Sunday, November 02, 2008

Ikea pynt, varför inte?

Hejsan!
Tack, för alla fina kommentarer om mitt sovrum. Igår var jag och en av mina svägerskor till Ikea för att handla lite till att "flyttstyla" lägenheten hon ska sälja. Jag är inget jätte fan av Ikea, men jag tycker att man kan fina en del bas saker. Jag hittade en del vackra julpynt. Men lite tråkigt var det....ler. Jag pyssla lite på de 4 hjärtan som jag inhandlade.
Denna är inte klar, den ska få små vingar också. (plåthjärtat är ifrån Vita Rummet i Kga)


Lite gnuggisar från panduro, ja jag vet... jag har dem över allt...hihihihihihi
Ett ljusmärke från Alvas hus, fastnade lika bra på hjärtat


........ytterligare ett ljusmärke fast detta ifrån Fridas gård, jag tycker om att beställa lite smått och gott att ha och pynta med. Det gör så mycket om man bara sätter lite personlig prägel på det. Korset är ett smycke från rum 21 i Kristinehamn. Hihi, upptäckte precis att jag (eller rättare sagt kameran) återspeglas ganska bra på bilderna... sorry det har varit full rulle hela dagen.
Nu ska jag titta om jag fått något nytt moment schema från universitetet, vi startar en ny kurs på tisdag, ska bli så spännande. Kram Petra E Romantiska Hem




17 comments:

  1. Hej...ja de var ju smart:)...en kreativ tjej med mycket ideér verkar du vara..:)..Sånt skulle jag nog inte komma på att göra själv...hoppas nu flyttstylingen går som en dans..kram..PIA

    ReplyDelete
  2. Vicka fina hjärtan - å sen när du pysslat lite blev de ju så vackra. Alltså, jag får sån oerhörd inspiration så jag håller på å spricka.

    Tack för de vansinnigt roliga rubrikerna - behövde skratta gott innan bingen kallar.

    kramar Malin :)

    ReplyDelete
  3. Hallå där.
    Vilka fina idéer du hade,för hjärtanen.Blev ju så jättefina.
    Blir också lite pysselsugen.
    kramar Anette

    ReplyDelete
  4. Hej,
    de blev onekligen lite mer personliga och charmfulla. Jättefina hjärtan.
    kram Lotta

    ReplyDelete
  5. Så gulligt så med hjärtan där!
    Titta in till mig =)

    Kram Anita

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Åh vilken bra idé! Det hade aldrig jag kommit på =)
    Kram Malin

    ReplyDelete
  7. Jättefina hjärtan - blir ju lite personligt när man kreativiterar dem lite granna...
    Måste ta ett varv till Ikea snart...Nu snart...
    Kram/Annelie

    ReplyDelete
  8. Det var ju jättefina hjärtan! Tänk vad de kan ha på Ikea:)Får nog åka dit en sväng!
    Jag vill åxå pyssla!
    Kram Zinkbaljan

    ReplyDelete
  9. hej!
    du ville maila mig...d lät ju spännande! =) sofiagranathfyravindar@hotmail.com

    ReplyDelete
  10. Men oj vilka fina hjärtan du "pimpat" till de är ju hur fina som helst !!!!
    Lycka till med dina studier , jag beundrar dej verkligen , hur hinner du allt !?!?!
    Kramisar/Lotta

    ReplyDelete
  11. Hej!

    Håller nog med att Ikea är inte stor favorit men kan ha det där lilla ibland...och att man kan göra det än bättre är ju toppen...jag säger som jag alltid ha sagt DET ÄR BARA FANTASIN SOM SÄTTER GRÄNSER.....

    Fint pysslat...Petra...

    HA´en bra skolvecka!
    MiaMaria

    ReplyDelete
  12. Så påhittigt att ordna till personliga kulor med Ikea som bas!

    Ha en fin dag!

    /A.

    ReplyDelete
  13. Åh, jag tror jag ska härma dig lite...thithi.../Pernilla

    ReplyDelete
  14. Jättefina hjärtan!!!

    : )

    Tack för omtanken..!

    Ha en fin vecka!

    KRAM, Jenny

    <3

    ReplyDelete
  15. Hej!
    Tack så hjärtligt för hälsningen - än så länge är veckan bra :)

    Så vackert med lite förvandling... skall faktiskt till IKEA under veckan - ladda upp ljusförrådet!

    Kramis
    //Siv

    ReplyDelete
  16. Hej,
    skulle vilja veta vad det är för text som finns på sista hjärtat..vad det kallas och vart jag kan köpa det. Tyckte det var himla piffigt. Vet du var jag kan köpa småhjärtan som kan passa till dessa ikea hjärtan?
    kram Lotta

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra