Saturday, May 02, 2009

God Morgon!

Hoppas att ni alla haft en trevlig valborg! Själv var vi och titta på en brasa och sedan blev det lite mys med småplock, en lugn o och trevlig kväll i goda vänners lag och det kändes som om det var precis vad som behövdes mitt upp i all vardags stress.
Hann med att fixa lite på baksidan av alltanen och det känns så skönt när man kan börja ställa upp alla dörrar och låta uteplatserna bli en förlängning av huset. Dock har jag inte hunnit fixat så mkt men det gör en så otrolig skillnad bara man får lite blommor i krukorna.

Sedan fick lim pistolen göra sitt med några bokstäver. Dock undra min kära mormor nyttan av varför det ska stå puss i alltan trappan.....
Älskar pärlhyacinter, de är så charmiga!
Nu hade jag tänkt att jag ska olja in altanen på framsidan, så att även den kan få göras lite sommrig med blommor och utemöbler. Någon som har något bra tips på fina vita utemöbler i järn? Gärna med ett runt bord... Möblerna där har nog nämligen gjort sitt.

Nej, dags att gå ut och greja. Hoppas att ni får en fin fortsatt helg!
Kram På Er! /Petra E, Romantiska Hem

13 comments:

  1. Mysigt att du haft det gott i goda vänners lag.Vad fina planteringar du gjort.Vilken gullig ängel.Var har du hittat den ?Ha det gott kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    ReplyDelete
  2. Vilka mysiga planteringar, man blir riktigt inspirerad, måste slita mig från datorn och gå ut i solen nu och plantera lite.
    puss...Carolina

    ReplyDelete
  3. Du ser ut och ha en mysig altan Vad fint med bokstäverna, och puss. Och lilla ängeln var gullig till de vita blommorna.
    Ha en skön lördag
    Kram till dig
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  4. Hej gumman,
    så fina blommor du köp dej, det är svårt att låta bli men man får väl bära en del blommor ut och in för det skulle inte va kul om de dog av köld på natten.
    Själv var jag i väg och köpte en hel del jag med som jag ska ut och göra iordning nu.
    Så charmigt att skriva just puss där, gillar oväntade saker och att allt inte är förutbestämt, du vet.
    Kram hela dan/Ingela.

    ReplyDelete
  5. ... fina bilder du tar!

    Jag blir inspirerad av att titta in hos dig då och då.
    Det är härligt att få lite små tips.
    Mysigt med sköna altaner!

    Soliga hälsningar från Elis. Bohuslän

    ReplyDelete
  6. Ååå så fina planteringar du har gjort,nu fick jag lust att köpa blommor.
    kram
    ninni

    ReplyDelete
  7. Visst är det härligt att påta på med små arrangemang och trädgårdspiff. Det ser så fint ut hos dej!
    Jag tycker pussen på trappan var en briliant ide'!!
    Ha det gott!
    Kram Cilla

    ReplyDelete
  8. Härlig inspiration som vanligt =0) Och PUSS funkar väl överallt eller hur!? Ha en fortsatt skön helg! Kram Linda

    ReplyDelete
  9. Haha!!
    Klart att det ska stå PUSS i trappan!!! Tycker jag e ett perfekt ställe!!

    Liten påminnelse till "husbonn" att stanna upp o pussas lite kanske.. fniss...

    Vilken vacker kruka du har Pärlhyacinterna i!! Så snygg!!

    Hoppas ni kan sitta ute på er altan ikväll o mysa, nu när du gjort så fint!!

    Kramar! Iréne

    ReplyDelete
  10. Mysiga utebilder. Vita blommor i alla former är mina favoriter
    Kram
    Åsa

    ReplyDelete
  11. Hvor ser det smukt ud i haven hos dig.
    Ser frem til den tid hvor jeg kan få sådan et smukt uderum.
    Tak for kigget :-)

    ReplyDelete
  12. Fin blogg jag hittade:-)Hur får man
    Vakre Hjem & Interior i brevlådan? Vet inte vilken tidning det är men jag blev väldigt nyfiken
    Ha det bra
    Kram
    Åsa

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra