Tuesday, May 12, 2009

Wanilla Rose

God Morgon God Morgon!
Idag ser det ut som om det kommer bli en toppen dag! Hoppas!! Då ska jag sätta mig ute och plugga. Men först ska jag och lilleman till doktorn på hörselprov, det är troligen dags att sätta in rör igen (de förra har trillat). Bra för nu hör han verkligen inte alls bra... Håll tummarna för en kort vänte lista för insättningen av rören!
Nu lite mer till vad som tänkt att vara dagens inlägg. Har ni vägarna förbi i Finland så ska ni absolut inte missa denna fantastiska butik! Misströsta inte om du inte brukar åka till finland för Wanilla Rose har en nätbutik också! Klicka bara här för att kicka på ett fint utbud av saker:
http://www.wanillarose.fi/
Massor av fina möbler och detaljer som passar en fransk bondromantisk stil.

Butiksägarna har också varsin fin blogg om ni vill titta på dem
Titta köpmannadisken, den vill jag HHHAA! Fin va?! Ha en fin dag! Kram Petra E

12 comments:

  1. Good morning,
    nice picture from a boutique.The second photo is my favorite.It is very very great!!!!!!!!!!!
    Lots of love,
    Elke.

    ReplyDelete
  2. Nu fick jag ju se hur min skruttiga köpmandisk kommer se ut om jag ger den lite kärlek!!!!
    Kolla mitt inlägg för ett par dagar sen så får du se hur den ser ut idag!
    En tur till Finland had suttit bra!
    Kram Cilla

    ReplyDelete
  3. Very nice pictures, and this shop looks great.
    Have a nice day.
    Nathalie

    ReplyDelete
  4. Hoppas att det går bra hos dokton med sonen.Ska hålla tummen så väntan inte blir så lång.Vilka fina bilder du visar helt underbara.Ha en skön tisdag kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

    ReplyDelete
  5. Ååå så fin butikk!! Vil til Finland med en gang;0))

    Lykke til hos doktoren, håper ikke ventelisten er lang!!
    En deilig dag ønskes deg og dine!
    Cathrine

    ReplyDelete
  6. hej hej petra!
    tack för tipset, måste väl ta vägarna förbi nästa gång jag ska hem till finland! Underbart fint det verkar vara i butiken!

    Håller tummarna, hoppas lillen får nya rör snart! min mellankille (som fyller 5år idag!!) har också plaströr i öronen. Och jag själv har en hörselnedsättnig sp jag vet hur det känns att inte höra bra,,,

    Ha det gott! Ardisia.. pluggar vidare..

    ReplyDelete
  7. Hej Petra!

    Ja åhh visst är den butiken/bloggen alldeles ljuvlig!!! Har också suktat efter den där köpmansdisken och allt det underbart hon säljer...

    Tack också för tipset om www.frenchliving.dk/, skall genast kolla in (och bokmärka)

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram
    Mia

    ReplyDelete
  8. Jag håller tummarna för att det går bra med grabben!

    Ska kolla in den nätbutiken, verkar intressant.

    Kram Britt

    ReplyDelete
  9. Hejsan!
    Hoppas att det gick bra för er idag hos doktorn.

    Butiken är ljuvlig vill jag påstå, tack för tipset.

    Må väl,
    /Marie

    ReplyDelete
  10. Men jag vill också ha den köpmandisken! Har länge velat ha en sådan men har varken plats eller pengar att köpa den. Men vad gör det. Ska kika in i butiken så fina bilder.

    Ha det bra!
    Kram Ullis

    ReplyDelete
  11. Tack för tipset. Wanilla Rose, där jag ska jag kliva in och titta
    Ha en bra dag
    Kram/Åsa

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra