Saturday, May 16, 2009

Måleriboden

Hello!
Japp, det får bli en butik till. Har inte alls hunnit med att fota. Idag var jag först på ett koloniloppis, där fick en tallrikshylla och två knoppbräddor a 50:- följa med hem. Dock, träfärgat men det ska det bli ändring på...Gissa till vilken färg, jo mintgrön!! Nej, vit! Därefter hade jag lovar min svägerska att skjutsa henne och hennes dotter på kalas och då fick det bli en tur in på Fyndboa. Dumt...nej, men det tyckte nog min käre make när jag kom hemsläppnas med en storspegel, en mittemellan spegel, en rakspegel och en väckarklocka.... Så då drog jag fram färgen och började att måla. Men på så mkt det vart som skulle fixas helt plötsligt, och jag har inte varit riktigt kry i helgen så ja, det är lite kvar att måla men jag lovar att visa er senare. Nu till dagens underbara bilder som kommer från Måleriboden!!

Klicka in där för att kika mera: http://www.maleriboden.se/

Bor du i närheten av eller i Katrineholm så tycker jag verkligen att du ska åka dit! Där finns massor av vackert och båda handgjort och fina märken. Butiksägaren Pirjo har också en charmig blogg som jag kan rekommendera er: http://www.maleriboden.se/blogg/


Nu är det dags för mig att inse att min läxhög som vanligt inte slutar att växa bara för att jag lägger in den i ett annat rum..... KRAM Petra

6 comments:

  1. Du hittar så många fina affärer. Där ser ut och finnas mkt man vill ha. Åkte förbi två Loppisar idag utan och stanna..
    Kram till dig
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  2. Den butikken var kjempefin... og det høres ut som du fant amsse fint i dag..

    Klem O=)

    ReplyDelete
  3. Usch jag bor för långt bort från Katrineholm. Måleriboden skulle jag vilja våldgästa! Helt klart!
    Ha en bra kväll
    Kram/Åsa

    ReplyDelete
  4. Måleriboden är min favoritbutik och även Pirjo.Dåde butiken ocg hon är lika underbara.Skoj när det är rätt kvinna på rätt plats,Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~.

    ReplyDelete
  5. Vilka fina saker du har fått med dig hem..Låter ju hur bra fynd som helst..
    Sk abli kul att få se dem..

    Trivsam butik..
    kram Anna

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra