Friday, September 25, 2009

Trevlig Helg

(Den först tänkta framsidan till Romantiska Hem & Inspiration i Vitt)
Hejsan Där bakom andra sidan skärmen!
Hoppas att allt är gott med er nu i influensa tiderna och att ni dricker mycket höst te och äter scones, själv har jag inte ännu hunnit med en enda scones. Men det kommer var så lugn.
Har ju tidigare berättat att jag och Ingela hade en hel del bilder att välja mellan när vi gjorde vår bok och att många av dem på ett eller annat sätt inte kunde användas eller fick plats, och visst är det väl synd om bara jag ska sitta på dem här hemma vid min dator! Nej, jag bör ju dela med mig lite eller hur?
De av er som sett vår bok vet ju att den har två framsidor, den ena med den grå/blå ladgårdsdörren som det hänger en rostigstol på och på stolen står ett par vitmålade mormorskängor med spetsband, den har jag och Ingela tagit hemma i hennes trädgård. Den andra framsidan består av en siluett av en vit betong madonna den underbara bilden har Anna med bloggen Annas Vita hjärtan tagit.
Från början var det dock tänkt att vi skulle ha en framsida som vi fotade på min altan en snöig eftermiddag.
Men pga en massa fototekniska bekymmer så gick den bilden inte att använda och det var ju tur det för annars hade vi aldrig fått Annas vackra framsida. Hm, varför allt detta babel nu då? Jo, jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att se några av de andra bilderna som togs på min altan den dagen. Exempelvis är min header ett resultat av den dagen. Den bilden är jag jätte nöjd med för den känns så gammal, kreativ och romantisk. Sen älskar jag ju Ingelas lilla fin väska som är med på bilden och som du ser hängande på spegelen på bilden här under,
visst är den så söt!
Den här bilden är faktiskt med i boken på sidan 3 fast i ljusgått/vitt och med känslan av skiss.
Titta in i den gamla spegeln så ser du talltopparna, härligt utomhus sminkbord va!! Ler.
Japp, här nedan ser du Ingela in aktion och tittar du riktigt noga (klicka på bilderna så blir de större) så kan du nog se att det snöar.
Nej, nu får jag önska er en trevlig helg och hoppas på att vi kanske ses på bokmässan!
Kram Petra