Sunday, October 13, 2013

Inför Halloween

 Hej Alla Läskiga Typer!
Ja, det är dags att börja planera Halloween. Hemma hos oss har vi valt att lägga den läskiga festen en helg senare av olika anledningar så därför kan jag tyckas vara ute i lite väl god tid, ler.
Men jag älskar ju att arrangera partyn och fester så varför inte göra det läääännggggeeee hihi. 
Tidigare år har jag mest dekorerat med pumpa färger men nu ska jag ta in lite mer blodrött i dekorationen, det passar väl bra när vi ska klä ut oss till en vampyrfamilj. 
Titta den vackra vampyrklänningen som jag införskaffat mig hos Celebrations.se 
Nu gäller det bara att hitta något som min man och min son kan tänka sig att ha på sig, 
det är nämligen herrarna i huset som är mer kinkiga när det gäller maskerad. Själv gillar jag ju att gå all in, man lever ju bara en gång. 
 Tänkte visa lite av det som jag redan skaffat. Alltsammans är från Celebrations.se som också bjuder alla följare av Romantiska Hem på 10% av det du handlar i deras webbshop om du anger kod ordet:
"Vampyr" passa på! Klicka in dig här: http://www.celebrations.se/
 Här visar jag lite av de detaljer som jag kommer att duka med, självklart så ska jag fota på festen så att du får se alltsammans i sitt riktiga pompa och stått. Vi blir ca 25 personer här hemma så jag tycker att det är perfekt att köra med engångs material just då.
 Här ser ni lite av de läskiga dekorationerna som jag kommer att ha i hallen för att det ska bli ett så rysligt välkomnande som möjligt. Jag har faktiskt till och med på min Spotify gjort en hel spellista med bara läskig bakgrundsmusik kvällen till ära. Det var riktigt skoj, ni kan inte ana vad mycket otäcka bakgrundsljud och musik som finns. 
 Eftersom det är barn med så har vi satsat mycket på Pappdekoration för att det inte ska bli fööör läskigt.
 Ursäkta bildkvalitén men jag tror att det börjar bli dags för mig att byta ut min Nikon till en nyare...
 Snyggt, coolt och billigt. Sen älskar jag att det tar liten plats när man sedan ska packa ner det och förvara det till nästa år.
 Visst ser det läskigt ut med blod som droppat och skvätt lite här och var….
 Ja, detta är bara lite av förberedelserna mera kommer...

 Det verkar som Halloween blir allt mer och mer poppis, min lille prins är bort bjuden på flera Halloween partyn och har fått flera rysliga inbjudningar. Se denna som kom med posten nu i veckan:

Ja, visst är det väl härligt att man har barnasinnet kvar! Nu måste jag pyssla med lite annat så ha en fortsatt fin dag! KRAM Petra E

3 comments:

  1. Vad kul med Halloweenfest =) Ngt år skall jag ordna det, när tid och ork finnes =)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Vilken läcker outfit!!
    Du kommer att bli en supersnygg vampyr!! :0)
    Kram Tina

    ReplyDelete
  3. Läckra bilder du bjuder på....min dotter gillar Halloween jätte mycket..jag också för den delen, hihi.....hon har aldrig blivit skrämd av den;)....men nu är hon ju 18 år så.........hoppas allt är bra;)
    Kram bia

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra