Sunday, September 20, 2009

Då var det strax färdig kalasat för ett litet tag.

Hejsan Godingar!
Hoppas att ni haft en fin hösthelg.
Puh, denna helg har vi allt fått känna att vi (jag och min make) lever,
lillprinsen gick upp kl. 05.00 två dagar i rad, så spänd och så nyfiken på att fylla år.
Tänk vad stort det är ändå när man är liten att fylla år. Kommer själv ihåg natten innan man skulle fylla vad otroligt pirrigt det var.
Sen kom den stora dagen och vi firade med frukost på sängen och present öppning. Sedan var det dags för ett evighetsväntande innan kompisarna skulle dyka upp halv ett på kalaset, ja ni vet ungefär så där som när man ska åka långt, är vi framme snart? Ja, så var det varje kvart, kommer dom snart? Hihihi.

Ja, så när de väl kom var alla tio mer högt än lågt här hemma och när de sedan gick efter att ha lekt, bussat, gråtit och skrattat så tänkte jag, aldrig mer kalas här hemma! Det får bli ett sådant mc Donalds kalas i fortsättningen. 10 femåringar var verkligen en tuff match, men prinsen var nöjd och det var ju huvudsaken.
Jaha, då hade vi alltså två timmar efter på oss efter barnstormen att röja upp inför släkt kalaset (rekomenderar inte att ta allt på samma dag när barnen är så små...) och baka den efterlängtade citron pajen med hallon sås som Ossian tjatat så mycket om (som hör och häpna blev en succé för alla utom prinsen som inte orkade smaka på den efter all tårta).
Sen var det ju dags att få fyrhjulingen och hm (ni vet den där som jag tyckte han var lite för liten för).
Ja, den skulle ju provköras och det slutade ju mindre bra…
En slänt ner i ett stendike och in i ett träd (och så säger alla att jag är en hönsmamma… undra varför?) Usch, otäckt men det gick mirakulöst bra. Prinsen fick inte en skråma, fyrhjulingen höll det enda som hände var att en tall fick ett rejält hack. Men puh, nej nu blir det definitivt en dramatisk ändring på gasen.
Under dagens gång hade drygt fyrtio (stor släkt) personer firat prinsen, ballonger, chips, kakor, pressentsnören, glas, dricka och serpentiner fanns överallt här hemma…
puh, tur att det bara är en gång om året.
Ni kan ju ana att vi är trötta här hemma, lyx problem jag vet – men det måste man ju också få ha. Visar lite höstbilder från min altan i detta inlägg, nu är det dags för mig att röja upp lite här hemma och läsa ikapp det som jag nu ligger efter.
Tar också bort möjligheten att kommentera ett tag då jag ändå inte hinner med att svara allas som jag skulle önska, men har ni några frågor eller annat så är jag alltid anträffbar på min mail: boopgirl82@hotmail.com (har inte valt den mail adressen själv...ler) Ha en go söndag! Kram Petra E