Wednesday, September 01, 2010

INREDNINGSRESA

Hej Hopp!
Tack för alla grattis hälsningar, ni är så söta!
Här kommer en liten present tillbax, 
ett recept på tacopaj;
2 dl  vetemjöl
100 gram  smör
1,6 dl  vatten
400 gram  nötfärs
margarin

1 påse  Old El Paso Spice Mix for Tacos
1,5 msk  Old El Paso Jalapeños, hackade
2 dl  crème fraiche paprika & chili
3 st  tomat(er)
150 gram  cheddarost
Naco chips om du vill

Tillagning

1. Pajdeg:
Sätt ugnen på 225°C. Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vatten (2 msk per 4 port.) och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet ca 10 min.

2. Fyllning:
Bryn köttfärsen i lite margarin. Tillsätt kryddmix och resten av vattnet. Rör om. Låt sjuda på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Tillsätt jalapeños.

3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och bred över crème fraîche. Riv osten och skiva tomaterna. Fördela tomatskivorna ovanpå och strö till sist över osten. Krossa nacho chips på om du vill!

4. Grädda pajen 10-15 min eller tills osten smält och fått fin färg
Mumsigt med tacopaj!

Nu till något helt annat. 
Nämligen den 2/10 s spännande INREDNINGSRESA till Falun med mig som bussguide.
 Ingela kommer självklart också att vara med på resan.
Vi stannar för fika rast efter vägen t/r.
Vi kommer att besöka Norrgårdens Inredning.  
www.norrgardeninredning.se 
En butik med charmig blandning av inredning, kläder och konsthantverk.Gruvgatan 13 .
gruvgatan13.blogspot.com
Här blandas nya och gamla möbler i lantlig stil med inredningsdetaljer, tyger, stolsöverdrag, kuddar och lampor.
Vi kommer att få tid för egna upptäckter bland Faluns mecka av Antik och Diversehandels butiker. Butiker med inredningsdetaljer i lantlig stil m.m..
Vi bjuds på överraskning på bussen. Plus att alla Vänerbussresenärer erhåller en 15 % rabattkupong att utnyttja på Gruvgatan 13
BOKA PÅTel 0550-34840
Upphämtningsplatser Karlstad, Kristinehamn, Björneborg, Degerfors, Karlskoga efter önskemål även från Örebro. PS Det går att handla lite större saker men tala om det vid bokning så tas ett släp med



11 comments:

  1. Tacopaj är supergott! Gjorde det till gästerna igår när min näst minste fyllde 11 år. Fast i en lite annan variant än din.
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    ReplyDelete
  2. Ååååh, DEN pajen ser ruggigt god ut!! Nu vet vi vad som äts här i helgen! =)

    Kram Veronica

    ReplyDelete
  3. Åh måste testa receptet!
    Är såklart anmäld till bussresan och vet tre till här ifrån Örebro, det ska bli så himla kul!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    ReplyDelete
  4. Åhhhh,den resan skulle man ju ha varit med på,men har floriståterträff samma helg.:(Hoppas att det blir fler gånger.Hade varit roligt att få träffa er "live".;)Grattis i efterskott,härlig resa ni verkar varit på.Kram ulrika

    ReplyDelete
  5. Uuuunderbart, denna paj ska göras i helgen!!
    Tackar och bockar och grattis i efterskott. =)
    Kram Dessie

    ReplyDelete
  6. Da var helgekosen reddet!!
    Ser deilig ut!
    Klem, J

    ReplyDelete
  7. Grattis i efterskott ;p
    Din paj ser helt underbar ut... Måste testa den så snart jag får ett bra tillfälle!
    Ha det så bra
    Kram Anna W

    ReplyDelete
  8. Tack för receptet! Det skall jag prova till veckans fredagsmys!

    ReplyDelete
  9. Jag säger som ovan... det får bli fredagsmysrätten. Ha en bra torsdag..kram från Jeanette

    ReplyDelete
  10. Du är så duktig Petra som anordanr en sån här toppenresa, vilken kul grej, sånt skulle flera göra! taco pajen låter så god, blir sugen redan nu, innan frukost!

    HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL FALUN O GRUVGATAN 13!!!!

    ReplyDelete
  11. Gud va trevlig! Nu har vi också bokat och följer med på er resa den 2 oktober! Ska bli så himla roligt!

    Ha en jättebra dag!

    Kram C

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra