Sunday, September 21, 2008

Färdig kalas:at på ett tag!

Japp då var kalas nummer 2 klart och gissa om jag känner mig mör efter alla tillställningar! Men det är verkligen värt mödan när man ser vad glad den lille prinsen blev/var/är!

Det vart alltså barn kalas och barn som kom! Gissa om jag var lite nervigt, ett hett tips till er kan ju vara att inte låta maken i hushållet skriva inbjudningskorten... sådana detaljer som osa försvinner lätt då.....hmprf...
Egen tårta ska man ju göra när man fyller 4 år och har sitt första kompis kalas, när man är 4 så kan man faktiskt precis allt själv! Visst fick mamma vara med lite och hjälpa till...
Men det mesta klarar jag själv och det blev himla smaskigt med godistårta! Enkelt också, marängbotten, jordgubbsfromage med grädde i stället för mjölk, en botten till lite hallonfromage grädde och riktiga hallon, sen toppar vi med godis..mums!! Enkelt och bra!!
Duka bordet med lite spindelmannen dukar och div, japp, Nu är det klart och alla kompisar kan komma!

Nu får mamma visa lite vad hon har gjort i sin hall;

Kommer ni ihåg att det gick i tråkigt svart och vitt förrut, nu är det lite mera färg. Och förhoppningsvis får maken tummen ur och bygger klart lite som finns att göra....
Ett är säkert i allafall, med blommor kan man liva upp det mesta! Ha en go söndag! KRAM!


No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra