Sunday, February 09, 2014

Mycket på gång!


Hej Ni Härliga Själar!
Allt väl med er? Här är det bara bra, lite mycket på gång bara.
Här hemma ser det ut som bomben slagit ner. Nu har vi äntligen lite smått påbörjat vårt stora projekt.
Under helgen har det inhandlats material och en vägg har börjat ta form.
Det är jätte skoj men också väldigt jobbigt att leva i röran. Mitt i allt kom vår nya sänggavel också…
Vackert va? Jag vet inte hur många järnsängar jag haft innan, men jag tröttnar verkligen aldrig på dem. Det ska bli jätte skoj när denna ska få komma på plats. Men det dröjer nog innan det är dag. Det ska in fler fönster, nytt golv, upp med väggar, på med tapeter och in med mer el innan vi är där. Jag lovar att ni ska få följa röran här med tips och trix. Sängen köpte jag på MIO och är du ute efter en järnsäng så tycker jag att denna är ett toppen tips med en bra prislapp.
Detta är lite sorgligt… Det ni ser är delar av mitt räcke som jag varit så glad i hela tiden, dock så måste det ryka om det ska kunna göras nytt och för att vi skulle kunna få lös den ytan vi ville ha.
Tror dock att jag ska spara det till något framtida projekt men det vågar jag inte säga till gubben. Ler.
 Mitt upp i alla renovering så gjorde jag mig en liten hemma spa kväll, mysigt värre! Då testade jag MayBeautys produkter. Måste verkligen rekommendera den ansiktsmasken. Wow! Snacka om att rensa ansiktet. Lisa på MayBeauty bjuder alla mina läsare på 50% på startkitet om man anger romantiskahem50 vid beställningen. Passa på! https://maybeauty.se/
Nej, nu måste jag röja lite för tro det eller ej men mitt i all röra så ska vi bjuda hit grannarna på lite mat i kväll… passar väl bra eller vad?? Nä, det är lika bra att passa på att göra det nu innan det blir ännu rörigare för detta är ju bara början. Sen lär ingen få komma in här på ett tag fram över…
KRAM/Petra

1 comment:

  1. Uha, glæder mig til at følge med i jeres byggeprojekt! Jeg elsker også jernsenge :-) Glæder mig til at se sengen samlet.

    Kram herfra Anne-Marie i Danmark

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra