Tuesday, November 09, 2010

Lotta Djossou möter Harry Potter

(foto från Lotta Djossous hemsida) 
Hej!
Lovade att jag skulle berätta och visa mer om min, Ingelas och Yvonnes söndags tripp.
Jag gjorde ju några fynd på samtliga ställe som vi besökte men jag tänkte först berätta om det som jag blev alldeles kär i! Nämligen en smyckes kollektion av Lotta Djossou.
Jag skulle nog kunnat handlat det mesta av hennes kollektion men det sätter tyvärr min plånbok P för, 
ja och min man också. 
 (foto från Lotta Djossous hemsida) 
Här visar jag lite bilder på hennes finna alster men kika gärna in på hennes sida:
http://www.lottadjossou.se/
 (foto från Lotta Djossous hemsida) 
 (foto från Lotta Djossous hemsida)  
 (foto från Lotta Djossous hemsida) 
Perfekt att önska sig och ge i julklapp 
 (foto från Lotta Djossous hemsida) 
När jag tittade på kollektionen på butik Drängstugan fick jag plötsligt syn på ett halsbandsur.
Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet!!!
 Titta så underbar!!! 
Jag har ju en heldel barnslighet kvar i mig och gillar verkligen Harry Potter filmerna, tycker att dom är så magiska på något sätt och denna klocka tycker jag känns som om den skulle kunna varit med där
 Titta på urets baksida, man ser urverket!!! 
KRAM Petra

12 comments:

  1. Åh, jag bara älskar hennes smycken! Har aldrig sett så vackra förut, ekollon och annat fint, så stilfulla med vintagelook... Mari.

    ReplyDelete
  2. Detta var något helt nytt för mig! Å vilka fina smycken.

    Kika gärna in hos mig för attse hur köket blev efter jag målat luckor och kakel vitt :-)

    Kram Linda

    ReplyDelete
  3. Olala... nydelig!! Jeg ønsker meg til jul!

    Klem Madelén

    ReplyDelete
  4. Så flotte smykker og ur...ja var vel ikke lett og bestemme seg der tenker jeg...
    ha en kos kveld
    eddaKlemmer

    ReplyDelete
  5. Så stilfulla och underbara smycken.
    Önskar dig en fin Tisdagskväll.
    Kramen Marie

    ReplyDelete
  6. Så nydelige, inspirerende bilder!! Mange flotte små saker! Ha en super kveld! Klem

    ReplyDelete
  7. Åååå Petra!
    Vinduene og dørene er vidunderlig. Helt perfekt.
    Alltid en glede å komme innom deg.
    ♥ Jannicke

    ReplyDelete
  8. Åhhhh,så vackra smycken,vill ha allihop.;)Kramar Ulrika

    ReplyDelete
  9. Va söta smycken!! definitivt något att önska sig i julklapp.

    Kramizzar

    ReplyDelete
  10. Underbart fina smycken,jag säger som du vill ha allt men......
    Kram o ha en fin kväll.
    ninni

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra