Monday, February 16, 2009

Inredningsreportage

Hej hoppsan!

Ja nu är helgen och måndagen förbi och mkt har hänt, jag har pluggat till tenta, grillat korv ute i det fria, stylat, städat och köpt massor av tulpaner....

Varför det då? Jo det har varit en en inredningsfotograf (Anna Bengtsson) här idag, hon jobbar som frilansare åt Plaza, hem Ljuva Hem och Tove med sig hade hon en tjej (från min stad faktiskt, riktigt trevligt!) som också jobbar för lite olika tidningar men som skriver texter till olika reportage. Först när de hörde av sig för någon månad sedan var jag lite tveksam eftersom ett helreportage av mitt hem redan är sålt till Drömhem & Trädgård, det har inte varit med än men kommer troligen till sommaren. Men mycket har hänt här hemma sens Eva & Jocke var här och dessutom var de här på sommaren. Eftersom jag tyckte det var så skoj att få se hur de jobbade så ja, varför inte.
Det var så skoj att se hur Anna jobbade och hur otroligt mkt det skiljde sig från Evas upplägg och jag tror ínte det finns någon risk för att de reportagen kommer likna varandra då de satte fokus på helt skilda saker.

Men det är verkligen inte bara att ställa upp för ett repotage utan det är ju ganska mkt som man måste fixa och dona med så nu känner jag mig såååå trött!
Här ser ni lite av frukost dukningen som jag hade gjort, det var nämligen något som skilde denna gången också, jag var stylist för reportaget. Det kändes himla skönt för då blir det lite mer som man själv känner sig bekväm med, det vart det dock sist också men nu är jag en stylist erfarenhet rikare!! hihih! SKOJ!

Fotografen Anna stänger lite dörrar för att få rätt ljus.

Sen grillade vi lite korv ute också och mums vad det är gott att äta ute i det fria, det är verkligen något som jag längtar till med sommaren, det blir så mkt lättare att äta frukost ute, grilla eller sitta med en fika i en solstol....ååååå längtar! Nej, nu är det allt dags för mig att ta mig en titt på kommande seminarie uppgifter. Ha det så himla gott nu och tack alla ni rara som lämnar kommentarer hos mig, lika glad för dem alla, hoppas ni kan ha överseende med att jag inte kan svara er som det ser ut just nu med allt spännande som är på g! KRAM Petra E

28 comments:

  1. Mn så kul med reportaget. Du måste verkligen tala om när de båda reportagen kommer. Så spännande det ska bli.

    Ha det bra!
    Kram Ullis

    ReplyDelete
  2. Vad spännande det låter!
    Förstår att du är trött nu!
    Brukar ta på krafterna att fixa till max!!!

    Ska bli kul att se!

    Kram Mariette

    ReplyDelete
  3. va spännande! snälla meddela när reportagen kommer så jag kan kolla in dit vackra hem.

    Kram Britt

    ReplyDelete
  4. Grattis va kul med reportage.... Ha det gott!

    ReplyDelete
  5. Hoppas du får lägga upp lite av bilderna de tog. Det vore riktigt spännande!

    kram helena

    ReplyDelete
  6. Vad jag tycker att du är Duktig!!!
    Hur hinner du med allt?
    Familj, jättefin blogg,
    repotage, inredningsbok, och så läser du ju också.

    Jag förstår att du ville vara vara stylist i ditt eget hem.
    Kul och lärorikt och se hur
    olika människor inom yrket jobbar. Det är väl jättebra
    för dig med mycket repotage nu när du snart släpper en bok, fin fin reklam.
    Jag väntar med spänning att få se ditt vackta hem.
    Du talar väl om när det är dags för
    utgivning av repotagen.
    Boken ni gjort kommer ut i sommar va? Den längtar jag efter!

    Tack söta goa du för din kommentar på min sida det var de finaste ord
    jag fått på min blogg.
    Ta hand om dig och Haregott!

    ReplyDelete
  7. Så spennende å ha besøk av fotograf hjemme!! Fint du hadde stylet!! Lengter også til vår og sommer!! Klem-Mia :-)

    ReplyDelete
  8. Grattis till reportaget, ska bli kul att läsa.
    Kram Åsa

    ReplyDelete
  9. Hej..så spännande..det vore något de att få se ett sånt gäng styra och ställa..måste vara kul..och vilka bilder ..superfint..du är duktig må jag säga...kram..PIA

    ReplyDelete
  10. Vad spännande du har det. Men också massor av jobb, och så pluggar du också. Fast du hinner med att koppla av också med korvgrillning, Inte konstigt att du är trött! Då har vi kanske yttligare ett repotage att se fram imot. Sitter här och fryser just nu, borde lägga mig men är inte trött! roligare att kolla in hos alla mysiga bloggare!
    Ha en bra vecka!
    Kram Helen

    ReplyDelete
  11. ÅÅÅ vad kul det låter. Du är poppis, två repotage.

    Jag gillar ägg hållaren du har där på en bild.

    Ha en skön vecka.

    Tezz

    ReplyDelete
  12. Hej petra det låter superkul men jobbigt så klart du har ju lite att stå i du med*ler* men visst är det roligt!
    ha det jättebra i veckan ..vi hörs!
    Kram annica.

    ReplyDelete
  13. Nu får du att vila lite när du slitit så, men fint blev det.
    Godnatt kram/Ingela.

    ReplyDelete
  14. hej!!
    men va kul med repotaget..
    ja det är kul att syla själv..
    Det gjorde jag med..Marie justerade sakerna i bild, men annars så var ideerna och konstalaltionerna av sakerna min styling..Det är mycket jobb, men roligt..
    Dina bilder ser underbara ut..
    ska bli kul att få se dem ute i tidning sen..

    I dag så ska jag åka och hämta en tallrikshylla som min morfar har byggt till mig..så kul..
    ha det så bra..
    kram anna

    ReplyDelete
  15. Men vad spännande Petra , då har jag mycket att se fram mot och du med förstås !!!
    Vad roligt att du fick styla själv , det måste ju bli mera du då och du har ju sån underbar känsla för det !!
    Har du sportlov eller har man inte det på högskolan !?!?
    Kram/Lotta

    ReplyDelete
  16. Vad kul Petra, ser fram emot att se alla reportagen! Ja, ibland är det som om allt i livet händer samtidigt - eller hur?
    Då gäller det att man liksom bromsar sig själv emellanåt, tar några djupa andetag och bara njuter lite av allt kul. Annars tuffar man bara på och missar en hel del av allt det roliga.
    Ja, jag har ju en del att dona med själv för tillfället *ler* men det ska bli så otroligt roligt och en utmaning som heter duga.....
    Ska ta och skicka över de nya adressuppgifterna till er också.
    Ha en fin dag nu!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  17. åh va kul med reportaget! kan tänka mej att det blev kanonfina bilder!

    ha de gott! å lycka till med allt pluggande!
    kram!

    ReplyDelete
  18. Kul med repotage och allt :) Ledsen att jag inte kommenterat på länge men det har varit mycket med skola och allt.

    Ha det bra!

    ReplyDelete
  19. Hej svejs!

    Men herregud vad kul. Men du är ju såååå duktig så det är inte konstigt. Hur lång tid tar det för dem att göra reportage?

    I vilket/vilka nummer ska ditt vackra hem vara med.
    GRATTIS gumman.

    Stor kram från


    Inka

    ReplyDelete
  20. Förresten...vilken underbart vacker frukostdukning.



    Inka igen

    ReplyDelete
  21. Hej!

    Jag ville dela med mig om att jag nu startat en ny blogg där det kommer finnas en massa vackra och intressanta inlägg om allt som kan ge inspiration i livet- Inredning, recept, poesi, foton, konst, resor, äventyr och allt möjligt mer!

    Den är alldeles ny så ännu finns det inte alltför många inlägg, men håll gärna koll och se ifall det kan vara nåt som är intressant för just Dig! =)

    Ha en fantastisk kväll!
    Mvh /Yasmin

    ReplyDelete
  22. Hei, Så flotte bilder og vakkert serveringsbrett. Klem Siv

    ReplyDelete
  23. hej hej underbara Petra!
    hoppas att allt är bra med dig! kikar in hos dig idag och njuter av alla dina fina bilder och all inspiration jag får här ! tack för att du finns gumman! Kram Tina

    ReplyDelete
  24. Men så kul, jag kan läsa mellan raderna hur det spritter i din kropp. Roligt när det händer positiva saker i ens liv och så spännande att vara med i inrednings tidningar.

    Kram annica

    ReplyDelete
  25. Vad härligt besvärligt! Det är mer jobb än man tror att ordna till det inför ett fotojobb men skönt efteråt.
    kram Paula

    ReplyDelete
  26. Ja det är mycket man vill ska kännas bra!
    Ett reportage gjordes från mig förra onsdagen, men såå kul! Jag lever på det fortfarande, fick en sån inspiration.

    Kul att få se ditt sen!
    Kram Lena

    ReplyDelete
  27. Men åhhh va spännande!
    Så roligt att få cred för allt det du gjort :) Det är ju inte alltid man tänker på allt jobb som ligger bakom förstås. Längtar tills det kommer i tidningen.

    Ha det bra

    Kram Viveka

    ReplyDelete
  28. Hej! såååååååååå spännande,hopas jag inte missar när dem kommer ut..snart är du en riktig kändis..
    kramar D

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra