Wednesday, May 27, 2009

paragrafer och paragrafer

Med bestämmande lagen, arbetsmiljölagen, EG - rätten, arbetsrätts lagen, avtalslagen, främjande lagen, semester lagen…. Jo, visst den sista lätt ju helt OK. Men annars börjar det allt kännas att det snart är dags och sååå lägligt med ett sommar break. Jag är på så många föreläsningar om lagar, direktiv, förordningar och beslut att jag snart tror jag blir tokig.
Sista tentan är på onsdag och jag tycker att jag har massor som jag måste få bättre kläm på innan dess. Tänk att jag allvarligt hade funderingar på att studera under sommaren också…. Hihihi så otroligt tokigt! Beundrar verkligen dem så gör det. Tänk er själva, plugga hela året!! Puh. Nej, det är då inget för mig. Nu kanske ni tror att denna blogg slutat fungera som en inrednings blogg men nej det är verkligen inte tanken. Såg dock när jag tittade tillbax i tidigare inlägg att det blivit väldigt mkt studiebabbel… Ska bättre mig på den punkten.
Fortfarande krångel med datorn så det är inte av oartighet som jag inte svarar på någon kommentar, vill bara säga det. Idag visar jag i alla fall lite bilder från min tvättstuga.
På tal om den så ligger det nog ett berg där ute som jag borde gå och ta reda på.
Så för att rädda er från mer smittande studieångest så tror jag att det är bäst att jag går ut och viker lite tvätt (konstigt att allt sådan kan kännas så skoj ibland, ler).
KRAM Petra E

13 comments:

  1. Det var et flott vaskerom. Helt vidunderlig. Tror jeg hadde hatt tom skittentøykorg hele tiden om jeg hadde hatt et slikt fint rom å gå til.

    Ha en fin kveld, og lykke til med studiene.
    klem:)

    ReplyDelete
  2. Läste rättskunskap nyligen, är det det du läser också? Du kommer att lyckas ska du se. Underskatta inte dig själv!

    ReplyDelete
  3. Hej
    Tycker det bara är kul att få veta lite om personen bakom bloggen, så bara trivsamt när du skriver om ditt studerande.
    Lycka till på tentan.
    Kram
    Krusidullan

    ReplyDelete
  4. Oi...så vakkert vaskeromm, ja jeg trodde først at det var i fra kjøkkenet! Absolutt nydelig! Klem Siren

    ReplyDelete
  5. I love this laundry ! ( is it a laundry ?? ) every part of it is gaudious !

    ReplyDelete
  6. Städning är väl aldrig så kul som när man pluggar! Jag har pluggat mååånga år och aldrig har mitt hem varit så skinande som då;-)
    Dina områden som du läser har jag aldrig närmat mej, rena grekiskan för mej!
    Jag önskar dej all lycka med ditt plugg!
    Kramis Cilla

    ReplyDelete
  7. Fina bilder på tvättrum. Blir inspirerad att göra något åt vårt basic badrum
    Kram/Åsa

    ReplyDelete
  8. Förstår att det blir mycket studier för dig nu. Och om du tycker det är kul och vika tvätt..jag tror jag ska börja läsa också fniss. Städa är annars mitt värsta blää. Men hade jag så fin tvättstuga som du, skulle jag nog också vika som hejsan.
    Kramis AnnaMaria

    ReplyDelete
  9. Nydelig vaskerom du har... alle de herlige detaljene du har...

    Du skal se du når målet ditt med studiene...Ståpå!!

    Klem O=)

    ReplyDelete
  10. Vackert vackert!!!!

    Lycka til med pluggandet!!!

    HA det så bra Petra!
    MiaMAria

    ReplyDelete
  11. oj vilken fin tvättstuga du har och du har gamla stryckjärn som jag letar efter jag hittade ett jätte fin på aktion för några veckor sedan men det gick på 800 kr så det var inte min prisklass hihi ha en bra dag kram jessica

    ReplyDelete
  12. Hej Petra vad rart i tvätteriet=)
    Kram Annica.

    ReplyDelete
  13. Å så fint o mysigt!!! Du måste tycka det är underbart att stå där och ta hand om tvätt!!!
    Kram Agnetha

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra