Wednesday, June 12, 2013

Ingen hemlighet längre!

 Hej Ni Vackra!
Hoppas att allt är fint med er. Här är bara bra men lite stressigt, med allt nytt på min nya jobb, planering inför olika händelser som ligger i närtid. Men allt är skojig stress så det går!
 Här har varit en av mina hemlisar, jag och min käre make ska förnya våra bröllops löften i slutet av sommaren/början av hösten! Åh det ska bli såskoj och så romantiskt!
Vi kommer också att slå två flugor i en smäll, vi förnyar löftena i samband med att vi firar tio år som gifta. Åh, jag längtar verkligen så! Idag kom mina vackra skor och jag är så nöjd med dem. Dock kom klänningen som jag inte alls gillade, den satt inte alls som den skulle och inte går att sända åter! SNYFT! Dock har min kära vän Jessica lovat att titta på den, hon kan trolla så håll tummarna för mig.
 Vi gifte oss så unga och snabbt så nu lite äldre och med tid för mer eftertanke så kan vi låta ceremoni o fest få alla de där inslagen som vi i efterhand önskat. Vi kommer bara att bjuda närmsta nära och kära och ceremonin kommer likna en bröllopsceremoni men vara väldigt mycket mer oss och mer personlig. 
Festen kommer också att vara mer intim och innehålla mer av oss... Ja, när vi gifte oss var vi lite över 110 gäster och nu har vi precis bjudit in 30 stycken gäster. 
Som ni kanske kan ana så kommer jag att skriva en hel del om detta så att ni också får följa vår resa.
Jag kommer också leta bland leverantörer och rota runt så att jag kan ge er en MASSA bra bröllop/ förnya löftena/ fest tips!
 Vi gjorde som ni ser våra inbjudningskort som biljetter. Varför? För att det är så mycket oss, vi ÄLSKAR att resa mycket! Det fick bli allt för idag.
KRAM/ Petra E

6 comments:

  1. Hejsan!
    Så roligt! Grattis igen till er:) vad kul att förnya sina löften. Då har du ju verkligen något fint att se fram emot.
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    ReplyDelete
  2. Hej hej!!

    Vad kul att ha något så fint att se fram emot!! Skorna var verkligen superfina och vilken bra ide med biljetterna ;) Hoppas du får ordning på klänningen, jag håller mina tummar...

    Själv har jag oxå massor av roligt att se fram emot till hösten...
    ...just nu sitter jag och ritar och skissar kök för fullt, det är både roligt spännande och lite svårt.

    Snälla kan inte du kika in till mig och lämna dina bästa kökstips, vad är du mest nöjd med i ert kök och är det något du ångrar i efterhand??
    Jag skulle bli så glad för alla tips och idéer du har.
    Ha en fin dag.
    Kramar Ida

    ReplyDelete
  3. Så skoj att ha en sån dag att se fram emot!!
    Vi har 17-årig bröllopsdag nu på lördag :) Får se då om det blir nåt firat... fast en liten utfärd med middag blir det säkert.

    Lycka till med förberedelserna och hoppas det ordnar sig med klänningen!

    ReplyDelete
  4. Va härligt!
    Ska bli spännande att få va med och se lite bilder :)
    Kram
    Jessica

    ReplyDelete
  5. Hej petra. Åh så kul, jag får gratulera till tio år!! jag förstår att det måste kännas lite extra nu när ni är äldre och kan pyssla ihop er stund med erfarenhetens tankar. lycka till ;))
    /mia

    ReplyDelete
  6. Tråkigt med klänningen, håller tummarna för att det går att fixa. Vi firar tio år som gifta nästa år och har alltid sagt att vi sparar bröllopsfesten tills dess. Klänningen till festen nästa år är reden inhandlad. Kramar Liza

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra