Monday, May 06, 2013

En alldeles underbar helg!

 Hej Ni Härliga!
I helgen som nu varit har jag haft det alldeles underbart! Inredningsresan 2013 till Danmark gick av stapeln. Vi var ett härligt och fnissigt gäng som besökte massor av godbitar i södra Sverige och i Danmark. Åh, den kommer jag att leva länge på!
 Här ser ni stämningen, jag tror faktiskt att de flesta av oss skrattade oss hesa. Särskilt på hemresan då vi talade om alla våra minnen från resan. Hihi. Åh så jag önskar att ni hade varit med och fått dela detta härliga med mig! Men ja, ja det kan ju inte passa alla tidmässigt, ekonomiskt och liknande. Men börja planera och spara det säger jag bara, ler. För nästa år blir det om möjligt än bättre!
På bilden ovan ser ni söta Annika och Evalena.
Här har vi de fantastiska kvinnorna Ann-Christin och Pia
 Här på bilden ovan har vi precis kommit till den fantastiska butiken Kronen och där hittade vi många skatter som fick följa med hem. Här ser ni den glada Susan!
Jag kommer så fort som jag får tid, skriva in vilka som var med så att ni kan kika in hos dem och dela deras upplevelser av resan. Som ni ser så känns det fantastiskt att vi flyttat fram resan tills i början av Maj, då Danmark har blomstrande vår! Det var sååå vackert och vi fick se massor av fina miljöer, trädgårdar och lapa i oss solsken!
Oj, vilken märklig ordning jag fick bilderna i, ler. Men här ovan ser ni lite fina skålar som jag köpte på butik Nytt och Nött i Sverige. Här nedan fick vi visst in en bild på den oerhört generösa och trevliga ägarinnan av butik Kronen, Birthe! Vi hade den stora äran att få titta in i hennes hus och jag säger bara GAH!!!! Jag svimmar vilket underbar hem hon har, som en dröm. Här ska hon just till att presentera sig själv och sin affär.
 Vi besökte ju också Nordens största loppis som är 10 000 kvadratmeter! Japp 10 000!! 
Där kunde man gå och rota länge! Här nedan ser ni Kärrstegens ägarinna Chatarinna Reuter.
 Lite ströget mys hann vi också med såklart! Tänk så fantastiskt härligt det känna att sitta ute i vår värmen och fika, på en gata full av rörelse och helgglädje.
 I butiken Bali fick vi se massor av härliga stämningar och fina saker för såväl inne som ute.
 Jo, jag tycker det är humor! PÅ Blå Marken fann jag denna gamla skylt och tja den passar lite hos oss ibland, ler. 
 Ser ni så söta stolar som också fick följa med hem till mig, dem köpte jag på butik Kronen. 
 Hoppsan, här kom det visst också en glimt av Birthes hem. Många fler glimtar från hennes hem kan ni bland annat få på Instagram om ni följer Carola: roomofkarma eller Ulrikas instagram: ullisvita
 Resans syfte är givetviss att inspirera och glädja alla inredningsglada men i ordet inredning finns också trädgård, kläder, vacker mat, blommor och massor av annat njutbart- Så egentligen kan man säga att det är en livsnjutar resa, som en lite hyllning till att unna sig det lilla extra! För det är vi alla verkligen värda
 Något annat som också kännetecknar Inredningsresan är glädje, skratt och humor. Trots att vi är olika människor som inte känner varandra annars så infaller sig den där sociala och upprymda glädje känslan!
 På bilden ovan ser ni Anna som just blivit serverad ett glas vin av den trevlige hotellbartendern. 
Från det ena till det andra, här ser ni mina nyinköpta sommarskålar, där i ska röda gubbar, hemmagjorda potatissallader och annat mumsigt få vara.
 Sen var vi så klart på underbara Stil og Stemning! STORT tack till er som höll öppet bara för oss så sent på en lördag! Vi uppskattar det verkligen.
 Sen blev det också lite till mina muggar.
 Mer bilder kommer senare...Sista bilden en liten vacker nyckelring som jag shoppade på Ströget
KRAM/Petra E

12 comments:

  1. Oj, oj, jo vilken fantastiskt upplevelse!!!
    Själv har jag varit på bloggevent i Stockholm och det var också himla skoj!!!
    Kram Anna

    ReplyDelete
  2. Hej,

    jag gör en chansning, jag ramlade in på bloggen när jag sökte efter "romantisk sängkappa". Jag hittade den din vän sytt åt dig för flera år sen, det måste vara den finaste jag någonsin sett (det kan du hälsa henne). Så till min fråga, har hon någon butik eller tar emot beställningar? En sån skulle nämligen passa alldeles utmärkt i mitt sovrum :)

    Sen måste jag säga att du har en alldeles fantastisk blogg!

    Tack på förhand
    Mvh
    EMma

    ReplyDelete
  3. Förstår att detta har varit en helt fantastisk resa. Jag hade ju förmånen att följa med densamma för två år sedan. Så har ni bara haft det hälften så bra som jag hade det då så... Förra året krockade resan med vår Thailandsemester och i år med loppisen hos Marie i Hjo. Får väl se om jag kan följa med nästa år istället! Härliga bilder du visar från ett vårigt Danmark. Blir så sugen på att lura med mig gubben på en liten Weekendresa. Ha det bra

    ReplyDelete
  4. jättefin upplevelse ni hade .Var finns det där stora loppiset vore kanske bra att veta för många som tar vägen via Danmark i sommar ,kram Nette

    ReplyDelete
  5. Åhh vilka mysiga bilder!
    Det ser ut att ha varit en toppenhelg!
    Ha en solig och vacker vecka!
    Kram
    Jenny

    ReplyDelete
  6. Men! MEN!!! Blir helt salig och avundsjuk, faktiskt... :D

    Så kul ni hade! SÅ trevligt, tjejer!!! Hoppas att vi får se flera inspirerande bilder från resan! ;)

    kramar/Olg@

    ReplyDelete
  7. Vilken härlig resa ni hade!
    Får nog ta och hänga med någon gång tror jag, fanns ju massor av fina saker:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    ReplyDelete
  8. Tack Petra för ännu en inspirationsresa som sätter sina spår i hemmet. Supertrött i dag men en härlig känsla levde kvar speciellt det sista intrycket från Kronen.

    Ha en fin resa

    Kram
    annika

    ReplyDelete
  9. Åh låter som ni haft en underbar resa, tyvärr fick jag stå över i år....
    Ha en fin kväll!
    Kram/Lena

    ReplyDelete
  10. Vilka härliga bilder du bjuder på!!!
    Och hemmet verkar läckert....
    Lite inspiration också;))
    Kram bia

    ReplyDelete
  11. Vi har flera väninnor som följer med nästa år och det är väl lika bra att jag säger det redan nu JAG OCH PERNILLA ANMÄLER OSS REDAN NU TILL NÄSTA RESA!
    Så, nu var det gjort:))
    SÅÅÅÅÅÅ roligt vi haft det! Tack, du är en underbar guide, så ödmjuk och bra på alla vis, Anna, hon bara MÅSTE bli med även nästa år, hälsa henne det:))

    ReplyDelete
  12. hej petra. oj en sån underbar resa! så många fina bilder! smakade mer, eller hur ;)?
    /mia

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra