Thursday, July 02, 2009

Målning på g

Tjenixen!
Ja, ni ser ju.... det var inte länge sedan vi målade detta räcket, för 4-5 år sedan och ja ni ser ju att färgen inte sitter kvar (köp aldrig billig färg!). Nu har vi visserligen spolat av räcket med högtryckstvätt för att få bort lite fler flagen färgg, men fin var den inte innan. Så jag har lite trevlig målning som jag borde hinna med strax för det där ser ju inte direkt fint ut.... Men phu, vem vill stå och måla ute mitt i solen när det är så här varmt!? Ja, ja det ska väl vända till veckan så vi får väl se då.
Jag älskar att pynta utomhus med lite allt möjligt och i/på lite av varje. Här står en liten ängel mitt bland sucklenterna (stavas inte så!) och vaktar i trädgården. Jag köpte henne för 1 krona på gengåvan.
Endel av...hm, ja jag tror värmen har satt sig på mitt huvud för jag tappar ord...en stupränna...nej ni vet vad jag menar...såna som sitter på huset och samlar vattnet till stuprännorna... hihi. Jag köpte den på Maxi stormarknad i början av året och nu har jag fyllt den med sucklenter /fetblad, lite prydnadssten (toppen för vattnet dunstar inte lika lätt när man vattnat!), betong hjärtan och vid sidan av detta står en liten järnfågel och tittar.
Upp och nedvända strutar som bara får stå i gruset för att jag tycker om symmetrin, de bryter bra mot resten. På den större struten har jag bundit fast en ängel som också var ett loppisfynd fast för 10:- och i orginal guldfärgad... Tänk vad vackert allt kan bli med lite vit färg! Dags för mig att börja jobba lite med lite extra arbete så jag får önska er en trevlig dag! KRAM Petra

15 comments:

  1. Vad fint du har det i din trädgård. Gillar trappan jätte mycket.. fin form på den.
    Ja.. billig färg är inte mycket för mig heller. Har använt det några gånger med aldrig mer. Det lönar sig inte.
    Här fortsätter värmen. Jag orkar knappt göra något... fast det är skönt det med.

    Kram, Marlene

    ReplyDelete
  2. Åå så fint det er hos deg...
    Inngangspartiet ditt er kjempefint... nei male det får man vel gjøre når det blir litt dårligere vær...

    Så smart å bruke slike renner da...Det ble kjempefint hos deg...
    Klem Kerstin

    ReplyDelete
  3. Hej
    Jag har också ett räcke som ska målas men det är som du säger , vem orkar stå och måla i den här värmen.
    Välldans fin trapp och räcke du har.
    kram
    ninni

    ReplyDelete
  4. Men sååå himlans vackert ni har i trädgården!!!

    Ha en härlig dag i solen!!
    ~~♥Kram Millan♥~~

    ReplyDelete
  5. Fin miljö och vackra bilder du har.

    Hälsningar från skåne

    Mimmi

    ReplyDelete
  6. Hejsan,
    vad fint och välkomnande du har det vid ditt hus, mysigt med änglar och strutar.

    Ja, det lönar sig i längden att måla med den dyrare färgen!

    Ha det så bra, kram Rebecca.

    ReplyDelete
  7. Va fint du pyntat i din trädgård !
    Ne man är lite dumsnål ibland . Vet vi köpte ngn billig innefärg som inte täckte så det blev i slutändan lika dyrt som om vi hade tagit en bra färg från början !
    Hoppas du får en fin sommar nu Petra och lite ledigt oxå !
    Ser så fram mot er bok !
    Kramar i massor !
    Lotta

    ReplyDelete
  8. Hejsan!

    Åh vad mycket fint du gör! Sa jag förresten att jag stornjöt av bilderna i reportaget från ert hus?

    Man hittar så mycket inspiration hos dig! :-)

    Ha en gosedag!
    Kram Anette

    ReplyDelete
  9. Så fint du har!! Tuff idé att plantera suckulenter i en hängränna :)

    Kram Maria

    ReplyDelete
  10. Underbart. Vill få mera ordning på trädgården här så jag tar in alla idéer som jag får. Smart att plantera i en hängränna. Måste jag komma i håg. Billig färg blir ju dyrare i längden och så kul är de ju inte att måla.

    Stora sommarkramar till dig också.
    Kram Ullis

    ReplyDelete
  11. Vad vacker och fint ni har i eran trädgård.Kanonfint.Ha en underbar onsdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    ReplyDelete
  12. Men visst blir man lite konstig av den här värmen, liksom lite bedövad i skallen.. Tur att det finns kyla på jobbet, ska jobba en vecka till, sen, kanske jag ska måla också. Så vänta med det du tills det blir svalare.
    Ha det gott och kram
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  13. Hejsan!
    Så fint ni har det!
    Trappan är ju sååå fin.
    Tråkigt med flagande färg, det är ju så trist att måla räcken.
    Ha en fin sommar dag!
    Kram från Bodil på andra sidan plurret.

    ReplyDelete
  14. Hejsan!
    Så fint ni har det!
    Trappan är ju sååå fin.
    Tråkigt med flagande färg, det är ju så trist att måla räcken.
    Ha en fin sommar dag!
    Kram från Bodil på andra sidan plurret.

    ReplyDelete
  15. Den erfarenheten har jag också gjort. Köpt billig färg alltså, som blir ful och inte håller.
    Det var ju jättefräckt med hängrännorna (vet inte heller vad det heter) och ditt utomhuspynt är ju verkligen inspirerande
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra