Monday, May 19, 2014

Underbart med rara människor!

 Hej Hej!
Jag vet inte om jag kanske tidigare nämnt det. Men jag arbetar ju inom vård och omsorg. Då håller vi på med några projekt just nu. Vi fixar lite guldkant i vardagen åt de äldre med att iordningställa salonger och ja ett låtsas konditori. Konditoriet är meningen att ge utrymme för lite känsla av miljöombyte.
 Så vi skapar ett vackert andrum åt de gamla, att fika med nära och kära, sin kontaktman eller med varandra. Jag läste nyligen en undersökning från USA där man hade kommit fram till att färgen rosa minskar aggression. Vilket tyvärr kan vara ett av inslagen i sjukdomen demens. 
Så därför gör vi ett riktigt pastelligt konditori. Vi har fått endel hjälp av fantastiskt snälla människor bland annat har Annas idéer hjälp oss genom att skänka en massa passande fina saker.  
Men så idag låg ett stort paket i min brevlåda när jag kom hem från jobbet. 
 Där i fanns massor av vackert, det var rara Christa Carola Eloranta som har Roses & Angels som hade skickat några av sina ljuvliga skapelser! Vill du se mer och har FB så klicka gärna HÄR
 Visst blir man väl glad av att se dessa. Vi har en gammal konditoridisk som vi har för syns skull, där vi kan placera dessa läcker bitar, och i två fina vitrinskåp ovanför. För man kanske inte kan ha färska bakverk varje dag ;) Jag tycker att detta är ögongodis som heter mer än duga!
 Det ska bli så skoj att få komma dit med dem. 
 Och om någon undrar så javisst kommer de ju få riktigt fika där också, men som sagt var kanske inte alla sju dagar i veckan. Man måste ju äta lite annat också hihi
 Christa säljer givetviss sånna här till den som är intresserad!
 Ja, men jo tack! (eller just nu nej tyvärr för jag har börjat banta, tänkte berätta mer om detta senare, ler.)
Nedan ser ni lite mini cupe cakes.
 Tusen tack igen Christa, du har just värmt hjärtat på många!
 En i personalen, har också kommit på att vi ska döpa vårt finna konditori till Minnenas Cafe
Vackert va! Så om någon vet om någon som textar vackra skyltar eller liknande och det inte kostar för mkt tipsa gärna! För visst skulle det väl vara fint med en skylt också där det stod "Minnenas Cafe" för sedan på samma avdelning håller vi ju också på med en salong som fint och passande nog kommer heta "Sinnenas Salong". Det kommer verkligen bli så bra när det är klart!
 Nä, nu blir jag så sött sugen av att titta på dessa små fresterskor. ler. Det får helt enkelt bli lite kvällsjobb istället och sen sängen! Så sov gott!
KRAM/ Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra