Monday, March 14, 2016

Min bästa väns bröllop

 Hej Gott Folk!
Äntligen kom jag in på min blogg och kunde göra ett inlägg. Sedan jag gjorde förra inlägget så har min blogg låst sig var gång som jag försökt att logga in och posta ett inlägg. Väldigt frustrerande.
Jag har försökt att leta reda på en lösning och kontaktat blogspot men utan framgång. Så tänkte jag att jag testa igen då och vola, plötsligt funkade det bara :)
Idag vill jag berätta om en av mina bästa vänners bröllop.
Det var nämligen sååå vackert och det var en oerhörd glädje att få vara toastmadame på just detta bröllop. Jag hade också äran att få ha morgonens champangefrukost hos mig.
Så först på morgonen träffades alla, tärnor, bruden och jag som sagt hos mig och åt en frukost. Strax därefter kom make upp artisten Tina Kojo som skulle sminka oss alla.
Jätte kul att få bli ompyssklad på det sättet.
Salong Agaton kom också med fyra frisörer och fixade oss alla så vi blev tjusiga i håret
Färgtemat på bröllopet var vinrött, silver, svart och vitt med lite inslag av skogsgrön i dekorationen.
Visst är min toastmaster klänning fin? En silver färgad aftonklänning.
Titta in bruden Sofias underbara frisyr
Vackert eller vad??
Nu gick jag visst händelserna lite i förväg.
För vad jag ville berätta var ju från start :)
Visst är det väl så att det är fasligt skoj att få göra fint för någon och speciellt på en sådan minnesvärd och speciell dag. Jag la ner mig lite och införskaffade den klassiska  rödamattan som jag rullade ut i hela hallen. Mattan hittade jag på webbutiken Celebrations.se 
 Det är alltid trevligt med inbjudande detaljer men det räcker inte en sådan här dag.
Då kom jag på, varför inte pimpa bubblet som vi skulle ha?
Fram med wasitejpen och vola så här blev de stora flaskorna: 
Och så här blev de mindre flaskorna. Etiketterna på de små flaskorna kommer också från celebrations.se likaså alla fina röda rosenblad som jag hade spritt ut på lite väl valda platser hemma.
Här ser ni en helhet på det gotteskåp som jag gjorde till Sofia, även det färgmatchade godiset kommer från celebrations, visst är det trevligt med färgteman.
Sedan för att ta upp färgtemat vid frukostbordet så lade jag ut en vepa i vinrött över bordet och dekorerade med snö eftersom brudparet helt hade önskat sig detta på vigseldagen. Sist men inte minst strödde jag ut små silverfärgade diamanter på bordet, tyvärr är alla bilder fotade med mobilen och det var nog inte e så bra ide eftersom upplösningen inte känns super bra men det är lätt att var efterklok.
 Ett absolut måste var ju också att ha vinröda rosor utplacerade på flera ställen eftersom brudbuketten skulle innehålla detta, en försmak är ju alltid bra eller vad säger ni?
Eftersom det inte gå att dricka bara bubbel från kl 07.30 till 14.00 på sin bröllopsdag så behövde vi lite loka, men fy så trista de flaskorna är. Därför lade jag ner mig lite på att piffa till även dessa:
Titta här så vackra alla tärnorna och bruden blev:
Sen var det dags för den borgliga vigseln i en vitmålad lada i Karlskoga.
Vigsel var jätte fin och bruden har ju förmånen att ha en väldigt musikalisk familj vilka sjöng och spelade, inte ett öga var torrt vill jag lova. Utgångs låten var dock av poppigare karaktär och bruden och brudgummen samt följe rockade los på vägen ut, mycket trevligt inslag.
 Därefter serverades bröllopsskålen och sedan smet bruden och brudgummen iväg för att fotograferas.
Jag vet att jag sagt det förut men jag säger det igen, ska ni ha en bröllopsfotograf tveka inte att anlita Helena Christerdotter, då får ni foton att vara stolta över :) Hon kan sitt jobb
 Visst är det ett vackert par!!
Här har ni länken till Helena om ni blev nyfikna http://helenachristerdotter.se/ 
 Sen var det dags för middag och en massa fantastiska tal, spex och lekar. Kan lova att det var länge sedan jag skrattat och gråtit så mycket om vart annat. Wow vilka talare de har i sin omgivning, helt otroligt.
 Paret valde också att servera buffe vilket jag tycker är ett trevligt sätt att se till att alla kan äta de som de själva önskar
Yummy
Varje gång som jag på ett eller annat sätt blir involverad i bröllop och fest så funderar jag på varför jag inte bor i en större stad. Tänk att få jobba som bröllops/festfixare, det vore väl bra för roligt!!
Det var några glimtar från ett ljuvligt bröllop.

 Visst är det väl härligt att titta på bröllopsbilder och om inte så väldigt inspirerande :)
KRAM Petra E








1 comment:

  1. Thanks for posting useful links in your article regarding military. Keep it up.
    ________________
    kristen stewart hot

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra