Monday, September 09, 2013

Svävande lyktor

Hej Ni Rara!
I lördags när vi förnyade våra bröllopslöften så samlade vi på kvällen alla gäster för att skicka iväg svävande lyktor/kinesiska lyktor/flygande lanternor eller Khom Loy som de också heter.
Det var verkligen en maffig upplevelse när 40 stycken lyktor svävade upp i luften.
 Jag hade hört att det kunde vara läskigt att köpa dem från ett speciellt lågpris varuhus då de var av dålig kvalite och inte gärna svävade så jag googlade och hittade mina på webbutiken Firande och vi hade i vart fall inte problem med en enda av de fyrtio stycken som jag skaffade därifrån.
 Eftersom det var en kväll som skulle gå i kärlekens tecken så köpte jag hjärtformade lyktor.
När alla tände sina lyktor och skulle släppa iväg dem så fick de i uppdrag att också önska sig något. 
Jätte mysigt var det. En av mina gäster berättade också då att dessa lyktor blivit poppis att köpa själv el ge bort till de som förlovar sig eller när man gifter sig och att de då får i uppdrag att skicka upp dem på deras årsdag. Mysigt va!!
Så detta rekommenderas verkligen!
KRAM Petra E

1 comment:

  1. Åh kan tänka mig att det var en mäktig syn!
    Ha en riktigt härlig vecka!
    Kram/Lena

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra