Wednesday, September 23, 2009

Höstfika, presenter och bokmässan!

Hejsan! Allt gott med er?
Visst börjar det allt att bli rått och mörkt på kvällarna! Och hm, nu börjar det bli allt svårare att fotografera utan att det ska bli för murriga eller mörka bilder. Jag har försökt att få fram hösten i min inredning här hemma. och den väl andvända tallriks hyllan som jag köpt hos Noll 54 i Karlstad, är en sådan där hylla som verkligen förändras efter årstiden.
Kanske inte så typiskt hösten men betydligt mindre inslag av blommigt och pastelligt som tidigare prydde "sommarhyllan"
Japp, berättade ju för någon vecka sedan att jag blev så förvånad när jag gick ut till min brevlåda och i den fann ett stort paket från Norge, med avsändare söta Sylvia. Så jag skynda mig in för att öppna det.
Och i packetet låg ytterligare ett paket som var omsorgsfullt inslaget (Det GILLAR jag), spänningen och nyfikenheten växte.
(Japp, ni som följt mig länge vet ju att jag egentligen är lite present galen, gillar verkligen att få och ge. För många andra så "verkar det växa bort" eller de säger att det var skoj när man var liten men nu kvittar det... Tråkigt tycker jag, kvittar gör det inte på jul och när jag fyller år så vill jag ha presenter, bara nåt symboliskt, det behöver inte vara dyrt men det är själva känslan som är viktig). Väl inne i packetet blev jag super glad förstås, titta vad jag fått av Sylvia med Bloggen Hjemma Best: http://hjemmebest-sylvia.blogspot.com/
Det var helt makalöst många och fina grejer och goda för det var en bauta stor choklad kaka med MUMS. Ni må tro att jag vart glatt överraskad. Först fick jag syn på denna fina duk, som har en söt spetskant och ett ljuvligt broderat emblem.
(Klicka på bilderna så blir de större om du vill kika mer)
Sedan fick jag en super söt bok, älskar när det ligger stor omsorg på små detaljer eller "enkla" saker. Titta vilken fin telefon bok jag har nu!
Vackert!
Sedan fick jag denna fina ängel av min mamma och hennes gubbe när jag fyllde år och den passar fint vid min present från sylvia.
Som om inte alla dessa underbara saker skulle varit mer än nog, så låg också ett romantiskt hjärta med en breddspets och ett utsmyckade kors. Tack!!! du söta söta Sylvia! Det hade du verkligen inte behövt.
Känner mig kanske en aningen tjatig om detta med bokmässan, men det är för att jag är så stolt över att få vara med där och för att jag skulle tycka att det vore så skoj att få träffa så många som möjligt av er där, ler. Så därför vill jag ju påminna er om att vi och vår bok kommer att vara med på mässan under tors-sönd. Eller jag vi kommer att vara på mässan fre och lörd men boken kommer vara där hela tiden och då kan man om man vill också passa på att köpa den.
Boken kommer finnas (Bokmässan i Göteborg) i Värmlandsmontern C 03:32 .
Jag och Ingela kommer även att prata på scenen vid värmlandsmontern mellan kl 11.00-11.30 och berätta hur det gick till att göra denna bok.
Boken kommer också finnas i Bulls Graphics Monter till försäljning fre-sön nr D0510
Så ni som ska dit, kan, har lust och allt samman, see you there!!!
Nu ska jag sätta mig på altanen med mina studier, fika och kaffe (högst troligen min sista utomhus fika, för jag är en riktig fryslort!!)

KRAM Petra