Wednesday, April 24, 2013

Tänk på allt bra!

 Hej Ni Vackra!
Hoppas att allt är gott med er där bakom skärmen. Själv är det faktiskt si så där, och ni som följer mig vet ju att jag ibland skriver av mig endel här. Tänker göra det nu. 
Det är så att jag sedan en tid tillbax har haft en person som helt uppenbarligen inte gillar mig. 
Det är helt ok, man kan ju inte vara omtyckt av alla. Men tyvärr är detta en person som inte nöjer sig med att inte gilla mig. Nej, det är en person som gör allt för att försöka sprida elaka rykten om mig.
Till en början brydde jag mig faktiskt inte. Jag har ju inte gjort den här personen något så den borde väl tröttna, ja så tänkte jag. Ack, så fel. 
Personen ifråga fortsätter och detta får konsekvenser för mig och ja, för min familj. 
Jag kan i ord inte beskriva vad ledsen jag blir över att det är så här. Varför har jag fått en sådan här person efter mig? Vad ska jag lära mig av det? Och varför vill någon göra så här? 
Det personen går runt och säger tycker jag känns grovt och därför vill jag inte dela just detta här, för jag kväver det hellre. Varför skriva då? Kanske någon undrar nu. 
Ja, vad ska jag säga. För att det känns bättre att lätta på sitt hjärta och dela endel av sådant som gör en ledsen. Jag skulle själv aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att bete mig så här.
Nu är det också så att personen i säg inte själv kan stå för detta.
Men jag bor i en liten stad och även om denna person inte verkar förstå det, så kommer sånt här fram.
Jag tycker att det är fegt och tragiskt att tala bakom andra människors rygg på det här sättet. 
Jag är tydligen en naiv människa för jag trodde i ärlighetens namn inte att man skulle behöva vara med om sådant här som vuxen. Men jösses så förvånad jag fått blivit på den punkten och i hur många som dras med i och gottar sig i skitsnack. Jag vet att jag inte ska bry mig, men när det som sägs ställer till endel i min vardag är det svårt att inte bry sig. 
Pust, jag ville inte skriva för att söka sympatier eller liknande utan bara för att skriva av mig, 
och det känns allt lite goare och precis som om problemen kom lite längre ifrån mig. Som om jag lade bort det från mig. Hursom så kändes detta lite extra idag när jag fick veta att det var två personer som skulle "köpa en inredningstjänst" av mig men som nu inte vill göra det för att de känner sig osäkra på vem jag är som person efter det att de fått ta del av saker från denna ryktesspridning... 
Dumt att fråga mig då! Nej, då säger de det till en person de inte visste kände mig.
Ja, ni hör ju! Så larvigt och så energitagande. 
Nu måste jag bara hitta ett sätt att inte låta detta ta min energi mer. 
Jag borde nog helt enkelt fokusera på det härliga i mitt liv, för det är ju faktiskt det som det finns mest av. Jag har en underbar familj, fantastiska vänner, en god hälsa, ett hem där jag trivs och massor av annat härligt! Vet ni vad? Jag tror att jag så länge denna person fortsätter, ska skriva en lista varje kväll med allt gott i mitt liv. Nästan som en slags mot besvärjelse av goda energier?? 
Hm, det kanske kan vara en bra idee! Ni ser, det är ju toppen att skriva av sig för då kommer man kanske på olika lösningar? Hur som så känns det i alla fall bättre! 
Kram på er och låt inga energitjuvar av något slag komma er nära! 
/ Petra E


8 comments:

  1. Har verkligen medkänsla för dig... Vet hur jobbigt det kan vara, själv har jag varit på väg att säga upp mig från jobbet pga nåt liknande. I de flesta fallen handlar ju sånt här om avundsjuka, men det vet du förstås redan :)
    Stor kram!!
    Ann-Christine

    ReplyDelete
  2. Tack snälla för din hälsning! Tyvärr måste jag radera den, för säkerhets skull... Du förstår säkert?

    ReplyDelete
  3. Hej
    Har tagit del av inlägget och det verkar som du har kommit fram till bra lösningar som passar dig. Din blogg och din butik har varit en stor inspirationskälla för mig. Tusen tack.
    Vårkram, Ann

    ReplyDelete
  4. Förstår hur du känner dig och det är för jäkligt att det finns människor som avser att vara elaka. Jag har själv blivit anonymt anmäld till Försäkringskassan av någon i min närhet som i stort har raserat min tillvaro ännu mer. Man försöker skaka av sig och inte ta åt sig men det är svårt i längden. Jag är precis som du, nog lite för naiv. Jag vill inte tro att människor kan göra sådana här saker utan egentlig vetskap vad dom pratar om. Stå på dig! Dom som är dina vänner och som är runt omkring dig vet sanningen om hur du är, vad jag kan läsa verkar du vara en helgullig tjej!
    Kram Anki

    ReplyDelete
  5. hej på dig petra. men fy så hemskt, stackare. det finns och kommer alltid att finnas avundsjuka människor. tragiskt nog. jag hoppas verkligen att personen i fråga begriper att den är vuxen och har ett vuxet ansvar. under tiden hoppas jag att du har det bra ;)
    /mia

    ReplyDelete
  6. Kjære Snille goda Petra

    Av og til kommer man i kontakt med et menneske som skinner litt ekstra. Slik fikk jeg det da jeg kom i kontakt med deg første gang og slik har jeg hatt det hver gang jeg har vært i kontakt med deg siden :-)

    Av og til kan det at du skinner så fint være irriterende for de som får det bedre av å se at andre har det dårlig og da blir du selvfølgelig provoserende. Men det betyr ikke at du skal slutte å skinne. Her er det bare å heve seg langt over den stakkars personen som prøver å få det litt bedre ved å få deg til å føle deg litt dårligere.

    Løft hodet! Vær stolt av deg selv, familien din, livet ditt og alt det gode du har fått til og vit at for hver gang du har en slik person som snakker dårlig om deg har du 1000 som blir inspirert av deg. Av hvordan du er som menneske og av alt du har fått til.

    Hvis ikke du og Ingela hadde skrevet de fine bøkene deres tror jeg oppriktig ikke jeg hadde skrevet mine. :-) Noen blir kanskej truet av at du lykkes og har det bra, men mange mange flere blir inspirert og tenker at hvis hun kan, så kanskje jeg tør å følge drømmen min jeg også!

    Fortsett å være skinnende, vakre, herlige du!!

    Vi er mange som liker deg akkurat slik du er!

    God klem

    Franciska :-)

    P.S. Hvis noen lar seg påvirke av sladder til å ikke hyre deg til jobb er det bedre å ikke jobbe for dem. Velg heller noen av de andre som holder seg for gode til å bry seg om slikt :-)

    ReplyDelete
  7. Hu så trist!!
    Men jag tror på karma och what goes around comes around.. så den som illa gör…
    Stå på dig och tänk på allt det goda precis som du skriver.
    Kraaaaam Anna

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge