Thursday, January 06, 2011

Så började det!

 Hej!
Har tyvärr inte hunnit med att fota något eller kommentera hos någon. Ni som följer bloggen vet att det just nu är fullt upp med C-uppsatsen. Pust, det är verkligen kämpigt, vi har så mycket fin lir kvar som bara måste hinnas med! Ja, jag vet ju vad som gäller för mig de närmsta veckorna.... eller ja fram till deadline den 17:e! Därför kommer inläggen inte dugga tätt den närmsta tiden. 
Tänkte i detta inlägg visa er mina främsta eller ja i alla fall första inspiratörer in i denna still:
Hanne och Mogen Lund!
 Jag har precis som många andra inrednings intresserade provat och haft en himla massa olika stillar innan jag fastnade för just denna still. Kommer så väl i håg att jag tröttnat så på mitt hem när detta repotage dök upp 2005 i Drömhem och Trädgård, japp jag var sååålllddd!!
Det är jag fortfarande och lite märkligt är det för jag har aldrig känt så mycket och så länge för en och samma still, antar att det är rätt, ler.
 (Familjen Lunds hem fotograferades av; Martin Solyst)
Mycket har hänt sedan jag för första gången såg Hanne och Morgans hem.
Inte kunde jag då ens drömma om att mitt eget hem också några år senare skulle vara med i samma tidining, inte heller att jag skulle träffa en själsfrände inom inredningen, Ingela Broling. Än mindre att vi tillsammans skulle göra två stycken inredningsböcker.
Jösses nu blir jag nästan lite sentimental här, men jippiiii så mycket skoj som hänt på min stora intressefront och jag drömmer om ännu mer! Hihih
 Visste faktiskt inte att jag fortfarande hade dess bilder sparade.
 Lika hållbart nu som då!
 Nej nu är det dags för mig att läsa lite mer om symbolisk interaktionism, rolldimensioner och välfärds tankar. 
KRAM på ER!

22 comments:

  1. Hej.. åå jag förstår preciiiis vad du kände och vad du menar med det hemmet.. såg nog det jag med då den gången.. ..:) nu är inte mitt hem och min vardag så som du fått till det.. fast jag drömde då och jag drömmer fortfarande;) vilken resa ni gjort ni två.. vilken dröm.. dessa böcker ni gjort är fantastiska.. nu skulle jag bara kunna ha nöja mej med att bara få ta del av era bloggar..för alla fantastiska bilder wow.. men att sitta och drömma över desa böcker..
    Hoppas du får tid och ro till c-uppsatsen.. önskar dej en skön kväll..kram..Pia

    ReplyDelete
  2. Hej,vad kul att du tittade in hos mig!
    Jag har ju hört talat om dig massor av gånger men aldrig besökt din blogg. Nu ska jag titta runt och det verkar bli en trevlig stund!
    Ha det gott!

    Anna

    ReplyDelete
  3. ååå gud..det var et nydelig hjem:)

    klemmer linda

    ReplyDelete
  4. Hej älskade Petra! Tack snälla för det fiiiina armbandet! Älskar det :)
    Lika mycket som jag älskar dina bilder och hela dig som person. Tycker du verkar vara en underbart godhjärtad sådan!
    Tack igen för all inspiration du sprider.

    ReplyDelete
  5. Hejsan!

    Jag har nu en auktion i bloggen till förmån för UNICEF, där man budar på en valfri silverängel. Varför inte passa på att lägga ett bud, så kan silverängeln bli din - och samtidigt göra en god gärning då hela beloppet går till UNICEF och världens barn?

    Alla bud är välkommna, stora som små - tillsammans kan vi hjälpa utsatta barn att få bättre levnadsförhållanden.

    ReplyDelete
  6. Jisses jag bara Älskar dina underbara bilder och inlägg.Bara så inspirerande och underbara.Här inne hos dej kan jag fånga nuet....Jajag bara älskar att kika in här.Ha det gott goa petra och lycka till med allt pluggande.Stor varm kram Rita ♥

    ReplyDelete
  7. Vilka fina inspirationsbilder´, Petra!
    Lycka till med uppsatsen, det kommer gå såå bra.
    Ha en fin helg!
    Kram Susanne

    ReplyDelete
  8. God morgon!
    Så vackra bilder! Jätte fint!
    Att färdigställa en c-uppsats är ingen barnlek, minnen som kommer tillbaka bara vid tanken på det! Men vilken känsla det är när man fått den godkänd och opponerad på! Stort lycka till!
    Kram Anna

    ReplyDelete
  9. God morgon Petra. Vilka fina bilder! Vet du det var verkligen precis så det gick till för mig också! Och jag känner jag med att för första gången så är det bara alldeles sååå jag denna stil! Inget mer flackande fram och tillbaka. Nu har jag hittat hem. *ler*

    Lycka till med uppsatsen och ha en skön helg.

    Kram Dessie

    ReplyDelete
  10. Åh vilka vackra bilder och släpp bloggen nu fram tills du är klar med din uppsats, så skönt sen när ni kan lämna den, lycka till!
    Önskar dig en underbar helg!
    Kram/Lena

    ReplyDelete
  11. Dette var nydelige bilder, skjønner godt du ikke blir lei dem! Ha en super dag!! Klem

    ReplyDelete
  12. Hej Petra!

    Om du visste vad jag känner igen mig i det du skriver, angående inredning :-). Du ska veta att ditt hem är en fröjd för ögat och att jag riktigt längtar efter varje nytt inlägg hos dig. Du ger mig massa inspiration.

    Nu önskar jag dig lycka till med din C-uppsats. Det här grejar du gumman!

    Stor varmkram från Linda

    ReplyDelete
  13. Hej goa Petra!

    Jag fastnade också för deras underbara hem! Har letat efter just den tidningen (som jag vet att jag har nedstoppad någonstans i en kasse i källaren, hihi)

    Tack för att du delar med dig ♥

    Lycka till med uppsatsen vännen!
    Kram
    Mia

    ReplyDelete
  14. I know some of these pics from the papers! Sooo lovely! Hughs Anja

    ReplyDelete
  15. Jag förstår att du föll för stilen för oj vilket vackert reportage!!

    ReplyDelete
  16. Ja det är verkligen en fantastisk resa du gjort. Så kul att ha det "sparat" i bloggen och i bokform så att man kan gå tillbaka och tänka på hur mycket man faktist åstadkommit :)

    Varma kramar, Carina

    ReplyDelete
  17. Hei.NYDELIG.Er så fint fra gammelt til nytt.Elsker det.Tusen takk for titten.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    ReplyDelete
  18. Jag minns också detta reportage, tyckte det var så fint! Kram Susanne

    ReplyDelete
  19. Mmmm mums!! Underbara och inspirerande bilder!! Klart man känner att det är så man vill ha det! Trist bara att man måste kompromissa med det man redan har...
    kram, Marita

    ReplyDelete
  20. Lycka till med C-uppsatsen.Du har skapat 2 fina böcker då fixar du uppsatsen med.
    Mvh
    Krusidullan

    ReplyDelete
  21. Vackert!
    Mitt hem är så modernt, när vi är redo att lämna det blir det antingen ett lika modernt hus igen eller ett sådant hem som i tidninge. Älskar det lantliga!

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge