Thursday, June 13, 2013

Dekorationer!

Hejsan!
Allt väl med er där på andra sidan skärmen? 
Här är det bara fin fint och som ni säkert redan listat ut så pular och dolar jag med allt möjligt inför förnyelsen av våra löften. Jag har ju också börjat skaffa in lite smått och gott som jag tänker dekorera med. Vi ska ju vara i en fin gammal loge så förutsättningarna för att få en charmig men vacker festlokal är ju helt toppen. Självklart kommer jag att dekorera med mycket vitt!
Aå vita fina rosenblad kommer såklart att blandas upp med riktiga blommor och blad kommer att dekorera så väl bord som kanske golv. Jag kunde inte låta bli att skicka med några i inbjudnings kuvertet så klart!
 Sen är ju vimplar ett givet kort tycker jag på bröllop! Titta vilka söta jag hittade i hård papp som man dessutom kan skriva på! Alla detaljer och vackra grejer som jag visar i detta inlägg har jag hittat på webbutiken Celebrations, så det är verkligen ett hett tips. Jag hade ju en stor fest förra året med Rocka Billy tema och då köpte jag också saker därifrån så utbudet är stort.
 Dessa passar ju även hemma i övriga fall, två flugor i en smäll va? Ler. 
Sen ett annat måste! Organza på rulle. 
Organza kan verkligen användas till mycket, speciellt fina bordsdukningar. Vill man vara riktigt pampig så kan man ju piffa gäststolarna med att knyta organza tyg runt ryggen och knyta en rosett där bak. 
Jag tycker att det är väldigt vackert när man använder dem som takdekoration, som vepor mellan ena sidan av taket till den andra, ska se om jag inte får tillfälle att visa er senare.
 Sen har vi dessa beroendeframkallande saker...
En variant av Pom Poms, men i Celebrations butik kallas dessa bollar för fluffy decorations. 
Åh visst är de vackra! Tänk er flera sådana i olika längder i ett högt tak, mysigt va! Eller som jag hade ett tag i olika längder i fönstret, ja de är ju också en sk "två flugor i smällen" grej så som de sköna runda vita lanternorna som jag har här nedan.  
 Lite av dem tillsammans med fluffy decorations är väl helt ljuvligt, eller hur!?
Ja, så där ja, nu har jag varit ute och drömt mig bort här en liten stund igen. Härligt!
 KRAM/ Petra E

5 comments:

  1. Piękne, romantyczne dekoracje:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  2. WOW!!!
    Superläckra fluffy-bollar!!
    Kan du inte visa bruksanvisnigen till dem i helhet??
    För såna skulle jag vilja göra!
    Och vad använder man för papper??
    Snälla visa/tala om hur man gör dem!! :0)

    Kramis Tina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har köpt mina fluffbollar på celebrations.se de kommer inte utvecklade och färdig fluffade så det hjälper tyvärr inte om jag visar hela bruksanvisning. Men det var bra pris på dem så titta in där. Kram!

      Delete
  3. Hvor er det fint og så romantisk. Nydeligt. :-)
    God helg
    Kram
    Birgitte

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra