Sunday, September 07, 2014

Romantiska Hem har besökt Varbergs stadshotell VS Asia Spa

 Hej!
Nu är vi hemma igen efter en underbar vistelse på VS Varbergs Stadshotell Asia Spa
Där har vi varit och firat vår löftesdag och 11 att vi snart varit gifta i elva år. 
Att det blev just dit vi åkte berodde på flera saker. 
Dels att vi läst endel om det men också för att jag känt mig stressad sista tiden och jag hade läst så mycket om de olika rum, bad och behandlingar som finns där.
Att de också utlovar "Detaljer för alla sinnen i varje vrå" lockade också en livsstilsintresserad själ som mig, och jag kan bara konstatera: 
- DE LEVERERAR FULLT UT!
 Det var länge sedan jag kände både kropp och själ gå ner i varv så och samla nya krafter.
Överallt finns inbjudande sittplatser eller samlingspunkter som bjuder in till balans, andlighet, ro och kraft. Det märks att inte något lämnats åt slumpen. 
Jag älskar träffsäkerheten som används vis val av materialblandning, hur färger satts samman att man jobbat så bra med levande och ickelevande ljuskällor.
Utbudet av relaxen är alldeles lagom. Där fanns fyra olika basturum så att den som vill basta hett kan göra det medan den som vill basta i lägre temp också kan göra det. 
Innan man använde sig av utbudet fick man göra en japansk tvagning där det var fritt att själv använda de härligt doftande produkterna som fanns att köpa i spashoppen om man ville. 
 Självklart fanns också kallbad och upplevelsedusch. 
Det fanns också tvagningsis som den modige kunde använda i bastun.
Överallt var det fräscht, rent och doftade alldeles lagom mycket av rökelser och spa produkter. 
Självklart fanns olika bassänger också och innan man klev ner i någon av dessa ljuvliga vattenkällor så kunde man ta sig ett fotbad med härlig fotsalt. 
Så skönt för trötta sommarfötter!
Första badkällan var ett sittbad där man kunde slå sig ner i i 40 gradigt vatten och titta ut över takåsarna och havet, det gick också att öppna de stora glaspartierna utåt vilket gav en härlig känsla av utomhusbad. Inne på avdelningarna var det lugnt, tyst och stillsamt vilket var oerhört rogivande. 
 Sedan fanns bubbelbad, strömbad och flera av fina vattenfall. 
Dessutom var det åldergräns vilket gjorde att man verkligen kunde njuta i lugn och ro (missförstå mig rätt för jag älskar barn). Som ni kan se på översta våningen så fanns där härliga hängstolar där det var väldigt lätt att bara släppa tankarna och njuta av utsikten. 
Läs mer om hotellet genom att klicka här

Nej då det slutar inte där. Det fanns meditationsrum, gym, kunskapsrum, vilorum, ett underbart mörkerrum som jag tyvärr inte har någon bild ifrån och ljusterapirum. I dessa rum fanns hörlurar med meditation, mindfullnes övningar och rogivande musik. 
Eftersom vi ville fira så unnade vi oss ett av Boutique rummen. 
Vi bodde i rum 705, dvs Fashionrummet. 
Det var gubben som valde rummet eftersom jag inte kunde välja av alla de fina rum som 
hotellet hade att erbjuda.
När vi kom fanns handgjorda praliner och champange på bordet.
I sängen låg det rosor och varsin badrock och badtofflor som man fick ta med sig hem som en gåva.
MuuummmmS
 Rummet bestod av tre "stora" rum med olika typer av tyger, spännande och pampiga möbler och en tuffare färgpalett som flörtade med färgsinnet. I det stora panoramafönstren var det  utsikt över en av stadens gator och Varbergs Fästning, som man snabbt kunde skärma bort om man ville med hjälp av fjärrstyrda mörkläggningsgardiner.  
Badrummet hade fler marmor inslag och svart badrumsinredning med badkar och helglasad dusch som stod mitt i rummet. I duschen fanns också takregn(Separat toalett med handfat). 
Rummet hade också vridbar TV, så det gick utmärkt att ligga i badkaret och titta på morgonnyheterna. Det fanns också en egen espressomaskin på rummet och en bra mediaanläggning.
Jag hade glömt locktången hemma men det var inget problem för i badrummet fanns plattång, hårfön och locktång. 
 Fint va?!
 Men vi var inte bara mer än nöjda med rummet eller själva spaavdelningarna. 
Nej, för maten den saknade ord. 
Läs mer om deras restaurang HÄR
Vi hade bokat en fyra rätters i hotellets charmiga och vackra restaurang,
och jag måste säga att det var länge sedan som jag åt så otroligt god mat.
Precis som om inte detta var nog, nej. 
Trevlig personal var det också. Alla vi träffade var så service inriktade och hjälpsamma.
Till vår middag hade vi en ung kvinna som var väldigt duktig på dryck,
Sandra Lyhme hette hon och tack vare hennes kunskap och tips så fick vi 
dryck som vi tyckte passade perfekt till det vi åt.
Trots att min gubbe propsade på att det skulle vara vin från Kalifornien.
Tack Sandra!
Förrätten: 
Nattbakad bringa med smörstekt svamp, rotsellericrème och minutpicklad blomkålsvariation
Huvudrätten:
Hjort med gräddkokt svamp, knaprig färskoströsti, rårörda lingon och rödvinssky
Efter detta var det osttallrik med marmelad, honung och jätte goda kex.
Efterrätt:
Svartvinbärspudding md anissorbet, halloncréme och sötsura rosor
Dessutom var det verkligen en hotellfrukost värd namnet, 
det är det tyvärr något som jag tycker att man märker att många hotell börjat dra in lite på.
Så självklart fanns också nygräddade våfflor, pannkakor och massor av annat gott. 
Det är ju dumt att snåla på det som man vet att folk älskar, ler. 
Här snålades det inte. Här fanns det som ska finnas!
Hela vår upplevelse på hotellet och på spa:et var ljuvlig och kan inte land i annat
än topp poäng! 
8,5-9 av 10 möjliga
Jag är inte så lätt flörtad så det kan jag lova är bra!
Tyvärr kan jag inte säga något om behandlingarna eftersom det var fullbokat :(
Åk hit med din kärlek, men en vän eller själv och njut av livet. 
Ha nu en trevlig söndagskväll! KRAM/Petra E

2 comments:

  1. Oj oj vilket ställe och vilka bilder dit måste man ju bara åka till, ser vackert och rogivande ut. Tack för tipset kanske nått att åka till när man fyller jämnt :)
    kram Annika

    ReplyDelete
  2. I'll immediately grab your rss feed as I cant find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you've any? Kindly let me know in order that I could subscribe. Thanks.Best Cardsharing Server

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra