Monday, October 20, 2008

Måndag!

Hejsan!
Tack för era fina ord om min tårta och novell, sånt värmer så!
Hm, tänker ni säkert nu, vad visar hon egentligen? Jo, det är små små tavlor som jag köpte på "Rum 21" i Kristinehamn för ett bra tag sedan. Dessa har jag bett min make såga in i golvlisterna i sovrummet. Nu ska det bara slipas till ordentligt och målas, ev använda lite sillicon för att få det fint. Jag vet att jag lovat mer helhetsbilder från sovrummet då vi renoverat där, men det är verkligen inte klart pga tidsbrist...

Kanske ser det inte så jätte fint ut just nu men jag tror faktiskt att det kan bli en rolig detalj.
Här ser ni mitt senaste inköp från "Fridas Gård"; http://www.fridasgard.se/
Det är ett badrumsskåp och jag tycker faktiskt att det var riktigt charmigt så det var bara ett måste till mitt badrum, ler.

Ooops, klockan tickar, nu måste jag och min prins gå till dagis, Nu blir jag inte poppis som ska stänga av "Dora- utforskaren" på tv.....
Kram Petra E

10 comments:

  1. Oh vilket bedårande skåp! Gillar verkligen Fridas Gård. Men du, vilken TOPPENIDÉ med tavlorna i golvlisten. Blir ju superfint.
    Ha en skön måndag!
    Kram Malin

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Åhh va mycke nya inlägg och vilka pålägg hi hi.. Jag älskar smörgåstårta.. Dom ser jättesmarriga ut.. och visst fyller många år i sep- okt.. Dom brukar ju vara gjorda kring jul då som jag min dotter min mamma min syster osv... Dom rostiga nycklarna e ju såå fina..
    Kram kram i höstmörkret..
    Linda

    ReplyDelete
  3. Haha; nej men visst är det märkligt att de lägger Dora just vid en sådan tid när man ska GÅ?*skrattar*
    Känner så väl igen mig där.
    Vilket helt fantastiskt skåp!
    Och tavlorna och..
    Du har fantasi och kreativitet. En härlig sådan. Kram Lallis

    ReplyDelete
  4. Åhh det var då ett underbart skåp. Kramis gumman

    ReplyDelete
  5. Gud vilka toppen ideer med tavlorna i listen de kommer nog bli jätte snyggt blev riktigt inspirerad. Kram bollan

    ReplyDelete
  6. UNDERBART skåp!!!

    TACK för din gulliga kommentar..!

    : )

    KRAM & ha det GOTT!

    /Jenny

    <3

    ReplyDelete
  7. Du är så fiffig du Petra, gillar din ide' jätte mycket det kommer att bli så fint så fint när det är färdigt.
    Ditt badrumsskåp är ju helt underbart passade så bra hos dig.
    Kram vi ses i morgon efter jobbet ca 16.00./Ingela.

    ReplyDelete
  8. Vilket otroligt fint skåp fr Fridas Gård!! Så romantiskt och läckert och den där lilla tavlan var ju för söt! Ja, jag hade ju dig som länk förut men jag menade att jag byter ut den mot denna sida i stället, jag väljer EN av dina bloggar och då blir det denna tror jag, som jag tycker är snäppet personligare och mysigare: )även om den andra är fin med! Tjingeling i hötsvädret!

    ReplyDelete
  9. Vad roligt med tavlorna i golvlisten - väldigt charmigt tycker jag... Snyggt..
    Skåpet är jättefint...
    Kramis/Annelie

    ReplyDelete
  10. Hjärtat i listen blir nog effektfullt o gulligt!
    Badrumsskåpet är såå charmigt! :)
    /Jeanette

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra