Monday, April 16, 2012

Vackra drömmar

Hej Ni Härliga Besökare!
Hoppas att allt är gott med er, det är det med mig, JAG HAR HAFT SOVMORGON, SÅ GOTT!! 
Hur som så har jag lite hemarbete att göra idag så för att paus lite från det så tog jag mig en liten blogg runda som jag nu tänker avsluta med lite visioner och drömmar. Ler. 
 Så jag har lånat lite härliga bilder runt om på det gigantiska nätet. 
 Ni som följer mig vet ju att jag varje dag drar ett inspirationskort ur min änglalek. 
En slags kortlek där man dra sig ett kort med olika funderingar och själsliga/ personliga utvecklings övningar. Hur som, det är faktiskt inte så flumigt som jag inser att det låter. Ja,ja take it or leave it, senaste månaden har jag otroligt nog fått samma kort jätte många gånger. Kortet för VISION. 
Vilket också var kortet som jag nu drog efter min sovmorgon. 
 Kortet handlar i stora drag om att jag/ kort- dragaren ska måla upp sin vision om sin drömframtid. Helt enkelt göra ett collage eller skriva en slags berättelse om allt man önskar sig i livet. Det har jag vid dessa tillfällen gjort lite olika med och ibland så har det resulterat i inspirationsinlägg här på bloggen, fast då har jag inte skrivit att det varit en del av min drömfantasi. 
 Hur som så har något märkligt nog undgått mig i texten på kortet och det är meningen;
- Bara genom att berätta historien om ditt drömliv för dig själv och andra så har du tagit ett steg närmre den. Berättat den för mig själv det har jag gjort men kanske inte för andra. 
Det finns ju många drömmar och de starkaste är nog de där mest klassiska om villkorslös kärlek, god hälsa, personlig utveckling, glädje, härliga upplevelser och lycka för mig om mina nära. Självklart ekonomiskt oberoende också, ler, det tänker jag inte sticka under stolen. 
 Men sen har jag också en fasligt massa personliga drömmar endel kan jag bjuda på här men inte alla så klart. Men som ni säkert kan se så gillar jag mycket vackra och romantiska inslag i form av kläder, detaljer, skor, smycken, blommor, trädgård och ja inredning i det stora. 
 En sådan personlig dröm som jag har är att få gifta mig igen, men min man förstås. Ja, förnya våra löften och så med pompa och stått! Hela rubbet igen fast denna gång mer planerat och inte med utgångspunkt i ekonomiska resurser utan bara utifrån mitt dröm bröllop. 
 Jag drömmer om en riktig walk in closet, vilket vi nog är många som gör så det är väl inte så jätte personligt men jag skulle verkligen vilja ha ett sådant fyllt av vackra kläder. 
 Men jag skulle också vilja ha flera tillfällen att få använda vackra kläder, att få göra sig fin och att få ungås i vackra miljöer. Ja, jag vill gå på bal, fantastiska middagar, bröllop, dop och andra härliga tillställningar. Kanske tröttnar man på sådant ytligt om man väl får gå på det men jag önskar det i alla fall. Många av mina drömmar kan säkert framstå ytliga men jag är ingen särskild yttligt person egentligen vilket jag hoppas ni som följer bloggen faktiskt vet. För visst önskar jag fred på jorden och lycka till alla men nu handlade kortet mer om mig på individnivå och att få våga ta ut även ego drömmar så det tänker jag tillåta mig att göra här. 
 Egentligen önskar jag mig flera barn också men jag är antagligen alldeles för bekväm för det och jag har troligen inte heller tiden som det krävs. Eller det är klart att jag har tiden men jag har nog inte så starkt den viljan att prioritera om önskningar i mitt liv så min lille prins får nog bli ett ensambarn (hemskt namn egentligen, ensambarn... han är verkligen inte ett ensam barn!) 
 Jag önskade att fler i min närhet också gillade att fixa med roliga tillställningar och middagar med pompa och stått och andra roligheter.
 Jag önskar inslag av magi och mer kulturella inslag, jag vill gå på musikaler/ teater och opera mycket och gärna! 
 Jag önskar mig massor av snygga skor och att jag kunde gå bekvämt och snygg i dem. ler.
 Jag önskar att jag skulle få klä mig vackert varje dag om jag ville utan att det skulle vara konstigt. 
 Vad som är vackert är naturligtvis högst subjektivt men jag tror att det är rätt lätt att genom mina inlägg se vad jag tycker är vackrast! 
 Så här fick gärna min walk in closet se ut hihihi
 Jag önskar att jag varje dag kunde ha färska snittblommor hemma, finns det något vackrare?? 
 Jag önskar mig även många små roliga detaljer och att jag kunde få fika och äta så mycket gott jag ville utan att att gå upp i vikt och utan att behöva träna ( eftersom jag tyvärr inte alls råkar tycka att det är skoj). Jag önskar också att jag kunde äta och dricka allt gott utan att det blev skadligt för hälsan. 
 Jag önskar mig en vildvuxen vacker och spännande trädgård som det inte var hårt arbete med utan som nästan sköte sig själv...
 Jag önskar att få ta del av och träffa mer av andra kulturer. 
 Jag önskar mycket glädje

 Jag önskar roliga fester där man gör mer än sam- dricker
 Jag önskade att jag var en riktig skönhet eller ja vacker.
Nu tyvärr känner jag att jag måste försvara mig igen för det kan ju låta väldigt otacksamt att önska sig så mycket, därför vill jag vara tydlig med att jag är oerhört tacksam för mitt liv och allt som jag berikats med men för mig är det inte av otacksamhet som drömmar födds utan av nyfikenhet, intresse, lust och livsglädje som drömmar skapas.
 Jag önska mig också ett underbart orangeri, ett stort där man kan äta middagar året om och där det växer fantastiska rosor och vindruvor. 
 Jag önska att jag inte var så rädd för så många djur för egentligen är jag rätt nyfiken på dem och skulle gärna vilja ha en vacker påfågel, lite höns hemma. 
 Jag önskar mig mer kreativitet och ork. 
 Jag önskar att jag fick gå ner till 62 kg och stå still där. 
 Jag önskar att jag vore en duktig fotograf och att jag hade möjligheten att vara med och skapa vackra fotosessioner.
 Jag önskar att jag kunde ha min butik och mycket fritid att göra allt annat på.
 Jag önskar att jag kunde rida, snabbt och gärna i det fria!
 Jag önskar att allt vackert plötsligt också var lika vackert som praktiskt. 

 Jag önskar att jag kunde baka som Leila och att jag kunde skapa vackra hattar. 

 Jag önskar att midsommar verkligen var som en dröm, eller varför inte som i Astrid Lindgrens "Min allra käraste syster" då när de kommer till den där vackra platsen där alla är vit kläda och det är fullt av blommor och sockervadd, har ni sett den? Ja för då hajar ni i så fall. 
 Jag önskar att jag och mina tjejkompisar kunde träffas mer och göra roliga saker, gå på picknick, bio, tälta, åka till spa och ja allt skoj som man kan göra med sina tjejvänner.
 Jag önskar att jag inte behövde skötta min tvätt själv utan kunde lämna det mesta på tvätteri,
jag önskar att jag inte heller behövde städa själv för det är ju så himla tråkigt!!
Jag tror visserligen att det är rätt nyttigt att ha tråkigt i bland och att tråkiga stunder eller så har endel positiva funktioner men det finns annat som är tråkigt och som jag heller utstår, ler
 Jag önskar mig en sådan här gunga i min trädgård.
 Jag önskar mig en vacker bil

 Jag önskar att jag och Ingela kunde skriva fler böcker och att de gick minst lika bra som de vi skrivit.
Jag önskar att jag fick se många av världens vackra platser
 Jag önskar mig ett hus med tinnar och torn.
 Jag önskar detta och sååå mycket mer, Så slutliga önskan idag är nog att dessa önskningar var möjliga och att de slog in hihi
- En drömmare

5 comments:

  1. Ena bilden vackrare än den andra.... :)
    Såå romantiskt och vackert...

    Kram Tina

    ReplyDelete
  2. This is wonderful, great pictures have you found on the web.
    I love the dress and the shouse, I'm dreaming I think...

    Hugs for you my friend
    Patricia

    ReplyDelete
  3. Så mycket fina bilder.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    ReplyDelete
  4. Jag märker att jag blir väldigt glad av dina drömmar och visst är drömmar fantastiska...kanske just för att de är drömmar!

    Kramar,
    Regina

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra