Friday, March 20, 2015

Köket är husets hjärta

Hej!
Allt väl med er? Här är det bara bra och mkt spännande som är på gång. 
Ja, det mest spännande är kanske försäljningen av vårt hus men jag kan lova att det är spännande med själva letande efter ett nytt också :) Det gäller att försöka ha is i magen och lita på att det där drömprojekthuset kommer ut och att den passar vår plånbok. 
Hursom haver, nu var det inte det jag tänkte blogga om. 
Utan jag tänkte dela med mig om det rummet jag gillar nästan bäst i huset. 
Vårt kök. Det finns mycket jag älskar med det och en av de saker som jag gillar mkt är den dubbla porslinsdiskhon framför fönstret, det blir liksom inte tråkigt att diska där, ler.
Skulle vi ha stannat i huset så hade jag ofta haft en jätte charmig och mysig ide om framsidan av tomten så ja, då att det blivit om möjligt ännu bättre, ler.
 Men vad jag tror jag gillar som mest är rymden och storleken i köket. 
Vi firar alltid jul med massor av människor här och det fungerar nemas problemas, så ett stort kök hoppas jag är möjligt att skapa i nästa hem också. 
Stort bonus för miljön, värmen och då vis ex ju är vedspisen. 
Den kan man hålla maten varm på om det är mkt mat men det går också få en sååå skön värme inne med hjälp av den fina pjäsen. 
 Sen måste jag skrytsamt nog säga att jag är sjuk nöjd över att ha en så stor köksö, dem blir alltid ett naturligt häng och matlagningstillhåll :)
 Sen är jag barnsligt förtjust i kontraster och har alltid varit och medans jag ändå skryter så får jag väl säga att jag tycker att köket har det :)

 Gillar också att fönstren släpper in så härligt ljus :)
 Ja, det är inte utan sorg jag kommer lämna detta, men som sagt, det kommer nytt och nya möjligheter.
 Det är perfekt med så mkt avställningsyta och bänkar när man vill göra ex frukosbuffe.
det ska jag minsann bjuda familjen på imorgon. 
 TREVLIG helg på er godingar!
KRAM Petra E

1 comment:

  1. Jeg likte jo veldig godt ditt gamle kjøkken, men jeg må si at jeg liker kjøkkenet ennå mer nå...flott jobb du har gjort. Lykke til med salg av hus! Det er superspennende å være på boligmarkedet og se etter ny bolig, lykke til med det også.

    Ha en fin søndag!
    Klem Jorunn

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra