Tuesday, April 20, 2010

Pyssel bokstav

Hejsan Godingar!
Hoppas att det är fint med er och att ni haft en fin start på den nya veckan. Det har jag.
Idag är det hemmastudier och jag ska strax sätta mig och skriva på min hemtenta så det får bli ett kort inlägg. Till er som undrat/undrar vad det är jag pluggar till så är det till socionom. Jätte spännande!
Men från det ena till det andra här kommer en liten hemma pysslat och snickrad sak. 
Jag har använt överblivna brädor och limmat ihop dem med trä lim så att de bildar bokstaven E (som i Eriksson) Sedan har jag med hjälp av bilder från nätet limmat fast motiv för att piffa till min bokstav.
 
Ja, ett litet pyssel tips till er pysslande människor, ler. 
Kram Petra E

31 comments:

  1. hei goe Petra.
    så flott å smart dette var da,flink du er,kjempe ide med E ,det skiltet med best friend....osv har jeg å,det er så sant som det står der,men en venninne tok det feil..ler..hun var jo ikke gammel...
    ønsker deg masse lykke til med eksamen,holder tummar for deg,
    ha en vakker dag vennen,
    klem fra
    sylvia

    ReplyDelete
  2. Läckert, vilken fiffig idé Petra!
    Du är duktig du; pluggar, grejar med boken, familj, bloggen & allt vackert du grejar med hemma! Hur många timmar har ditt dygn?? =)
    Ha det gott!
    Soliga kramar Camilla

    ReplyDelete
  3. Du är fiffig du, och fina bilder hade du hittat och klistra på, snyggt! Lycka till med tentan.
    Stor kram
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  4. Så snyggt! Det var ett bra pysseltips!

    Kram Mimmi

    ReplyDelete
  5. Åh vad läckert har ju ett &-tecken ligger här, kanske skulle pimpa det lite ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    ReplyDelete
  6. Kjempefint...tror jeg vil ha en E med roser på jeg:)
    ha en flott dag
    eddaKlemmer til deg

    ReplyDelete
  7. Wow, vilket häftigt "E" du hade knåpat ihop!

    Lycka till med pluggandet! Kramis!

    ReplyDelete
  8. Så fiffigt pyssel, bokstaven blev superläcker. Så kul att du gillade presenten. Tyckte det var väldigt passande med den texten. Försöker fixa nya bilder.

    Ha det gott vännen.
    Kram Åsa

    ReplyDelete
  9. Love love all the white in your gorgeous pictures!

    Have a happy Tuesday. xo

    ReplyDelete
  10. Wow, det var et kreativt og personlig E! Love it :) Lykke til med hjemmestudiene og ha en fin dag!

    ReplyDelete
  11. Hejsan!
    Vilken ide´, ditt E blev jätte fint!

    Ha en bra dag, kram, Rebecca.

    ReplyDelete
  12. vad mysigt E .Kanonfint.Vilket underbart tips.Ja du är duktig som fixar så ila mycket.Önskar dej en fin dag gulliga du .Lycka till med tentan Kramar Rita ♥

    ReplyDelete
  13. Vilka ideér du får fram.. Jättefint E..

    Socionom funderade jag med på ett tag men jag gillar ju inte att plugga så jag får nog fortsätta på det jobb jag är, vilket jag faktiskt trivs med :-)

    Ha nu en fortsatt bra dag..

    KramMia

    ReplyDelete
  14. Va duktig du är...o påhittig! Gud...vilken smart idé! Ja fantasin är det inget fel på...jättekul!

    Själv är jag nybörjarbloggare...så du är jättevälkommen o kika in på min blogg!

    Kram Maria

    ReplyDelete
  15. Hej, vilken kul idé. Påhittig du är :)
    Kram Maria

    ReplyDelete
  16. Men så snyggt! Ja, det märks att du är proffs!

    Kram Camilla

    ReplyDelete
  17. Hallojsan!!

    men du är så fiffig du!!..hade jag aldrig kommit på!..fint blev det :)

    Ha det gottis!! Kram Sanne

    ReplyDelete
  18. Man förstår att du har någon inbyggd idespruta som aldrig tar slut.Det är så fint allt du visar.
    Lycka till med tentan!
    Kram Margareta

    ReplyDelete
  19. HejHej!

    Åhh så fiffigt och så ursnygg bokstaven E kan bli på en gång. Har P i efternamnet får se om jag kan göra nåt åt det.

    Ha det bäst
    KramKram
    Lotta

    ReplyDelete
  20. Woow, vilken idéspruta du är. Det blev helt klart superläckert.
    Kram mamma C

    ReplyDelete
  21. Underbart tips Petra!!!
    Lovely;o)

    Lycka till med studierna, duktiga du!!
    Kram Kram Malin

    ReplyDelete
  22. Bara fantasi sätter gränser! D uhar troligen inga! Så fint du har gjort!


    kram Olg@

    ReplyDelete
  23. Hello sweet Petra! You are so busy with studying and your new book coming out and home life and crafting...phew! How do you manage it all?!!

    Your E turned out wonderfully!!! It's a great craft project!

    Hugs and wishes for a happy week ~

    :) T

    ReplyDelete
  24. Vilket läckert E !
    Du är verkligen en inspirationskälla !
    Lycka till med tentan nu !
    Kraam/Lotta

    ReplyDelete
  25. Åhhh,så snygg bokstav,kul ide.;)Ha en riktigt bra dag,lycka till på din tenta. Kram Ulrika

    ReplyDelete
  26. Det var en bokstav som skilte seg litt ut fra alle de andre. Kjempeflott idé!

    ReplyDelete
  27. vad snyggt! Du är ju så kreativ!
    Lycka till med hemtentan! Nu är det inte mycket kvar på studierna va!?
    Kram pernilla

    ReplyDelete
  28. waouh...very creatif...I like your idea

    have a nice day

    nathalie from chinerdslefroid

    ReplyDelete
  29. Det var en charmig bokstav =)
    De bästa antikviteterna är gamla vänner. Den knycker jag direkt!


    Kramkram//Sara

    ReplyDelete
  30. Jättefint, rolig idé!
    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Milla

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra