Tuesday, January 11, 2011

Fantastiskt hem!

Jösses TACK!! Ni är ju värsta Lchf experterna där ute! 
Skönt att få en förklaring till huvudvärken och den otroligt märkliga tröttheten.
Vilken tur jag har för jag har ju som vanligt massor av frågor men nu till något annat:
Fabrikens tisdagstema är djur i inredningen och tyvärr det finns inget här som jag kan koppla.
Så det får bli ett underbart reportage från Sköna Hem i stället.
 Otroligt vackert hus va!! Det skulle jag verkligen inte säga nej till. 
Det är som ni kan se ett nybyggt hus i 1800 tals still, det är arkitekten Alf Olsson som hjälpt paret 
Maj-Louise och Magnus Kruse att skapa denna dröm
 PÅ foton och styling så har vi ju inga mindre än två av våra favvo bloggare:
Mari Eriksson http://angelattable.blogspot.com/ Johanna Flykt http://johanna-vintage.blogspot.com/  
 Titta vilket vackert ljus rummet har!
 (hhihi här har vi lite tisdagstema: En söt vovve) 
 Pampigt värre, ett vardagsrum med en takhöjd på hela 7,5 meter.
Luftigt fräsch och bara så ljuvligt!
Tack Johanna och Mari för att ni gör så inspirerande och vackra reportage och tack paret Kruse!
Nu är det dags för mig att åka till universitet och få handledning på uppsatsen, see you.
KRAM Petra
Ps klockan drog iväg och jag som tänkte passa på att fråga lite mer LCHF frågor, en snabbis då:
Kryddor och tee kan man använda det i valfri mängd? ds

22 comments:

  1. Vilka underbara bilder !!! jag njuter och drömmer mig bort här......måste in och kika på bloggarna omgående.

    kramar @nette

    ReplyDelete
  2. Detta hem är fantastiskt. Läst det och tittat på bilderna flera ggr.
    Skulle inte säga nej till det huset :)
    Kram Maria

    ReplyDelete
  3. Hej så otroligt vackert hus hem ja allt!
    Kram Tina

    ReplyDelete
  4. Hej söta du!!! TACK för dina fina ord vad go du är ,ja visst är deras hem underbart!!!
    O de är lika underbara personer..
    kram

    ReplyDelete
  5. Ja du, det huset skulle nog många vilja bo i. Så vackert både på utsidan och insidan.
    Kram Ing-Britt

    ReplyDelete
  6. Hei og god morron....
    ja..det huset er bare så flott..det er drømmehuset det der:)
    ha en fin fin dag
    klemklem

    ReplyDelete
  7. Ja, det huset skulle man kunna tänka sig bo i. : )
    / Kia

    ReplyDelete
  8. Love your blog. All that sweet whiteness. Just beautiful !!

    ReplyDelete
  9. Hei..
    Jeg så dette hjemmet i bladet og det er bare så fantastisk flott.
    Masse inspirasjon:)
    Ha en fin dag.
    Klem:)

    ReplyDelete
  10. Ja till det huset skulle jag kunna flytta idag.Bara så himla vackert.Ha nu en fin kväll söta du.Varm kram Rita ♥

    ReplyDelete
  11. Oj, vilket hus och vilken ljuvlig glasveranda!! Samt vilket ljust och vackert hem!!Råkar du veta vem som tillverkat fönstren (i glasverandan)? Vi planerar tillbyggnad och söker efter fönster som påminner om våra gamla och dessa ser ut att vara en ganska bra match!

    Tack, för en fin blogg som bjuder på en massa fina bilder!!
    Kram
    Pi

    ReplyDelete
  12. Oj vilket vackert hus, helt fantastiskt!

    ReplyDelete
  13. Underbart hus!
    Det skulle man kunna flytta in i på stört...;)

    Kram Katarina

    ReplyDelete
  14. Vakkert hus og vakker blogg! Nydelige bilder du viser!
    Hit kommer jeg gjerne igjen :)
    Legger meg såklart til som følger så jeg finner deg igjen :)
    Klem fra Lise

    ReplyDelete
  15. Utrolig vakkert hus. nydelige bilder dere har tatt.,.:

    Må være inspirerende å få komme hjem til folk å knipse bilder..

    klemmer =))

    ReplyDelete
  16. Vilket underbart vackert hem så smakfullt.
    Du kommer att bli så snygg i den fina klänningen på Formex.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    ReplyDelete
  17. Hei.Tusen takk for titten.Kjempe NYDELIG,VAKKERT.Elsker det gammle.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    ReplyDelete
  18. Oj oj oj, där vill jag bo!! :)

    Kram Ida

    ReplyDelete
  19. Vilket vackert hus, så skulle man bo.
    Kram mamma C

    ReplyDelete
  20. Wow vilket underbart hus & hem!! Ljuvligt att få ta del av det, tackar! :)

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge