Sunday, May 31, 2009

Mors dag

Hejsan Allihopa!
Hoppas att ni haft det lika gott som jag har haft det i det otroligt vackra vädret och att alla underbara mammor där ute fått en fin morsdag! Min dag började med en ljuvlig frukost på sängen som morsdag present, så gott!!
Hoppas att ni också fick det mysigt och blev uppvaktade. Sen så måste jag ju bara säga TACK! Vilka fina kommentarer jag fått om reportaget hemma hos oss i nya nr av Drömhem, blir så glad och ja, lite stolt också, blink.

Dessvärre har dator strulet inte alls löst sig, tror jag får gråa hår snart om det inte blir ändring snart (jag bytte ju från min ursprungliga blogg på Metrobloggen för att det krånglade så och nu börjar det här också). Jag kan helt enkelt inte komma in på min sida och inte svara på era kommentarer. Dock fungerar det en av tio gånger från min sons dator…. Är inte det märkligt, den är ju för det första gammal som gatan och den går ju också över samma linje som alla andra datorer i hemmet…
Ja, ibland önskade jag verkligen att jag var mer tekniskt kunnig. Men jag tror nog att jag ska försöka fjäska lite för en datakunnig bekant och se om han kan veta vad det beror på.
Nu är det dags att hopa isäng för imorgon blir det till att sätta igång att plugga hårdare inför onsdagens salstenta (det kommer kännas som om jag bott på spa ett halv år när den bara väl är gjord, ler). Ha det gott så länge och tack engång till för era värmande kommentarer!!! KRAM Petra E, Romantiska Hem

13 comments:

  1. Ciao! I'm a bit late, but...happy mother's day! In Italy its the first Sunday of May...very nice photos as usual! Wish you a faboulous and sunny week!
    Warm greetings and till next time!
    Vale

    ReplyDelete
  2. Härligt med morsdags-frukost, ser att ni hade gott bröd. Tror det är Blogg-krångel lite överallt. Ibland ser jag inte min favo-lista i högerkanten, och så dyker den upp. Allt började efter jag installerat nya Windows 8, eller vad det hette...
    Hoppas det löser sig.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  3. Hej Petra! Oj så spännande med reportaget, himmel vad jag längtar tills nya numret kommer ut i affären så jag kan köpa det numret nu, reportaget ser verkligen fint ut. Grattis! Ha en fin måndag. Kram Paula

    ReplyDelete
  4. Låter som du haft en skön morsdag.
    Träkigt med datastrulet, hoppas det löser sig.
    Lycka till med tentan!
    Många Kramar

    ReplyDelete
  5. Vilka härliga frukostbilder med gott bröd o ost! Och vilken fin järnspis också!
    Jag håller med, vid datastrul måste man få använda blinkeliblink-charmen till dom som kan, jag står helt handfallen när det strular!
    Lycka till med tentan o unna dej något riktigt fint efteråt, det är du värd!
    Kram Cilla

    ReplyDelete
  6. låter som du har haft en underbar morsdag ha en lika underbar dag idag kram jessica

    ReplyDelete
  7. Låter som du haft en mysig mors-dag.Tråkigt när datorn krånglar.Lycka till med tentan .Ha en skön dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    ReplyDelete
  8. Kjære vene! For noen utrolig vakre bilder du viser!
    Så spennede med reportasje!

    Du er dyktig!

    God klem Malin

    ReplyDelete
  9. Har inte fått köpt Drömhemtidningen än men måste ta mig i kragen och göra det för jag är såååå nyfiken!
    Förstår att du är frustrerad över datakrånglet. Sånt kan få mig att må riktigt dåligt. Hoppas verkligen att du får hjälp att lösa preblemet.

    Kraaam, Carina

    ReplyDelete
  10. Blir hungrig när jag ser dina bilder, jag går nog och tar mig lite rabarberpaj. Bilderna är jätte fina. Lycka till i pluggandet. Kram

    ReplyDelete
  11. Wow, vilka härliga bilder!:)
    Man blir liksom bara så glad av ditt fina inlägg.
    Kram Lallis

    ReplyDelete
  12. Hej Petra, vilket fint hem du har och vilket härligt reportage de gjorde om ditt hem! Mysiga vinklar och vrår, gästrummet var urmysigt och vilket badrum med vackert golv, skynken mm Fint kök och matplats, gud vad du ligger i, i detalj! Det fanns verkligen mycket fint att titta på....jag kikade just in hos Noll 54 och konstaterade att hon också hade den fina milda gröna färgen på huset, kanske ngn Värmlandsfärg: ) Tack för titten och ha en bra försommar! Blir spännade med boken! Mari.

    ReplyDelete
  13. Hej där! Så fint reportaget var...... Jag blev jätteglad när jag såg det och njöt i fulla drag!

    Du, den där spisen där är inte så tokig den heller...... Jösses - önskar mig hett, hett, hett....

    Lycka till på onsdag med tentan!

    Kram Mia

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra