Thursday, August 08, 2013

Pärlor och glitter

Hejsan!
Hoppas att det är gott med er allesammans. Själv känner jag mig lite si så där idag. Var på en arbetsintervju i går som inte gick så där gör bra precis. Snyft. Ja, ni vet när man vill något så mycket att det blir "fel". Det var ett jobb som jag verkligen ville ha och jag var så glad över att få komma på intervjun. Men så var det just detta, intervjun... Åh, jag känner mig verkligen inte bekväm i just situationen arbetsintervju. Känner mig så stressad och pressad av att i en så konstalad situation försöka berätta vem jag är. Jag blir istället helt tom i huvudet.
Så fast jag hade mycket jag ville berätta, som jag undrade och att svara på frågorna så helt plötsligt hade jag ingenting att säga och allt jag sade kunde verkligen missförsås för att jag var så nervös och blev otydlig... Men men... jag får väl helt enkelt hoppas att jag lärde mig massor av intervjun. Fast tråkigt måste jag säga att det var. Så då kan man ju alltid trösata sig i något så enkelt som pärlor och glitter, hihi. Ja, jag vet att det är ytligt men fakutm är att jag tycker att det kan vara rätt skönt att få  vara det ibland. 
Hm, nu har jag väl inte andvänt dessa ännu... men ja, jag tyckte att de var charmiga! För visst är det väl sommrigt med ett par solglasögon med blommor på! SÅÅÅ sött! hihi, nästan så man blir glad av att titta på dem ju, ler. 
Jag har aldrig varit den som bär massor av smycken för jag tycker att det blir för mycket på mig men alltid så snyggt på andra. Så jag föredrar att kanske ha kanske en sak på mig men då att den är lite extra eller lite annorlunda. Är det något som jag verkligen tycker är mysigt att titta på så är det väl ändå annorlunda smycken och det har det verkligen funnits en hel del under ett par år nu. 
Tänk vad mycket det gör med att piffa till det med örhängen, ett armband, en ring, en sjal, en snygg brosch eller ett snyggt halsband! Oj, vilket blandat inlägg det blev ändå. Men ja, variation förnöjer som det brukar heta. 
Hoppas ni alla får en socker sött sommar dag! //KRAM Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra