Monday, August 02, 2010

Det närmar sig med stora steg!

Hej!
Idag pratade vi med vårt tryckeri som berättade att vår bok troligen kommer att vara framme på fraktföretaget ISY i morgon!! Jippppiii!

Det innebär nämligen att ISY så fort de fått dem kan börja packa böckerna efter inkomna beställningar och sedan börja frakta ut dem, såååå nervigt! 
Ja vi får väl se när den börjar dyka upp i butikerna men i början av nästa vecka borde ni som önskar kunna spana runt i butikerna.
Skrev ju i förra inlägget att jag skulle visa bilder från lördagens grillmiddag och det är alltså dem som ni ser nu. Jag gillar ju som bekant för den regelbundet besökande bloggaren att pynta mitt matbord lite extra.

Alla blommorna är givetvis plockade i min lilla budget trädgård.
Välkomst drink var det ju också.
Lite gubbar, citroner, vaniljvodka, hallonsaft och sockerdricka.
Och så grillades det kyckling spett. Gott!
KRAM Petra E

25 comments:

  1. Ja det ser både inbjudande OCH läckert ut!!

    ReplyDelete
  2. mmmMums så gott det såg ut...Å så spännande med boka..kommer att leta efter den har nämligen inte förbeställt dumt nog.. men ska förhoppningsvis nosa rätt på den nån stans..
    Väldigt vackra bilder idag..med:)
    kram..Pia

    ReplyDelete
  3. Men så fantastiskt roligt med boken! Du... ska kolla om jag har någon nära mig som ska sälja den... ;0) Så kul för er, gald för er skull!

    Och dukade du gjorde - jätte fint! Ska nog fundera på att bjuda mina tjejkompisar igen, njuter varje gång av att duka upp fint, laga och umgås!

    Ha det underbart!

    kram/Olg@

    ReplyDelete
  4. hej tjejen.
    Kikar in hos dig och önskar dig en skön fortsatt måndag.
    Måste bara säga att ditt hem är fantastiskt inspirerande,varje detalj är välarbetad.
    Sköt om dig
    många kramar erica

    ReplyDelete
  5. For et delikat og vakkert bord du har dekket...

    en ren nytelse for gjestene...

    spennende med boken da...

    gleder meg til den kommer ut..

    klemmer =)

    ReplyDelete
  6. Längtar så efter att eran bok kommer.Ja du visar alltid så mycket fint och vackert.Ja du får till allting så himla fint.Slutar nog aldrig förvåna mej över att du är så himla duktig.Ha en skön kväll rara du.Kram Rita♥

    ReplyDelete
  7. Oi, kommer boka snart ut?! Jeg er veldig spent! Nydelig borddekking. Så flott med krystallet og blomstene.

    En liten ting: Ser det står Husfruars Memoarer i listen din over hvem som er med i boka. Skal være Husfrua..

    ReplyDelete
  8. Finns det något bättre att få sätta sig vid ett vackert dukat bord. Så himla kul med er bok.
    Kram Mamma C

    ReplyDelete
  9. God afton!
    Åhh vad roligt!!:) Spännande:)P

    Ha en skön måndagskväll!

    Kraam Izabell

    ReplyDelete
  10. Men gud så spännade med boken, längtar!!

    Ja, nog var det en extra dukning med guldkant! Så vackert du gjort, den middan hade jag gärna varit gäst på, inte bara snyggt, lät supegott alltihopa! Mari.

    ReplyDelete
  11. hei.
    åå som jeg gleder meg,tenk at den kommer så fort,
    blir en kosestund når den er innkjøpt,
    så gøy,tenker du er spent nå,blir så moro å se den.
    nydelig bord du har pyntet,
    en føler seg velkommen som gjest der.
    håper boka er i norge å til uka..tralala...
    klem fra sylvia

    ReplyDelete
  12. Åh, så spännande för er! Och lite spännande för mig också, att se om jag under mitt stundande Sverigebesök lyckas lägga vantarna på ett ex, eller om butikerna räcker lång näsa till mig och mumlar "bokade exemplar" och "slutsålt"... ;-D

    Väldigt vacker dukning och en mycket lockande meny...!

    Varmaste hälsningar från Helena, The Swenglish Home

    ReplyDelete
  13. Vad kul det kommer att bli att få sälja boken, första boken sålde ju slut direkt. Underbar dukning med guld.

    Kram Helen

    ReplyDelete
  14. Det må være en fantastisk "reise" å jobbe med denne boken fra begynnelse til slutt ( i tillegg til en del jobb selvsagt:o). Gleder meg veldig!
    Ønsker deg lykke til!
    For et nydelig pyntet bord! Dette kan du, min venn.
    Klem fra Solveig

    ReplyDelete
  15. Hello Petra!! Yeah!!! I am so excited for this new book :) How should I go about putting an order in for the United States? Should I email you or the shipping company??? Please let me know as I would like to have it in the shop as soon as possible! How exciting for you and Ingela {I will pop over to her blog as well}! Congratulations!!!

    Hugs ~

    :) T

    ReplyDelete
  16. åååå så vackert du har gjort Petra, du är en mästare att duka fint och inbjudande. Ja nu väntar jag sååå mycket att jag nästan spricker. Godnatt och kram/Ingela.

    ReplyDelete
  17. Vilken otroligt fin dukning du har gjort. Tänk att få sätta sig vid det bordet. Så spännande med boken, ser verkligen fram emot den. Är det samma återförsäljare som förra gången?
    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    ReplyDelete
  18. Åh vad kul och spännande att boken är på G ut nu..

    Vad fint du har dukat.. Helt underbart..

    Kram Mia

    ReplyDelete
  19. Åh så kul att den är på väg nu,kommer kansta mig i bilen så fort nina ringer och säger att den kommit!
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    ReplyDelete
  20. Hei!! Så nydelige bilder av borddekning! :-) Og så gøy at boken snart er i posten, gleder meg til å få den i butikken-har allerede forhåndsbestillinger på den! :-) Ha en fin uke! KRAM

    ReplyDelete
  21. Hej du goa!

    Vem skulle inte vilja sätta sig ner och njuta vid dit bord? Så fantastiskt fint!

    Längtar tills boken kommer. Vet att det blir nåt särskilt :)

    Är själv tillbaka efter en tuff tid. Men nu har jag laddat batterierna och jag har saknat er bloggare så mycket.

    Ha en fin dag

    Kram
    Viveka

    ReplyDelete
  22. Å vad spännande att boken är på gång nu!! Jag måste kolla upp med Carina i Slottsboden i Strömsholm om hon har beställ några, då får jag nog allt ta och reservera ett ex till mig!
    Vilken vacker dukning!! Så otroligt trevligt att få sätta sig till bords när du har lagt ner så mycket tid och energi på att göra det så fint!!
    Både mat och dryck ser verkligen smarrigt ut!! Mums!!
    kramar, Marita

    ReplyDelete
  23. Förstår om det är lite pirrigt i magen : ) Visst är det härligt att få duka vackert! Kram / Susanne

    ReplyDelete
  24. Hej Petra
    Du har en vinst att hämta...
    Stort grattis!!
    Maila mig din adress husvidhavet@gmail.com
    Massor av grattiskramar Marith

    ReplyDelete
  25. Vilket underbart dukat bord och maten ser fantaastisk ut, den grillmiddagen måste ha varit superb. Vad kul att nya boken är opå vär, jag älskade den första så jag ser verkligen fram mot den här också.
    Kram/Helen

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra