Monday, June 29, 2009

Öronbarn...

Hello!
Igår var det väl en underbar dag! Vädret var strålande så jag och min familj spenderade hela dagen på Baggeruds badplats tillsammans med en annan familj. Det var alldeles ljuvligt och helt perfekt då det är otroligt långgrunt och sandbotten, det är ju ovärderligt när man har med sig små barn. När vi kom hem väntade en överraskning. Japp, jag som inte brukar ha någon vidare tur i spel eller lotteri (förutom den gången jag skrapa fram 10.000:- på en tia lott, det var grejer det hihi), hade fått ett inlägg av Maud med bloggen Gårdsromantik där hon meddelade en att en överraskning väntade på hennes sida åt mig. Det gjorde det verkligen! Jag hade vunnit en super vacker plåtskylt! JIPPI! Visar er den mer när den kommer.
Sen väl sliten efter en hel dag på stranden slocknade vi allesammans, men så klockan ett i natt vaknade en ledsen liten pojke som skrek ända tills det att klockan var fem på morgonen. Öroninflammation… IGEN. Jag var också öronbarn som liten och minns vad ont det gjorde, man är ju så maktlös som förälder det finns inte mycket mer än att trösta och trösta.

. Men till saken hör att imorgon är det planerat att den lille prinsen ska operera in nya rör i sina öron, måste ringa för att se om det är möjligt nu när han precis haft en inflammation, hoppas för det är verkligen ingen hit att höra så dåligt, speciellt inte när hans kompisar också är 3-6 år. Det försvårar nämligen en del i hans lek tillsammans med dem. Håll tummarna.
Idag visar jag lite bilder från min altan på baksidan, här syns också stolarna som äntligen dök upp från Ellos. Resterande av dem har jag på framsidan och tänkte visa er sen, eller snarare så fort jag fått ordning på det krånglande Internet och routern till den bärbara dator.
Vet att jag också tjatar om detta men jag hinner inte för tillfället svara på era söta kommentarer, jag uppskattar dem och er super mycket men just nu har jag inte den tiden som jag önskar till bloggandet.

Ha nu en underbar sommardag och smörj er ordentligt och drick mycket vatten! KRAM Petra E

11 comments:

  1. Hello,
    nice pictures and your veranda is a dream;o)This garden house is so nice;o)
    Many greetings,
    Elke.

    ReplyDelete
  2. Å, nej så synd om honom, nu vill man ju inget annat än att hoppa i sjön, hoppas att det blir operation och att allt går bra.

    Vilken härlig uteplats ni har, jätte söta möbler du beställt.

    Ha det så bra, kram Rebecca.

    ReplyDelete
  3. Stackars stackars liten...hoppas att det blir bättre snart!
    Åh, så du har shoppat såna där fina möbler från Ellos som jag suktat efter...lyllos dig...
    Du, jag vet precis hur lite tid man har över till bloggerier...
    Den här tiden på året så ska det, förutom alla innesysslor, grejas utomhus också..& självklart ska man ju ta sig tid till att sitta & njuta i solen också, inte bara arbete.
    Må gott!
    Kramar Camilla

    ReplyDelete
  4. Synd att nåt kan gå så tokigt=(
    Har set ert hem i Drömhem&... Så himla fint! Grattis!
    Jag är bara halvvägs med vårat hem, men någon gång blir det klar och fin, mysigt är det redan nu!
    Ha det gott! Fortsätt att blogga! ;)

    ReplyDelete
  5. Grattis till din fina vinst! Och stackars lillkillen, hoppas dom fixade rören.. Och du dom stolarna var värda och vänta på, jättefina.
    Ha det gott
    Kram AnnaMaria

    ReplyDelete
  6. Så synd om sonen. Hoppas verkligen att ni får komma in ändå så att han slipper vänta på en ny tid. Härligt du har det på altanen. Stolarna var jättefina. Grattis till den fina vinsten. Gillar verkligen skylten du vann.

    Kramar Ullis

    ReplyDelete
  7. Tråkigt med lillkillen...hoppas det blir bättre snart!
    Vilka fina bilder du visar...som en dröm!
    Har ni varit i Baggerud!? Där hade vi husvgnen uppställd i flera år...det är toppen för ungarna!

    Ta hand om dig i värmen! Kram kram!

    ReplyDelete
  8. Grattis med premien! Jeg fikk samme skiltet i dag fra nettbutikk... Og stolene fra Ellos har jeg også i grått... Så glad i dem - helt lik den originale Fermob, men til en brøkdel av prisen - hihi - kjennes bra å ikke betale så mye, hva? Klem i varmen fra Gro

    ReplyDelete
  9. Stackars lille kille, hoppas att rören snart är på plats och att han slipper dessa plågor! Vilken fin uteplats du har! Sen ett stort grattis till skylten!! (blev nästan lite avis) Får nog köpa mig en sådan de är ju så fina! Ha det skönt i sommarvärmen! Märta

    ReplyDelete
  10. Du har så fantastiskt fina bilder att visa! Riktigt inspirerande!
    Kram Agnetha

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra