Monday, May 21, 2007

Fransk bondromantik!!


Visst är det väl vackert, romantiskt fräscht men ändå inte stelt!

Dyrt, dyrt oj, kostar för mycket. Ja, precis så kan det kännas för väldigt många när man sitter och drömmer sig bort i inredningstidningar, böcker, fönster shoppar eller besöker någons vackra hem. Men just den här stilen törs jag säga passar de allra flestas plånbok, just därför att det inte handlar om att hitta de mest moderna eller rätta märkes prylarna och möblerna, utan om att hitta känslan. Känslan som förmedlar romantik och glädje utan att vara rörig och stökig för näthinnan.
Här gäller det istället att låta sig inspireras och att vara något kreativ, ge sig ut på loppis och auktioner för att fynda de rätta möblerna sedan ta fram färgburken och måla! Använd också gärna de rätta färgerna med tegelrött, solgult, vitt i olika nyanser men tänk på att färgerna gärna ska vara bleka. Inget ska se för nytt ut. Det är också i denna stil tillåtet att leta igenom mormors gamla linneskåp efter jakt på rutigt, randigt, blommigt, linne och söta kökshandukar som kan förvandlas till diverse olika stämningshöjare, exempelvis; dukar, gardiner, kökshandukar, stolsöverdrag osv. Färska snittblommor, grönsaker, eller nybakade bullar eller bröd är också en hemtrevlig detalj. Det behöver inte eller ska rättare sagt inte vara den dyraste blomsterdekorationen ifrån blomsterhandeln. Plocka det som finns i naturen för säsongen ! Så använd bara fantasin!
Mer kommer att skrivas om denna underbara inrednings teknik då den är en av mina favoriter!
Bilden är för övrigt tagen i från en inredningstidning som heter; "Drömhem och Trädgård" och som jag finner som en bibel för inredare!
Ha en go dag!

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra

Google+ Followers

Google+ Badge