Tuesday, May 06, 2014

Annorlunda före och efter bilder...

Hej Hej!
Ja, vad ska jag säga. Vi har haft många turer med vårt kära hus. Vi var väldigt unga när vi köpte det, unga och oerfarna. Vi köpte huset när det inte var färdig byggt och köpte det då med dolda fel. Det sades till oss att det var vanligt att man köpte med dolda fel om huset inte var färdig byggt…. Hursom så sa man det antagligen av en anledning. Vi har verkligen byggt om huset från grunden (orkar inte rabbla allt vi gjort om), och trodde att ni kan det inte vara någonting kvar som är fel. Men så när vi byggde ut för något år sedan så fick vi veta att huspanelen var fast spikad direkt på isoleringen… Hm, till och med jag som inte är snickare kan lista ut att så gör man inte. Så ja, det är bara till att riva bort all panel och göra om och göra rätt. Mindre skoj. Dessutom hade de använt spikpistol när de satt upp panelen och ställt den på för hårt tryck så de gamla brädorna gick inte att använda eftersom de gick sönder när det skulle brytas bort. Så det var ju bara till att köpa ny panel…. Ja, jag kan lova att jag spillt många tårar över huset. Men jag älskar det trots allt, ler. Turen är väl den att jag kan välja ny färg på huset nu…… Dock blev allt väldigt dyrt men nu är det äntligen på gång!
Och nu, nej nu kan INGENTING mer vara fel för efter detta och efter att vi snart byter köket så har vi bytt precis allt utom ett fönster. 
Så denna gång blir det lite annorlunda före och efter bilder. 
FÖRE
EFTER/NU
FÖRE
EFTER/NU
Fortsättning följer…. 
Ha det gött! KRAM/Petra


2 comments:

  1. Så tråkigt med panelen och att ni inte kunde återanvända bräderna. Att ha hus innebär ju att det alltid är något som måste fixas till men ni har ju haft extra mycket. Ser fram emot att få ta del av fortsättningen.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Ann

    ReplyDelete
  2. Glæder mig allerede til at se mere. :-)
    God helg
    ♥ Birgitte

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra