Friday, July 26, 2013

Helena Christerdotter kommer att fota!!

Hej Alla Pussurkor!
Hoppas att ni haft en härlig vecka, visst ska det bli gott att ta helgen ändå!
Det tycker jag iallafall, ler.
Något annat som jag också tycker, det är att det är viktigt att ha en bra fotograf när man arrangerera en större tillställning som exempelvis vid dop, bröllop eller liknande.
När jag och min man gifte oss för 10 år sedan så gick vi iväg till en fotograf och tog kort i deras studie, med en sån där klassisk bakgrund ni vet.
Ja, faktiskt inte så illa som en sametsbakgrund som var så poppis ett tag (sorry alla ni som har det. Smaken är som baken, ler.) men vi hade en oljemålad bakrund som skulle föreställa en skogsglänta... Hm, det kanske inte var såååå mycekt bättre hihi

De bilderna ser i vart fall väldigt arrangerade ut... vilket de var och säkert skulle göra.
Vi var unga och bor i en mindre stad och det var då (vad jag vet och tror) inte lika vanligt eller känt att göra på annat sätt. Nu idag är det mer vanligt att man "hyr" en fotograf för dagen eller för några timmar, vilket som så fotar fotografen oftast på ett helt annat sätt.

Det är liksom inte de där ställ upp er på rad, säg omellet- bilderna.
De bilderna är inte riktigt my cup of tea.
Nej, jag älskar utvecklingen att man ska försöka fånga personerna mer, bilderna ska få liv, djup och karraktär! Vilket jag tycker äääärrrr så viktigt och speciellt om det är dagen D!

Så denna gång när vi förnyar våra löften, ja då tänker jag inte göra samma misstag.
Nej, jag vill ha ett album att ta fram som inte ser ut som alla andras.
Ett album med bilder som berättar vilka vi är. Med bilder som väcker nyfikenhet.

Precis som dessa bilder!
Alla underbara bilder i detta inlägg har fotats av Helena Christerdotter.
En mycket skicklig fotograf i Karlstad.

Vet ni vad, jo JIPPI!!
Hon kommer att fota när vi förnyar våra löften!

Ni kan inte ana vad glad jag är över detta. Jag är dessutom en oerhört ofotogenik människa. Jag blir nästan aldrig bra på bild och känner mig väldigt osäker framför kameran.
Det är verkligen inte bara något jag säger utan det säger tom min man, mor och nära vänner.
Så för mig känns det jätte skönt att bilderna inte ska vara arrangerade så som man gjorde förr.

Dessutom älskar jag det faktum att det är mer och mer vanligt att gästerna är med på de bilder som fotografen tar. Det är väl fantastiskt roligt att de nära och kära man älskar får vara med.

Sen så gillar jag ju såklart det faktum att det blivit vanligare och vanligare att fota detaljer.

Det är ju också vackert när fotografen precis som Helena är så duktig på,   fotar med olika skärpor.

Sen, även om det inte är lika så poppis nu som på 90-talet så gillar jag verkligen svart/vita foton.

Titta in mer på Helenas foton på hennes hemsida för där finns så många vackra bilder:
helenachristerdotter.se/
Bild i rörelse

Bilder som smittar av sig av glädje!

Bilder med kärlek

Titta så romantiskt!

Åh vad jag älskar ljusa härliga bilder!


Kram Petra E

3 comments:

  1. Hej!
    Vilken fin bildserie.Din/Er dag kommer säkert att bli lika vackert fotad.
    Varma lyckönskningar och kram Ann.

    ReplyDelete
  2. Hej Bästa Petra
    underbara bilder,,,,, gillade mest den med flicka som hoppade......
    å missa nu inte...

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    ReplyDelete
  3. Verkligen fina foton...hon är en fantastisk fotograf verkar det som ;)))....blir nog säkert bra foton på er......
    ha det gott!
    Kramis

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra