Sunday, December 07, 2008

Trevlig andra advent!

Hejsan Hoppsan på er! Först och främst skulle jag vilja tacka Dadda för den fina utmärkelsen jag fick med motivationen;
det här är en tjej, med vackert hus vackert inredning,och en tjej som snart kommer med en bok med namn " Romantiska hem & och Inspiration i Vitt ".
utmärkelsen skulle jag sedan vilja ge vidare till:
Pia med bloggen Vardagsrummet!
Kamomilla mde I Lilla Kamomillas Villa!
och sist men inte minst till:
Ina och hennes Franssohnska Gården!


Igår var jag ner på julmarknaden på Ölme Diversehandel (Bakom badhuset i Kristinehamn) igen och titta in Ingelas julmarknad för att shoppa lite av henne. Sist jag var nere glömde jag kameran och lovade att jag skulle visa foton lite senare, här kommer det men jag måste säga att det gjorde sig inte alls på bild i mörkret med tanke på vad vackert det är där!

Jag, tycker verkligen att dem av er som har möjlighet ska åka dit i dag eller nästa lör/söndag (tror det är öppet mellan 11-16) Hm, är osäker på det. Ja, ja nu vill jag ju visa lite;

En riktig skattgömma, med badbomber, tändstiksaskar, tvålar, småtavlor mm...

Underbara strutar och vackra vinboxar!

Ingela har också gjort jätte vackra julgranskulor med en uppsjö olika motiv! Super fina!


En av Ingelas alla tjusiga tavlor, det som är mest skoj är att hon bara gör en av varje så ingen är den andre lik. Det är lite skoj att veta att ingen har samma tavla!


Glad andra advent på er! Kram Petra

11 comments:

  1. Så mycket fint du visar från
    julmarknad. Jag åker till Kristinehamn och tittar in!!
    Haregott!

    ReplyDelete
  2. Wow så mycket fina saker :)
    Ska försöka hinna hit en sväng idag, får se om det hinns med. Men det vore så kul o få komma dit och kika. Och så får man passa på när man är i Kristinehamn
    Ha en fin andra advent

    ReplyDelete
  3. Härliga bilder! Man drömmer sig iväg till hur man själv vill fixa och dona hemma... =)

    ReplyDelete
  4. Grattis till utmärkelsen, gumman:)
    Den är du verkligen jättemycket värd!
    Och så mycket fint! jag blir ju alldeles jättesugen på det mesta:)
    Kram Lallis

    ReplyDelete
  5. ja, jag var inne på Ingelas blogg tidigare i kväll..så otroligt mycket fint ho gör..helt fantastiskt vackra ting..
    Grattis till utmärkelsen..
    fick du bilderna..Vill du ha mer bilder..

    kram anna

    ReplyDelete
  6. O, vad mycket vackra saker du visar.Synd man inte bor lite närmre.
    Ha det gott Marie

    ReplyDelete
  7. Hejsan ..och oj vad mycket fint du visar..önskar såå att man kunde komma på den julmarknaden...men så var icke fallet..får se nästa år kanske..åh du TUSEN TACK FÖR DEN FINA UTMÄRKELSEN...så kul......nä nu måste jag kika en gång till på bilderna dina..tjingeling..PIA

    ReplyDelete
  8. Hej!

    Hon gör verkligen så vackra ting!!!!!

    Grattis till din utmärkelse Petra!

    Ha´en bra vecka!
    MiaMaria

    ReplyDelete
  9. Så mycket fina saker - vilket eldorado att vandra igenom....
    Nu suger det i shoppingtarmen...
    Kram/Annelie

    ReplyDelete
  10. Grattis till din utmärkelse, den är du värd!
    Skulle ha varit och tittit och med all sannolikhet handlat, men tiden rann iväg! Ledig helg, och då ska allt hinnas med!

    Ha det så bra och kram!!!
    E-K/noll54

    ReplyDelete
  11. Så härliga bilder från julmarkanden. Skulle gärna ha varit där om jag haft lite närmare. Grattis till din utmärkelse.

    Ha det bra!
    Kram Ullis

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra