Monday, May 21, 2012

Jag vill ha sommar, jag vill ha sol!

 Hej Ni Fina!
Först och främst tack ni söta som kom på vår bloggträff, det var verkligen en super trevlig och mysig dag, alltid så härligt att lära känna nya människor! Tack för att ni kom!
Tyvärr så hade jag ingen kamera (som vanlig låg den kvar hemma i hallen...).
 Ni som följt min blogg och ni som känner mig vet att jag älskar sommaren mest av allt!
Då vaknar min kropp och själ upp lite extra. Jag älskar ljuset, värmen, doften, vinden, grässtråna mellan mina tår, sanden på stranden, fötterna mot varm sten, grillat, blommor, färska jordgubbar och smultron, glass i stora lass, att äta ute och jag älskar att bada!
 Så nu kommer min tid! Dock, verkar den lite trög. Jag känner att jag borde gått en kurs i soldans eftersom jag är en sådan soldyrkare, det hade nämligen behövts nu. 
Men ska man tror på meteorologerna så kommer solen nu i veckan så jag håller mina tummar för dem!
 Jag tänkte därför visa lite inspirationsbilder som i vart fall får mig att känna sommarens andedräkt i nacken. (Ange gärna källa i kommentarsfältet om du vet om den!).







 Lite kloka ord som jag tycker passar in hela året runt men de fick hamna här då de var sommar rosa! hihi



 Något annat som jag gillar med sommaren det är alla mysiga loppis och auktioner som vanligen ploppar upp när det blir vår och sommar. 
Ett riktigt mysigt loppis som jag längtar sååå till det är Lev Vackerts Loppis och hantverksdag! Hihi
BOKA IN
 Söndagen den 3/6 kl 11:00-16:00 och vill du också vara delaktig denna underbara dag så kan du anmäl dig då på vår mail vitromantik@gmail.com så får du mer info.
Vi är laddade och beredda i vårt Lant cafe' Två Tanter, vi har mycket hembakt och goda vackra smörgåsar, sallader och pajer som du kan njuta av denna dag.


KRAM Petra

10 comments:

  1. oj så vackert det var här. Jag som älskar ljust rosa.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    ReplyDelete
  2. Vad sött rosa och romantiskt det var här.Bara så himla underbara bilder.Jag älskar också sommaren.Det känns som man vaknar och varje dag fylls på av härlig energi.Ha det gött goa Petra.Kram Rita ♥

    ReplyDelete
  3. Hej hej!
    Åå vilka udnerbara saommarbilder...;)
    Nu fick man riktiga "jag längtar efter att fika ute mitt i sommaren"-känslor...

    Va jobbigt med magsåret...
    Hoppas du kan ta det lite lugnare för annars blir det nog svårt att bli av med det...:(
    Ha en fin vecka! Kram Katarina

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga rosa bilder!! :0))
    Läckert... :))

    Här är det sååå kvavt, allt klibbar...
    Meeeen jag klagar inte... hihi

    Ha en fin vecka
    Kram Tina

    ReplyDelete
  5. Great post,I really like your article

    ReplyDelete
  6. Ja nu bestämmer vi att det är sommar.. Åh så fina rosa bilder, älskar rosa och det är verkligen en sommarfärg.
    Just den där torkställningen du visar håller jag på o snickrar hi hi..
    Härlig sommar då..
    Krusidullan

    ReplyDelete
  7. Åhh älskar detta inlägg!! Hmm njuter till 1000 =)
    KRAM

    ReplyDelete
  8. Verkligen härliga bilder..Får en att längta ännu mer efter sommaren..Men vi har haft sommarvärme här i Enköping 2 dagar i rad nu..så man får passa på att njuta när solen är framme..rätt som det är blir det kallt igen =/ Och sommaren är verkligen för kort..Önskar att den var lika lång som vintern. Ha en bra dag..själv ska jag jobba i värmen =( Kram Nadja

    ReplyDelete
  9. All wonderful - I think I will have to pin some of these! You have a lovely blog and I'm your newest follower!
    http://missbbobochic.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  10. Härliga sommar o inspobilder, älskar den med kläderna som hänger på tvättlinan. Kramisar Tina

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra