Sunday, September 29, 2013

Det vackra livet!

 Hejsan Snyggingar!
Allt väl? Här är det ljuvligt jag har haft en underbar helg med massor av mysiga, trevliga och goa stunder. Umgåtts med nära vänner, sovit över hos min underbara väninna, varit på bio och mc donalds med min son, umgåtts med släkten, varit på kalas, shoppat och ätit söndagsmiddag hos svärmor…
Det var mycket jag hann med denna helg, ler. 
 Idagens inlägg visar jag blandade bilder som jag fotat under senaste tiden, bilder som bara visar en liten liten micro glimt av helheten men som visar att det är flärd och socker sött som är stämningen. 
 Jag gillar det där lilla extra så vansinnigt mycket och önskar så att fler kunde få njuta av och uppskattad det som jag får.
Det är ju så lätt egentligen att njuta av livet men vi liksom stannar inte upp och fångar in det, eller skapar det…. Inte alltför ofta i vart fall. Sen om man gör det så är det nästan som om man borde skämmas för det, typ:
-Varför ska du lyxa till det så på det viset? - Det finns en vardag också vet du väl?
Sådana tråkiga kommentarer tycker jag att jag får ibland och har alltid blivit ledsen och sårad av dem. 
Det är samma sak som detta med att resa, jag älskar det och vill göra det så ofta jag kan. 
Men ändå så ska jag få någon pik när jag gör det och gud förbjud att jag gör det ofta…
Varför ska andra störa sig på det? Jag blir bara glad när andra får resa eller göra vad det nu är som gör dem lyckliga, inspirerade och/eller glada. 
 Det är samma sak med den där tråkiga kommentaren,
Man kan inte få allt vet du!
Nähä? Och vem har bestämt det? Vad är det får tråkig inställning?
Jag är också medveten om att det kanske kan finnas begränsningar eller besvikelser men vem skapar dem då? Retar antagligen upp någon eller några när jag skriver så men jag lever hellre med den inställningen än att tro att allt är begränsat och negativt. 
Jag gillar verkligen mottot: 
Ta ut glädjen i förskott, 
det enda som kan hända är att du varit glad i onödan!
 Det blir ju så väldigt lätt att vara positiv om man tänker så och jag tror att positiva tankar ger positiva effekter. Uppmuntrande tanke va? 
 Lite av den anledningen älskar jag att omge mig av vackra saker och detaljer. 
Vackert hem blir vacker tillvaro, ler. 
Nej, nu tror jag inte att det ligger i sakerna men i stämningen och i värdet att visa sitt hem den uppskattningen. Men oj så personligt inlägg det blev och i ett ämne som alla som vill missförstå kan missförstå men då får det vara hos dem eller stå för dem kanske man säger.
 Nu ska jag gå och lägga mig och spela word in a pic som blivit mitt nya mobilspelsberoende… 
 Sov Gott! 
Kram// Petra E
Ps. du har väl inte missat mitt instagramkonto http://instagram.com/romantiskahem/ Ds 




3 comments:

  1. Äsch då! Det är klart att man ska unna sig glamour och lite flärd i vardagen! Det är ju sånt som gör att man orkar tänker jag=))
    Så mys på du tycker jag!!

    Kram Hannis

    ReplyDelete
  2. You go girl ! Så sant .....att se det vackra och positiva och alltid ha glaset halvfullt i stället för halvtomt gör livet så mycket roligare . Kunde varit jag som skrivit ditt inlägg ,skillnaden är att numera bryr jag mig inte ett smack om vad andra tycker bara att välja bort de som suger energi :-)))
    Så härligt att få följa förnyelsen av löftena .
    Ha en guldkantad lyxig måndag , det ska jag ha .
    kram Bittan

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra