Tuesday, April 29, 2014

Fullt Ös

Hej Ni Rara!
Ojojojoj, så här lång tid har det aldrig gått emellan mitt bloggande. Jag har helt enkelt inte hunnit med. Jag känner mig fortfarande relativt ny på mitt jobb och lär mig mycket nytt och spännande varje dag. Jag trivs jätte bra men jösses så trött man kan bli av att ha ett roligt och obegränsat jobb. Därtill har det varit många trevliga andra händelser som skett, vi har varit uppbokade i stort sett varje helg sedan vi kom hem från semestern och så renoveringen. Ja, det finns som ni märker endel logiska förklaringar till min ofrivilliga frånvaro här. Tänkte visa er lite vad jag pysslat med eller sett. Först ut kommer lite bilder från Clarion Hotel i Stockholm. Jag var där i mars och jag tyckte att det var ett mycket charmigt hotell och ville visa er några av alla de detaljer som fanns där. 
Det som jag gillade mest var den lilla restaurangen som låg ut mot gatan, den var så trevlig o snygg. 
Titta själv så fint att ha "skärbräden" som underlägg.
 Visst ser det inbjudande ut?
 Nära den låg baren som var mer flyggplatscool (ja jag vet att det ordet inte finns men jag är ju en orduppfinnare utan dess like, ler). Här kunde jag tyvärr inte fånga det jag ville på bild, nämligen det trevliga skenet det blev av alla små lampor.
 Trevligt ställe. Vid ett senare tillfälle under min frånvarande tid här så var jag åter på Selma Spa. Vet inte om ni minns att jag och gubben var där vid nyår och att jag hade en hel del kritik att ge då.
Nu får jag lov att ta tillbaka det mesta av den, trevligt va! För denna gång var allt fläckfritt och maten var ljuvlig. Så nu kan jag tänka mig att åka dit igen. 
Hursom var jag då också på en föreläsning av Michael Södermalm, och wow vilken kick man fick, även om han kanske inte kom med några nya värld sanningar så kunde han verkligen inspirera och vinkla gamla bra klyschor och ja, skaka liv i dem. Så hans bok och hans föreläsningar kan jag inte annat än att rekommendera:  http://www.michaelsodermalm.se/
Men håll i er nu svänger det. Bort från Selma till maskeradparty….
Här nedan ser ni en av mina kusiner, visst är hon stilig. Jag är ju barnsligt förtjust i tema fester så jag blev jätte glad när vi bjöds in på maskerad med tio kamp. Det var otroligt bra arrangerat alltsammans och kvällen blev oförglömlig. 
Tycker att det var så skoj att så många verkligen lade ner sig på att fixa kostymer o smink också, kanske är det så att det är fler än jag som är lite barnsliga, ler. 
 Här ser ni mig med min kung hihhihihi….
 Och vad vore festen utan en mexikanska med tequila i bältet? :)
Direkt helgen därpå for vi iväg till Oslo för att gratulera min syster och för att spana in deras nyinköpta lägenhet. Det var jätte trevligt och mysigt att se att hon hade kort på mig i hallen hihihi
 Det var en jätet fin lägenhet och helgen var fantastisk trevlig med shopping och restaurangbesök. 
Saknar min kära syster redan, inte alltid så lätt att bo långt ifrån nära och kära.
Men sen kom våren med ett stormsteg och likaså nästa kalas...
 Titta in den fina champangeskålen (inköpt på Önska) en sådan skulle jag också vilja ha. 
Jag gillade den skarpt, det fanns en fot/stativ att köpa till om man ville men det såg lite rangligt ut enligt mig. Kanske vore det något att köpa till min gubbe när han fyller år….hihi man får inte vara dum
 Nej, festen är inte slut. Sedan var det dags för vårt Tjej - Triss - Gäng att besöka Örebro
och det fick vi göra med glans, Tack du fina Lehna för allt ljuvligt du hade gjort åt oss. 
En till rekommendation, Lanson och jordgubbar! Den var ny va? Hihihi
Här ser ni oss Triss gänget, som träffas regelbundet med fyra varsina lotter som skrapas tillsammans, hm nu på alla våra lotter tror jag vi vann 120:-….. 
Kul hade vi i vart fall. Lenha hade fixat att vi fick åka Limo till Ritz där vi åt och dansade
 Ja, som ni märker har det varit fullt ös och jag har dessutom jobbat väldigt mycket så nu ska det faktiskt bli skönt att vila till helgen. Men sen då händer det grejer!
Jajamen, årets höjdpunkt är på g! 
MISSA DEN INTE!
Nu måste jag faktiskt jobba lite hemifrån. Hoppas att ni har det gott och att det inte går dröjer lika länge innan jag hinner skriva igen. Men du, du vet väl att jag är mer aktiv på Instagram under signaturen Romantiskahem såklart!
KRAM

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra