Thursday, May 22, 2014

Renoveringen fortgår

Hej Hopp! 
Allt bra med er? Här är det bra men fullt ös i renoveringen. Det är så mycket att det knappt går bo här i all röra. Därför visar jag gamla bilder som togs förra året vid den här tiden. 
 Just nu står det lite still kosmetiskt sett för vi försöker tänka lite mer på husets mående än vårt. 
Det ska ju inte bara se bra ut, det måste ju vara bra också. Så därför håller vi just nu på med en massa saker som måste göras, som inte syns… 
Men man måste ju tänka på att göra rätt från början och nu när vi ändock granskar vårt hus. 
Jag är ju en sån där som är super rädd för att få typ vattenskador eller något sånt. 
Jag har vänner som har varit med om riktiga skräckexempel när det handlar om läckor. Hörde om ett par som var på semester också kom de hem och det hade varit en vattenläcka så hela husets nedre våning hade fyllts med vatten som förstört sååå mkt. Förstå vilken mardröm
Så därför tycker jag det är jätte viktigt att man kollar allt sånt, det är ju så lätt med typ Polygon 
 Så när det går att förebygga med typ förbesiktningar, tips o råd av sådana som kan när man ändock gör om eller bygger till så tror jag att det är väl investerade pengar! 
Men nä nog om mina räddslor. Jag ville bara titta in och säga att jag lever men jag kan INTE visa bilder här i från, det skulle inte vara så jätte inspirerande just nu, ler. 
Ha det gott, KRAM/ Petra

1 comment:

  1. Hejsan vad kul att göra om och få nytt men samtidigt tar det otroligt mycket energi av en. Vi håller på att bygga om i vardagsrummet och hallen och då vi gör allt själva, ja nästa allt tar det sån tid. men förhoppnings vis börjar vi se fram mot målet snart:-)( Lycka till med er renovering Kram Jessica

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra