan säga eller skriva kan ge er alla tröst i denna stund..men jag vill bara säga att jag tänker på er och på er väns fru och barn..

    En stor , varm kram till er!!
    //Sanne...

    ReplyDelete
  21. Men Petra så förfärligt, det måste vara som en mardröm. Jag tycker så synd om hans lilla familj, så fruktansvärt hemskt. Det äe svårt bara och tänka på.
    Hjärtekram till dig vännen
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  22. Jag vet inte ens vad jag ska säga....
    Så sorgligt och tragiskt...
    Varför? Varför är livet så orättvist? Varför drabbas vissa så hårt?
    Nej, man ska verkligen inte ta något för givet här i livet.
    Jag tänker på er alla! Ta hand om varandra!
    Kram Sari

    ReplyDelete
  23. *gråter* - fy f-n..
    Ta hand om er allihopa!
    Kram Eva

    ReplyDelete
  24. Hej =)

    Ja man är alldeles för dålig på att ta vara på de dagar men får...och man behöver bli påmind om det ibland. Hemskt är det när det händer på detta sättet, så ta hand om er!
    Kram Annica.

    ReplyDelete
  25. Vad otroligt sorgligt att en ung småbarnspappa måste dö i förtid! :-(

    Det är verkligen svårt att finna någon slags mening i något så tragiskt och livet är grymt många gånger...

    ... vilken sorglig jul det blir nu för hans familj och för er som stod honom nära. Jag sänder de varmaste kramar!

    Beatrice

    ReplyDelete
  26. Sänder de varmaste kramarna till dig min vän.
    Så fruktansvärt vilken sorg. Hoppas familjen får det stöd de behöver. Det finns ingen mening med en sån tragedi. Sånt fruktansvärt slöseri med människoliv.

    Väntar på dig...

    Varmkram

    Viveka

    ReplyDelete
  27. Så hemska saker ska inte hända! Han stod ju i början av livet med så mycket kvar. Jag kan lätt tänka mig in i eran/familjens situation. Vi har för några veckor sedan mist en nära och mycket kär vän. Den bästaste av vännerna.
    Det är mycket som vi inte förstår meningen med.
    Kram annika Var rädda om er!

    ReplyDelete
  28. I och med att jag bor i liten stad så vet jag säker vem det är och det tar alltid hårdare då.
    Din man och jag samt min man umgick ju förr så....
    Hugger verkligen tag i en. Ja vi har också märkt i våran familje krets att livet kan snabbt vända. Älska medans man lever.
    Ta hand om er nu.
    Kramar i massor.
    sara

    ReplyDelete
  29. Oioioi...så ufattelig trist! Jeg føler med dere! Klem Siren

    ReplyDelete
  30. Livet är verkligen så himla märkligt! Brukar tänka att det är tur att man inte vet- för då skulle man nog bli tokig. Man skall verkligen göra som dagsländan, fånga dagen!
    Ta hand om varandra kram Anna

    ReplyDelete
  31. Nämen... så ofattbart sorgligt och trist.
    Vet inte vad jag ska säga blev så tagen. Vi får inte glömma att se varandra i vardagen.
    Styrkekramar
    Maria

    ReplyDelete
  32. Hej Petra!
    Så otroligt tråkigt att läsa att något så fruktansvärt hänt. Jag lider med hans familj och det ger verkligen tankar om hur skört livet är.
    Jag tänker på dig!
    Ta hand om varandra!
    Kram/Maria

    ReplyDelete
  33. Ord fattas mig. Bara så obeskrivligt sorgligt. Och så alldeles onödigt.

    Jag tänker på dig vännen min. Ta hand om dina älskade och vila upp dig lite.

    All min sympati till er och era vänner.

    Kram

    ReplyDelete
  34. hejsan vill bara önska en god jul och ett gott nytt år kram jessica

    ReplyDelete
  35. Gud vad sorligt, tänk att han nyss fyllt 30 år. Tänker på er och ta hand om er.
    Ni har det så fint med allt juligt och vitt.
    Kram Susanne

    ReplyDelete
  36. Men så förfärligt! Hur kan livet vara så orättvist?
    Jag fick en riktig rysning längs ryggen, usch va jobbigt.
    En stor kram till dig och till den stackars familjen.

    Britt

    ReplyDelete
  37. Men så tragiskt.... Stackars familj!
    Ha de gott kram Agnetha

    ReplyDelete
  38. Med stor sorg o saknad i allas våra hjärtan o tankar som går till de tre små underbara

    småbarna Tindra,Denis o lille Kevin o deras mor Linda,,,att de aldrig längre ska få uppleva o finnas

    vid sin faders sida o få finna glädje tillsammans som en hel familj,,aldrig mera få höra

    varandras skratt o bus...varför,,han älskade ju sin familj han älskade ju o var så glad i livet o

    trots många svåra stunder o perioder så fanns det ändock hopp o vilja innnerst inne till att lösa allt...

    .att vi alla tar livet så förgivet e sant o detta grymma

    orättvisa att allas Jerry inte ska få finnas mer,han älskade sina barn o tog till allas barn i sitt

    hjärta ,hans alla galna o små upptåg kommer bli iallas våra hjärtan o när tiden e mogen att vi då kan skratta åt ,det är inte rätt han som hade hela livet framför sig,,,han blev endast 30 ,,fick gå en alldeles för tidig ............om jag bara gjort mer för dig o de dina ,,pratat o velat jerry o alla år ,,,vi saknar dig grymt o vi kommer finnas för dina små änglar o Linda o hjälpa de dina så de får minnas dig som vi alla de nära o kära kände dig..........du kommer finnas på våran hylla för att de små ska få minnas sin farbror för alltid...Farväl o önskan att få dig tillbaka, ......................alla minnen stoppas i våra hjärtan o där ska du få bo.så fin o gott hjärta som du hade så känns det ej rätt att att du togs från din familj o att de berövades sin far o kära, orättvisa o så grymt.Finns inga ord till att förstå varför,allt som kändes viktigt förut e inte längre viktigt utan borta nu o får en verkligen att förstå att man måste finnas o ta hand om varann innan det är försent.Vila i frid
    vanja

    ReplyDelete
  39. Uff dette var trist å lese....Klem Gry

    ReplyDelete
  40. Så fruktansvärt hemskt! Och en så ung person också... och tre barn... nej det är inte rättvist!
    Kram
    Marie

    ReplyDelete
  41. Myger in och säger att du har en liten vinst i min blogg.....
    Kramis/LenaS

    ReplyDelete
  42. Dette var utrolig trist å lese.....

    Tenker masse på deg og dine og håper dere klarer å få til en så god jul som dere kan...

    Varm klem fra kari

    ReplyDelete
  43. Det var leit og lese om dette......mine tanker går til hans familie.....
    varm klem fra meg

    ReplyDelete
  44. Men kära nån så ofattbart! Så tragiskt!
    Saknar ord men sänder en kram och mitt varma deltagande.

    KRAAAM
    Carina

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge