Wednesday, June 17, 2009

rastlös...

Hejsan!
Peppar, peppar men det verkar ju som om det kan bli fint väder till midsommar och det vore ju inte fy skam. Den flotta lycktan som ni ser på bilden ovan har jag fått av gulliga Ingela (Inspiration i Vitt), jag fick den bara så där, helt utan vidare och då blir man ju såååå glad. Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag är lite presentgalen...hihih... ja det har inte växt bort med åren utan jag är fortfarande som jag var när jag var liten. Jag älskar att få presenter och att ge presenter också i och för sig.

Jösses hur är det möjligt att man kan bli rastlös även om det finns ett berg av saker som borde göras både inne och ute.... Antar att det kanske egentligen är nerverna som spelar ett litet spratt inför svaret på tentan som vi gjorde innan vi gick på sommarlov och givetvis inför boken. Sen är visserligen jag nog en rastlös själ som gärna vill ha mkt att göra.
Vad har ni för midsommarplaner? Själva så är vi bortbjudna till två olika ställen och kan inte riktigt bestämma oss för hur vi ska göra....
Törs jag skriva att jag tittade på en till film igår? hihihi det gjorde jag iallafall och den var också en mycket sevärd film så jag tipsar om den också nu när jag ändå är i farten med filmtipsningen. Dock är inte heller någon komedi utan snarare också en sån där tårdrypare så är det så att någon av er tagit sig an de filmtips som jag lämnat i veckan så är jag väl nästan skyldig en hel toabal..... oopss jag vad filmen hette? Jo, Harrison`s flowers.

Nej, nu är det dags att rulla lite köttbullar. Ha det gott så länge! Kram Petra E

15 comments:

  1. Vilken jättefin lykta du fått! Kul! Visst blir man glad när man får nåt sådär helt oförberett och utan egentlig anledning som födelsedag eller annan högtidsdag.

    På midsommar har vi som tradition att närmsta släkten kommer hem till oss och vi äter och dricker gott. Lugnt och sansat men mysigt. Hoppas det blir så i år med men sonen har fått magsjuka idag så det ligger lite i farosonen.

    Önskar i alla fall dig en riktigt fin midsommar!
    Kraaam, Carina

    ReplyDelete
  2. oj vilken tjusig lykta. Tänk att få presenter bara så där. Jag brukar inte ens få nåt när jag fyller. Så är det att fylla mitt i sommarn, alla är på semester och glömmer bort en.
    Kram Lillemor

    ReplyDelete
  3. Jag har aldrig fattat varför man blir rastlös när man har massor att göra, jag har nämligen samma problem och har ingen aning om varför. Helt galet. KRam

    ReplyDelete
  4. Kul att få en present så där hipp som happ. Vi ska fira midsommar i Blentarp hos min sons blivande svärföräldrar, precis som vi gjorde i fjor och det var jättemysigt.
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    ReplyDelete
  5. Wow vilken fin lykta, toaball du är att rolig du, är det nåt kul bland pappren hihi.
    Kram och vi hörs i morgon/Ingela.

    ReplyDelete
  6. Vilken fin lykta! & att bara få en present så där utan vidare, det är lycka det *ler*
    Jag kan också bli sådär rastlös fast det finns en miljon saker att sätta tänderna i...det är helt otroligt!

    Ha nu en skön midsommar! Kram kram Anki

    ReplyDelete
  7. ääälskar att få presenter...
    Midsommar firas på kusten hos min väninna sen 39 år tillbaka..
    ha en skön midsommar

    ReplyDelete
  8. Hej Petra,

    Hjälp vad mycket jag hade att ta igen här! Läst o läst och tittat o tittat....blev lite mycket visst, så nu kommer jag inte ihåg allt*fniss*, man får inte lov att ha "semester" så länge....*oops*.

    Jooo...läste om dina blommor i trädgården, för buketter. Det är bara så härligt att gå ut i trädgården och plocka in blommor...både till en själv och att ge bort! Idag blidde det en stor bukett med pioner bla till mor. Är så roligt när folk blir så glada för något som ger en så så mycket glädje själv...att få komponera ihop en bukett.

    Ooops...vad munnen går på mig här*sorry*, ville önska dig och de dina en riktigt trevlig midsommar!
    Men du....var hittar jag det fina vädret någonstans?, här nere verkar det inte speciellt lovande*suck*.

    Trevlig Midsommar!
    Kramar, Ulrika

    Ps. Så ditt underbara hem i D&T! även om jag sett många, många bilder innan och suckat stort, så var det många ahhh:n och Åhhh:n när jag satt där och tittade! Det blir ju en helt annan helhets bild
    när riktiga (inte att förminska dig på något vis!!) proffs tar bilder. Har ju mer vidvinkel eller vad det nu kan tänkas heta på fackspråk*hihi*.
    Hur som haver...UNDERBART! Ds.

    ReplyDelete
  9. Vackert lykta! gillar själv att ger bort presenter..
    midsommar ska min man, jag och våra barn var själva hemma. Vi har tackat nej till alla.
    Vi känner att vi vill bara var hemma med våra barn och spela kub..och ta det lugnt.
    Och massor med jordgubbar (min absoluta favorit)
    Ha en underbar helg kram Dadda !

    ReplyDelete
  10. Ha,ha tack för alla filmtips ! Jag är så glad åt att matrix går på kvällarna nu , sitter klistrad , sånna filmer gillar jag ;-)
    Vilken fin present du fått , härligt när man får utan att fylla år !
    Vi kommer att fira midsommar på Medevi brunn och sen i min systers torp .
    Ha en fin midsommar nu Petra och hoppas du kan koppla av nu !
    Kram/Lotta

    ReplyDelete
  11. Visst är det roligt när man får presenter. Jag blir som barnen. Vet inte hur fort jag ska öppna.
    Jättefin lykta du fick.
    Hoppas att du får en härlig midsommar.
    Kram Carina

    ReplyDelete
  12. En sån fin lykta du fick! Och ljuvliga bilder, bla på luppisarna!!

    Ha en trevlig midsommar, utan rastlöshet: ) Mari.

    ReplyDelete
  13. Tittar in och önskar en riktigt Glad Midsommar, hoppas ni kan äta köttbullarna ute..
    Kramar AnnaMaria

    ReplyDelete
  14. Vilken fin lykta du fick! Ha en skön midsommar!

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra