Thursday, June 12, 2014

Butik Kärrstegensgård

Hej!
Allt väl med er? Här är det bara fin fint. Lite mycket med renoveringen bara så jag måste säga att jag hinner nästan inte med annat än jobb och det som görs hemma. Vårt första mål var att vara kvar till midsommar men ni som renoverat endel vet kanske hur mycket mer jobb som följer alla moment. Så vi får se hur långt vi kommit då. Det trista är dock att vi ska ha gäster på midsommar, men jag tror att de står ut att vara hos oss trots renovering… ler. Men nu över till den fantastiska inredningsresan 2014. 
Jag tänkte att jag skulle visa er vårt första mål och stopp. 
 På vägen ner till vårt slutmål Danmark så stannade vi på två ställen i Sverige.
Det första var hos Catharina och Sören som har den otroliga butiken Kärrstegens Gård.
Wow, är bara förnamnet.
 Kärrstegens är en verksamhet som mer liknar en skön livsstil än en klassisk butik. Där finns en härlig mix av nytt, gammal, blommor, gott, doftande, kläder, inspiration, skafferi, inredning, presenter, detaljer, möbler, godis, fika, trädgård och bed and breakfast. 
 Här kunde vi ha stannat i flera timmar och fortfarande inte sett allt. 
Fikade gjorde vi också, istället för att få en tråkig tekaka till räksmörgåsen så serverades de handskalade räkorna på ett saftigt grovt bröd, MUMS! 
Det fanns flera arrangerade trevliga ställen att slå sig ner på för att inta fikat. Dessutom var det jätte trevlig sjöutsikt att vila ögonen på.
 Själva butiken var i ett stort hus på två våningar med massor av rum. Det fanns verkligen något för alla smaker och priserna var varierande på ett bra sätt. Så ja, det fanns verkligen något för alla.
 Extra trevligt var alla grönskande och blommande inslag som fanns att köpa. 

 Denna skönhet hade gärna fått följt med mig hem, men det fick bli en hel del annat i stället :)
 Här och var i butiken fanns också små inspirerande vattenblänk... 
 ...både inne och ute
 Hit kommer jag absolut att åka flera gånger!
 När vi alla tankat på med inspiration så bar det av vidare ner i Sverige för att ta upp fler medresenärer och för att åka mot nya mål, nästa Butik Linnea, men det berättar jag mer om i ett framtida inlägg.
HA en skön sommardag! Kram/Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra