Sunday, April 19, 2009

Lamt sagt; Ett fint hem!

Hejsan på er!
Vill visa er ett hem som inte går av för hackor, vet om att många er har helt säkert redan sett det flera gånger kanske, men jag tycker att det är svårt att se sig mätt på det. Detta hem (och ett fåtal andra ex Hanne & Morgan Lunds hem) tröttnar man aldrig på och det kan gå år emellan men man gillar det lika mkt ändå!
Ju mer man tittar på dem och drömmer sig bort ju mer inspiration och nya ideer får man!
Ja, bilderna är nämligen från Vintage By Nina.

Taklampan är så fin!! Titta också in enkelheten i bilden, bara en kyrkoljusstake i fönstrer. Inga gardiner utan vackra vikskärmar, tjusigt med upprepning av ljusstakarna på bordet, en vacker korg som bryter lite men som även plockar tillbax altandörrens golvlist. Hm, sååå fint.
En köksmöbel som har ett fint och bekvämt slitage. Massor av luffarslöjd! Det vinnande konceptet här (i hela hemmet) är enligt mig, färgharmoni, enkelhet och upprepning!
Åh, en massor av vill ha saker! Sidebordet är väl bara så jätte vackert! Spegeln skulle i allafall inte jag tacka nej till, flugglåga och en kyrkoljusstake! Dessa föremål viar verkligen vägen till stilen! Jag tycker också att det ser så mysigt ut med alla vikta plädar/överkast och den stora rotting korgen!

Behöver jag skriva något?

Kan man få för mycket vackra väggtexter? Tjusigt med en gammal stol som nattduksbord!
Ja, ha nu en go dag på er! Kram Petra E

Ps. Tack för alla kommetarer och mail, blir så jätte glad över dem, hoppas att ni inte tar illa upp över att jag just nu inte hinner svara! Ds.

23 comments:

  1. Verkligen ett härligt hem! Det kan man titta länge på =)

    kram

    ReplyDelete
  2. Ninas hem är helt underbart!Väntar med stor spänning att få se hennes nya! Kraam Susanne

    ReplyDelete
  3. Verkligen vackert, tänk och slå upp dom glasdörrarna och släppa in vårdofterna...mm
    Gör inget alls att du inte kommenterar, vi förstår att du har full upp kära du.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  4. ååååhhhhhh, for et vakkert hjem,noe av det flotteste og fineste jeg har sett på lenge,det kan man titte lenge på:) klem

    ReplyDelete
  5. Helt fantastisk!! Kan ikke se seg mett her nei! Ha en fin søndag, håper du har sol!! Klem-Mia

    ReplyDelete
  6. Vakkert vakkert vakkert...
    Kan bare kikke og kikke...

    Klem,Kari

    ReplyDelete
  7. Hej sötis, ja det hemmet går inte av för hackor, det är bland det finaste som finns tycker jag.
    I dag kan jag inte sitta i solen med mitt ansikte för det är något åt det illröda hållet. Syns senare i kväll/KramIngela.

    ReplyDelete
  8. hej
    det finns många vackra hem därute..

    ReplyDelete
  9. Jaa, visst har hon ett underbart hem Nina Hartman, nu längtar man ju bara på att hon ska visa upp sitt nya som hon renoverar, det ska visst bli en följetong i Vackre Hjem, smart..
    ha det gott
    Kraam Anette

    ReplyDelete
  10. Tro´t eller ej men det hemmet har jag missat! Så otroligt vackert och harmoniskt.
    Kram Cilla

    ReplyDelete
  11. Hejsan!

    JA vad ska man säga...vill också ha det så vackert!!!!!!

    Hoppas allt är bra med dig!
    MiaMaria

    ReplyDelete
  12. Hej!
    Vilket jättefint hem, bara lite avis...
    Ha nu en bra vecka, förstår att det är fullt upp!
    Väntar med spänning på er bok!
    /Helena

    ReplyDelete
  13. Visst finns det många vackra hem.
    Människor med smak känsla och fantasi.
    Det skall bli så spännande att se i er bok, från olika hem nu dröjer det ju inte länge för man har den i handen. Jag skall absolut ha ett ex.
    Haregott i vårsolen!

    ReplyDelete
  14. Helt enig med deg, dette er et av de vakreste hjemmene jeg også vet om...man klarer liksom aldri å se seg mett på de bildene...absolutt et helt fantastisk hjem! :)

    ReplyDelete
  15. Så underbara bilder. Hör ju till dem som inte sett dem förut så jag har bara njutit. Förstår att du har mycket nu, för min del behöver du inte känna några krav på kommentarer. Vill titta in här ändå.

    Ha en bra vecka!
    kram Ullis

    ReplyDelete
  16. Hennes hem är fantastiskt, varje gång man ser det!!!

    har nu gjort ett litet reklaminlägg för er kommande bok, ser fram emot den!

    Kram och ha en fin dag!

    ReplyDelete
  17. Underbart hem att få krypa in i..!
    Man ser på olika saker varje gång beroende på vad man är i för stadie i sitt eget inredande.
    Ha en bra vecka.
    Carolina

    ReplyDelete
  18. Mmmmmm.. det är ljuvligt! Har förstått det som att hon har flyttat så har vi tur så har vi en massa nytt ögongodis att invänta! :)
    Kram Sofia

    ReplyDelete
  19. Jag har inte sett bilderna förr. Gud vad fint. Tack för att du visade dem igen så jag fick en chans att se dem. Jag lägger upp dig i min feed.
    Ha det bra
    Åsa

    ReplyDelete
  20. Hallå!!
    Vilken förvandling det var jättevackert med den nya layouten kändes välkomnande!!
    Vilka fina bilder håller med dig om att vissa behöver inte ens någon text!
    Kram Marith

    ReplyDelete
  21. Hej!
    hoppas allt bra med dig?,jag vet att du har sååå mycket att tänka och göra Och hoppas att du hinner ta det lugnt också.
    Vackert inspiration att drömma sig bort.
    puss och kram Dadda

    ReplyDelete
  22. Helt underbart vackert! harmoniskt, romantiskt en dröm... gillar din blogg verkligen med ;)
    jacky

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra