Thursday, April 02, 2015

Drömrenovering

Som ni vet så har ju jag haft den stora äran att få göra en drömrenovering i just det huset som vi faktiskt bor i idag, den gjorde vi i somras, Då vi bl.a. byte alla fönster, hela fasaden (och då fick en underbar färg på vårt hus, ler), bytte köket och tapetserade om nästan över allt, de andra tapeterna bytte vi i år. Vi blev så nöjda med alltsammans och har skapat oss ett hem som vi verkligen älskar. 

  Men vi har ju alltid haft en dröm om att få flytta till en tomt med mycket sjöutsikt och den drömmen har vi nu bestämt oss för att jaga fatt på.
Scary men också kittlande. Kruxet är att vi kan tänka oss att bo på ett ganska begränsande område i vår lila stad samt att vi inte vill ha ett hus som är ”färdigt”. Nä vi vill ha ett hus där vi kan få sätta vår egen prägel. Köket är ju nämligen en sådan viktig grej för mig. Jag skulle sååå gärna vilja kunna ta med mig köket vi satt in här. Ler.
Nej, det är klart att jag inte kan men jag gillar verkligen ”bistro känslan” och planeringen i vårt nuvarande kök. 

Fönster är också en sådan viktig grej för mig,. Jag älskar fönster och vill gärna ha stora och många fönster. Det var nämligen något som saknades i vårt nuvarande hus när vi flyttade in och när vi nu bytte fönster så vart huset något helt annat. Tänk så mkt det kan göra med små renoveringar. 
 Jag älskar verkligen att renovera så ännu har jag INTE gjort min sista renovering, ler.

HA en trevlig påsk helg! /Petra E

3 comments:

  1. Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
    Kram,
    Regina

    ReplyDelete
  2. Oj! Jösses så fint ni har det!
    Hittade hit alldeles nyss och kan inte slita mig från skärmen...!
    Måste kika vidare och inspireras och lägga upp dig på min lista.
    Kram,
    Judita

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra