Thursday, August 15, 2013

Häcken full...

Hej Ni Sköna Själar!
Allt väl med er? Själv är det bara toppen förutom att jag får krupp på hur det för tillfället ser ut här hemma! Just nu har jag dragit ut ett helt rum som nu alltså också huserar i vårt allrum..
Vi har haft ett rum som under ett tag fått agera förråd/skräprum/garderob, ja ett sådant där rum som man helst glömmer och stänger dörren till. Vi har sagt att vi ska göra det till ett dressing room länge och jag har gjort små tappra försök att styra upp det hela men det har suttit fast ändå. 
Men nu så äntligen har vi tagit tag i det. Så igår åkte allt ur, en vägg revs, lister togs bort, tapeter revs ner och vi åkte till Ikea och lastade 600 kilo garderob.
Ja, ni kan ana att det ser ut som hej baberiba här hemma. 
Så nu måste det målas tak, lister, tapetseras och bytas golv innan de gigantiska garderoberna ska monteras (vilka jag och min man inte kan montera tillsammans om vi hade tänkt att förnya våra löften..) 
Som om inte detta utöver det vanliga i vardagen kändes som mkt så är vi bort bjudna på bröllop på lördagen och så har vårt partytält för 50 personer också levererats igår… 
Hm, skulle behöva vara flera stycken av mig just nu, ler.
Men åh, andra sidan så trivs jag som fisken i vattnet med många bollar i luften så klaga vill jag inte göra heller. Förrutom på att alla våra kläder ligger i stora höga i det första rummet man kommer in i efter hallen och i det rummet som vi äter… så det går liksom inte stänga dörren om eländet så länge, det får jag krupp på. Men jag får stå ut när jag tänker på hur bra det kommer att bli.
Lite nervig är jag dock, för jag har verkligen tuffat till mig och valt tapeter som verkligen inte går i stil med resten av vårt hem. Men ett dressing room tycker jag ska sticka ut och vara annorlunda och lite extra. Så hm, vi får väl se hur det blir men jag lovar er att ni ska få följa hela processen. 
Nu gäller det bara att hitta en tapetserar som inte har kö… för jag ger mig inte på de dyra tapeterna med mönsterpassning själv. Oj, jag hade som ni kan se på bilderna tänkt att skriva om något helt annat. Ler. 
Men jag antar att bilderna får tala för sig själv och det enda jag kan tillägga är att jag tipsar om dessa goa drycker. 
Nu måste jag helt enkelt greppa tag i penseln igen och gå loss på listerna.
Vill också påminna er om min Facebook grupp "Romantiska Hem" som du kan bli medlem i och där få inspiration, utmaningar och tips. Så klicka er in dit och be om medlemskap. Och/eller följ tätare uppdateringar på mitt instagram konto med samma namn. 
KRAM/ Petra E

1 comment:

  1. Alla dryckerna var så vackra...lycka till med allt ni har framför.
    Tack för inbjudan till instagram...det är så härligt och lätt att följa folk där.
    Kram Caro.

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra