Sunday, June 09, 2013

Grilltider!

 Hej Ni Rara!
Tänk att sommaren är verkligen det bästa jag vet. Bad, sol, lite kläder, mycket blommor, jordgubbar, ljust länge och grillning! Är det inte underbart?
 Åh, jag glömde ju körsbär! Det är ju så himlars gott. Vi har ett stort körsbärsträd på gården där vi och fåglarna slås om vem som ska hinna först och hm, de har inte en chans...
 Min käre make har fyllt år och det firade vi igår med lite grillning.
 Något som jag tycker är så gott och smidigt när man grillar för många personer det är grillspet, det går ju att göra oändliga variationer och något passar alltid för någon. Jag är inte någon jätte stor kött ätare så jag älskar att göra olika vegospett. 
 Men kött det gillar gubben i alla fall så det vart det en hel del av igår... 
 Många marinerades så klart med gubbens favorit marinad:
 Själv älskar jag det som är starkt, så den afrikanska peri peir såsen blandad med turkisk yoghurt smaka muma till maten. Vill också rekommendera El Tequitos Chilli olja för den som gillar smak av rökigt.
 Sen måste jag gå mot strömmen lite... vi grillar med gasol och jag lovar att är du inte en värsta gourmet så känner du verkligen ingen skillnad. Snabbt, smidigt och mindre smutsigt= passar mig bra i vart fall, ler. 
 Tyvärr är det inte så smidigt att göra rent som de flesta gasol grillarna utger sig vara. 
Men vad gör väl det när det finns bra rengöringsmedel. 
 Åh så nu till en av mina passioner: Sallad! 
 Im loving it!
 Var inte rädd att ta ut svängarna med nötter, frukter och bär!
 Sen föredrar jag potatis gratäng före potatis sallad.
 Så här har vi nya Fredde ( i solsidan), i aktion. Ja, det är så. Gubben min älskar att grilla, milt sagt. 
Kram Petra E

2 comments:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra