Friday, February 22, 2013

Små vyer här och var

Hej Ni Vackra!
Hoppas att ni har det gott och att ni alla ska få en skön go helg!
Idag kommer lite bilder här hemifrån men det är inte många. 
Det skulle ju nämligen inte vara så inspirerande att fota och lägga ut bilder på hur stökigt vi har det just för tillfället. Usch, måste ta en sådan där tråkig dag och bara städa hela dagen lång... 
Men å andra sidan är det jäkligt gott när det är gjort sen.
 En byst har för tillfället fått lånat ett av mina halsband.
 Här i fåtöljen eller i fönstret bakom, sitter jag och läser mina härliga böcker eller bläddrar i någon inrednigstidning. Det är njutning det! 
 Egentligen har jag för länge sedan tröttnat lite på ljus hus, men dessa är relativt nya. Har kanske haft dem nåt halvår, men jag vet inte. Det bara är något speciellt med dem. SEn är de också så där jätte stora vilket jag älskar! 
 Madonnor är något som jag också tröttnat lite på, men denna ståtliga och stora donna får allt vara kvar, dels för den vackra symboliken men också för att det var en fin julklapp som jag fick från min härliga make i julklapp för några år sedan. (Ljusstake och Klocka är från pb home)
 Något som jag där emot aldrig kommer tröttna på det är ljus! 
Jag älskar verkligen ljus och tänder ljus varje dag. Det skapar en så trevlig stämning och gör en lite glad! Doftljus är ju också något som jag är extra svag för!
 Liten glimt från köket
Nä, det fick vara allt för idag för nu ska jag hjälpa en vän med något spännande. Tar nog hjälp av er sen också, ler. Kram/ Petra E


4 comments:

  1. Hejsan ja det såg riktigt härligt ut att sitta i den där fåtöljen och bara vara. Ha en underbar dag och helg kram Jessica

    ReplyDelete
  2. Hej Petra. Jag blir så avundsjuk på din underbara läshörna!!!! Det ser också mysigt ut där med mannen mot din kind ;) Ha en skön helg.
    /mia

    ReplyDelete
  3. Du har ett underbart vardagsrum! Som en sal. En balsal kanske:) Kramen!

    ReplyDelete
  4. Så mycket fint, husen gillade jag verkligen.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Hanna

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra